eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Tue, 14 Jun 2011 12:06:53 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <it7brt$4ae$1@news.onet.pl>
    References: <h...@4...com> <it1sra$9st$1@news.onet.pl>
    <e...@h...googlegroups.com>
    <it4mqc$lle$1@news.onet.pl>
    <d...@z...googlegroups.com>
    <it505d$v00$1@news.onet.pl>
    <9...@k...googlegroups.com>
    <r...@4...com> <it6ue7$acc$1@news.onet.pl>
    <it78pt$mrn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308046013 4430 195.182.34.201 (14 Jun 2011 10:06:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Jun 2011 10:06:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <it78pt$mrn$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190968
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-14 11:14, Marek Borowski pisze:
    > On 14-06-2011 08:17, Paweł Kierski wrote:
    >> W dniu 2011-06-14 00:19, A.L. pisze:
    >>
    >> Z tego tekstu można wyciągnąć różne wnioski - możesz rzucić swoimi?
    >>
    >> Dla mnie to jasne - nie wszyscy nadają się na studia takie, jak to było
    >> rozumiane -naście/-dziesiąt lat temu. Co więcej - nie potrzebujemy
    >> w gospodarce tylu studentów. Potrzebujemy sporo dobrych techników,
    >> licencjatów itp. Czyli ludzi po dobrych szkołach zawodowych.
    >>
    > Powiedzmy sobie szczerze, obecenie studia traktowane sa jak zawodowka.
    > Wielokrotnie spotykam sie z nazekaniem [...]
    > Marsz do zawodowki informatycznej.

    Tyle, że takich zawodówek brakuje. Co widać po narzekaniach.

    > Dla mnie nauka jest wartoscia samo w
    > sobie i niestety mam wrazenie jest jestem dosyc osamotniony w tym
    > pogladzie.

    Większość ludzi najwyraźniej stawia na zarabianie pieniędzy i jest
    przekonanych, że zawodówka pozwoli im więcej zarobić. Czemu zmuszać
    ich do zdobywania wykształcenia w twoim pojęciu? A co gorsza - dlaczego
    płacić na to, czego nie chcą ze wspólnej kasy? Może gdyby wydawali
    własne pieniądze pomyśleli by trochę bardziej, gdzie i po co idą?

    >> Nieco obok - to, że ktoś nie potrafi znaleźć Paryża na mapie papierowej
    >> wg mnie go nie dyskwalifikuje. Dyskwalifikuje go natomiast
    >> nieumiejętność znalezienia Paryża na tej samej mapie z pomocą Google
    >> Maps.
    >>
    > Najwyrazniej mamy inne standardy definiujace wyksztalconego czlowieka.
    > Umiejetnosci ktore mozna sprzedac to nie wszystko.

    Pierwsze - jakie są proporcje właściwe dla wykształcenia (umownie
    nazwijmy "klasycznego") a "umiejętności zawodowych"? Drugie - jakie
    powinny być proporcje finansowania zdobywania jednego i drugiego ze
    wspólnej kasy? Jestem przekonany, że obecnie są za bardzo przechylone
    w stronę "klasycznego" wykształcenia. Co wydają się potwierdzać
    narzekania, o których wspominałeś.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: