eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki › Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-15 11:25:25
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-15 13:05, R. P. pisze:
    > W dniu 2011-06-14 16:37, A.L. pisze:
    >> On Tue, 14 Jun 2011 08:17:37 +0200, Paweł Kierski<n...@p...net>
    >> wrote:
    >>
    >>> W dniu 2011-06-14 00:19, A.L. pisze:
    >>
    >>>
    >>>> A tak w ogiole, moze tu jest problem:
    >>>>
    >>>> http://wyborcza.pl/1,97863,9764441,Tresowanie_inteli
    genta.html
    >>>
    >>> Nieco obok - to, że ktoś nie potrafi znaleźć Paryża na mapie papierowej
    >>> wg mnie go nie dyskwalifikuje. Dyskwalifikuje go natomiast
    >>> nieumiejętność znalezienia Paryża na tej samej mapie z pomocą Google
    >>> Maps.
    >>
    >> Ale musi wiedzec co to "Paryz". Takie argumenty jak twoj obsmiewane sa
    >> od lat.
    >
    > Nie zgadzam sie. Sam piszesz - _wiedziec_ co to "Paryz". To tylko
    > wiedza. Nie inteligencja. Inteligencja, umiejetnosc szybkiego uczenia
    > sie, umiejetnosc logicznego myslenia - to sa kompetencje, ktore sa
    > potrzebne programiscie. Ja tez nie znam wielu stolic panstw na pamiec.
    > Po huk mi to? Nie ma sensu ladowac wiedzy encyklopedycznej do glowy. Jak
    > bede potrzebowal, znajde sobie. Tylko trzeba wiedziec gdzie szukac - po
    > to jest wlasnie inteligencja.

    Znów - skrajności szybko prowadzą do bzdur. Jakiś poziom
    "encyklopedycznej" wiedzy warto mieć opanowanej. "Paryż" dla człowieka
    jakoś wyedukowanego powinien kojarzyć się z czymś więcej niż "duże
    miasto w Europie, chyba nawet stolica jakiegoś państwa". Kojarzyć - nie
    muszę pamiętać, która dzielnica uchodzi (uchodziła?) za bardzo
    "artystyczną", ale żeby zacząć szukać tej informacji, muszę takie
    skojarzenie mieć w głowie. Bo póki nie mamy odpowiednich protez mózgu
    do równoległego przetwarzania danych z sieci, tak jest po prostu
    szybciej.

    Dalej pozostaje pytanie - jaki poziom "obycia" jest wymagany? Na jakich
    stanowiskach, w jakich zawodach? Do jakiego poziomu podciągać dzieci
    i młodzież za publiczne pieniądze, a ile tych pieniędzy poświęcić na
    rozwijanie inteligencji i umiejętności z niej skorzystania?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: