eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-14 10:12:42
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-14 11:48, sielim pisze:

    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Twierdzenie Talesa można podciągnąć pod temat dźwigni i wtedy
    > to ja się zgłaszam, że w weekend na działce obrabiałem grube sosnowe
    > bale piłą łańcuchową - co wymagało umiejętnego przykładania piły
    > do bala, coby sobie nadgarstka nie nadwyrężyć.
    > Niby to z Talesem nie ma nic wspólnego, ale dziwnym trafem,
    > mój mózg te dwie rzeczy bezpośrednio kojarzy :) Tak samo,
    > jak się bawię z dziećmi na huśtawkach :) Po prostu na słowo
    > Tales wyskakuje mi obrazek zginanego dziadka do orzechów
    > i nic nie poradzę :)

    No i właśnie... Może zamiast uczyć twierdzenia Talesa, a potem pokazywać
    przykłady zastosowań, zacząć od praktycznych problemów do rozwiązania,
    a w trakcie ich rozwiązywania pokazać, ile to rzeczy już starożytni
    Grecy rozwiązali.

    To chyba dobry przykład dla wszystkich moich oponentów - nie neguję
    sensu nauki twierdzenia Talesa w ogóle. Ale uważam, że tego typu wiedzę
    opłaca się przekazywać jako przykłady podejścia do rozwiązywania
    konkretnych problemów "życiowych". Pewnie już to się dzieje w szkołach.
    Dobrze jeśli na większą skalę.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net