eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Mon, 13 Jun 2011 09:21:03 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <it4dov$hso$1@news.onet.pl>
    References: <h...@4...com>
    <isu8io$jsb$1@inews.gazeta.pl> <isu8sf$kkq$1@inews.gazeta.pl>
    <isvn9j$1120$1@news.mm.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1307949663 18328 195.182.34.201 (13 Jun 2011 07:21:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2011 07:21:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <isvn9j$1120$1@news.mm.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190918
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-11 14:20, Teodor pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:isu8sf$kkq$1@inews.gazeta.pl...
    >> On 11/06/2011 00:15, Piotr Lipski wrote:
    >>>
    >>> alutku, masz jakieś pojęcie czym się zajmują dzieci na tej
    >>> "informatyce"?
    >>>
    >>> Ja wiem z pierwszej ręki - połerwjpojntem. Z panią informatyczką.
    >>
    >> I w czym problem? Umiejętność posługiwania się powerpointem jest
    >> bardzo istotnym elementem w wielu ścieżkach dalszej kariery. Czy
    >> należy to nazywać informatyką to osobna sprawa, ale pewnie więcej
    >> ludzi używa w pracy powerpointa niż np. programuje.
    >
    >
    > Problem jest w tym, że "informatyki" uczą bodajże od 5 klasy szkoły
    > podstawowej przynajmniej po jednej godzinie tygodnowo, plus różnego
    > rodzaju prace domowe.
    > Przez klasę piątą, szóstą, trzy klasy gimnazjum i trzy klasy liceum
    > nazbiera się co najmniej 350 godizn lekcyjnych a pomimo tego wiedza
    > młodzieży z zakresu informatyki jest poprostu śmieszna. Może ten
    > przedmiot powinien nazywać się: techniki biurowe, czy coś w tym rodzaju,
    > nie jest to informatyka ani nawet jej podstawy.

    Pytanie, czy informatyka (w sensie akademickim) naprawdę jest potrzebna?
    Czy nie bardziej właśnie te "techniki biurowe" by się przydały? Choćby
    używanie edytora tekstu tak, żeby nie formatować za pomocą spacji,
    tabulacji i pustych linii?

    To tyczy się wielu dziedzin - uczy się twierdzenia Talesa, ułamków,
    a nie uczy się obliczania raty kredytu. Uczy się dat, faktów, zamiast
    rozwiązywania zadań wymagających znalezienia dat, faktów i powiązania
    ich w logiczne ciągi. Co z tego, że dziecko wie, że najszybszym lądowym
    zwierzem jest gepard? Niech uzasadni logicznie twierdzenie, że człowiek
    jest szybszy od geparda (da się co najmniej na dwa różne sposoby).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: