-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!goblin1!goblin.stu.neva.ru!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 07 Oct 2014 14:02:55 +0200
From: Trybun <I...@j...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
References: <5431090e$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
<m0tit9$8g9$1@node1.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<m0trjo$hog$1@node1.news.atman.pl>
<5432993c$0$25084$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@p...pl.invalid>
<5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl>
<m0uedk$pts$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <m0uedk$pts$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 141007-0, 2014-10-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 38
Message-ID: <5433d66a$0$12623$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.61.138.71
X-Trace: 1412683371 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12623 31.61.138.71:12016
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546320
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
>
>
>
>
> "Trybun" wrote in message
> news:5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
>>> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>>>
>>> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
>>> paradoks).
>
>> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać,
>> i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego
>> manewru liczy się każda sekunda?,
>
> Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
> 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
> najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej
> szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da
> lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce.
>
Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy
mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki
moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów.
Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie
wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata
gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to
redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
biegów.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.14 14:03 Trybun
- 07.10.14 20:09 Olekx
- 07.10.14 21:02 b...@g...com
- 07.10.14 21:08 Ghost
- 07.10.14 22:34 LEPEK
- 07.10.14 23:11 Tomasz Pyra
- 08.10.14 23:06 janusz_k
- 08.10.14 23:56 Olekx
- 09.10.14 00:09 Tomasz Pyra
- 09.10.14 15:05 Trybun
- 09.10.14 21:38 Tomasz Pyra
- 12.10.14 09:39 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=