eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) › Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!goblin1!goblin.stu.neva.ru!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 07 Oct 2014 14:02:55 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    References: <5431090e$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0tit9$8g9$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m0trjo$hog$1@node1.news.atman.pl>
    <5432993c$0$25084$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0uedk$pts$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <m0uedk$pts$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 141007-0, 2014-10-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 38
    Message-ID: <5433d66a$0$12623$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.61.138.71
    X-Trace: 1412683371 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12623 31.61.138.71:12016
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546320
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
    >
    >
    >
    >
    > "Trybun" wrote in message
    > news:5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >>>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
    >>> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
    >>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
    >>>
    >>> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
    >>> paradoks).
    >
    >> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać,
    >> i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego
    >> manewru liczy się każda sekunda?,
    >
    > Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
    > 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
    > najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej
    > szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da
    > lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce.
    >

    Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy
    mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki
    moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów.

    Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie
    wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata
    gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to
    redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
    przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
    łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
    wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
    biegów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: