eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 41. Data: 2014-10-08 23:06:49
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: janusz_k <J...@o...pl>


    >> Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się
    >> strasznie źle jeździ...
    >
    > Zgadles.
    >
    > Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.
    Aż monitor zaplułem :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K


  • 42. Data: 2014-10-08 23:56:52
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Olekx <O...@s...pl>

    W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
    >> W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
    >>> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
    >>> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
    >>> W autobildzie znalazłem taki test:
    >>> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
    leich-3770583.html
    >>>
    >>> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
    >>> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
    >> Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
    >> i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
    >> specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
    >> biegów.
    >
    > Bo to nie jest takie proste.
    > Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony,
    > ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
    > Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana
    > biegów z międzygazem.

    No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?


  • 43. Data: 2014-10-09 00:09:31
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze:

    > No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?

    Jak już działa w trybie sportowym to już pewnie nie, bo samo robi to co
    powinno.
    Natomiast w różnych automatach trzeba robić różne sztuczki żeby samo
    ruszenie zrobić maksymalnie efektywnie.



  • 44. Data: 2014-10-09 15:05:14
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze:
    > W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
    >> Bo moje wrażenie jest takie że to
    >> redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
    >> przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
    >> łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
    >> wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
    >> biegów.
    >
    > Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III.
    > Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to
    > źle.
    >
    > Pozdr,

    Cały czas była mowa o redukcji na 3jkę.

    A po drugie, moje doświadczenie jako kierowcy podpowiada że jazda po
    drodze to nie partia wyrysowanych szachów. Sytuacja zmienia się
    dynamicznie. I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
    którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
    każdym zakresie obrotów.


  • 45. Data: 2014-10-09 21:38:14
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:

    > I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
    > którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
    > każdym zakresie obrotów.

    Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem chodzi
    o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji obrotów),
    to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia.

    Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim
    zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej
    ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada.


  • 46. Data: 2014-10-12 09:39:20
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:
    >
    >> I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
    >> którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
    >> każdym zakresie obrotów.
    >
    > Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem
    > chodzi o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji
    > obrotów), to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia.
    >
    > Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim
    > zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej
    > ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada.
    >

    Miałem na myśli równo gdy jadę na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzieś
    tak 2500-2800 obrotów, przy dodawaniu gazu nie ma żadnej chwili słabości
    a tylko równe przyspieszanie.. Redukcja na trójkę spowodowałaby tylko
    chwilowe spowolnienie.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: