eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-14 10:06:53
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-14 11:14, Marek Borowski pisze:
    > On 14-06-2011 08:17, Paweł Kierski wrote:
    >> W dniu 2011-06-14 00:19, A.L. pisze:
    >>
    >> Z tego tekstu można wyciągnąć różne wnioski - możesz rzucić swoimi?
    >>
    >> Dla mnie to jasne - nie wszyscy nadają się na studia takie, jak to było
    >> rozumiane -naście/-dziesiąt lat temu. Co więcej - nie potrzebujemy
    >> w gospodarce tylu studentów. Potrzebujemy sporo dobrych techników,
    >> licencjatów itp. Czyli ludzi po dobrych szkołach zawodowych.
    >>
    > Powiedzmy sobie szczerze, obecenie studia traktowane sa jak zawodowka.
    > Wielokrotnie spotykam sie z nazekaniem [...]
    > Marsz do zawodowki informatycznej.

    Tyle, że takich zawodówek brakuje. Co widać po narzekaniach.

    > Dla mnie nauka jest wartoscia samo w
    > sobie i niestety mam wrazenie jest jestem dosyc osamotniony w tym
    > pogladzie.

    Większość ludzi najwyraźniej stawia na zarabianie pieniędzy i jest
    przekonanych, że zawodówka pozwoli im więcej zarobić. Czemu zmuszać
    ich do zdobywania wykształcenia w twoim pojęciu? A co gorsza - dlaczego
    płacić na to, czego nie chcą ze wspólnej kasy? Może gdyby wydawali
    własne pieniądze pomyśleli by trochę bardziej, gdzie i po co idą?

    >> Nieco obok - to, że ktoś nie potrafi znaleźć Paryża na mapie papierowej
    >> wg mnie go nie dyskwalifikuje. Dyskwalifikuje go natomiast
    >> nieumiejętność znalezienia Paryża na tej samej mapie z pomocą Google
    >> Maps.
    >>
    > Najwyrazniej mamy inne standardy definiujace wyksztalconego czlowieka.
    > Umiejetnosci ktore mozna sprzedac to nie wszystko.

    Pierwsze - jakie są proporcje właściwe dla wykształcenia (umownie
    nazwijmy "klasycznego") a "umiejętności zawodowych"? Drugie - jakie
    powinny być proporcje finansowania zdobywania jednego i drugiego ze
    wspólnej kasy? Jestem przekonany, że obecnie są za bardzo przechylone
    w stronę "klasycznego" wykształcenia. Co wydają się potwierdzać
    narzekania, o których wspominałeś.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: