eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki › Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-13 07:21:03
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-11 14:20, Teodor pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:isu8sf$kkq$1@inews.gazeta.pl...

    > Problem jest w tym, że "informatyki" uczą bodajże od 5 klasy szkoły
    > podstawowej przynajmniej po jednej godzinie tygodnowo, plus różnego
    > rodzaju prace domowe.
    > Przez klasę piątą, szóstą, trzy klasy gimnazjum i trzy klasy liceum
    > nazbiera się co najmniej 350 godizn lekcyjnych a pomimo tego wiedza
    > młodzieży z zakresu informatyki jest poprostu śmieszna. Może ten
    > przedmiot powinien nazywać się: techniki biurowe, czy coś w tym rodzaju,
> [...]

    Pytanie, czy informatyka (w sensie akademickim) naprawdę jest potrzebna?
    Czy nie bardziej właśnie te "techniki biurowe" by się przydały? Choćby
    używanie edytora tekstu tak, żeby nie formatować za pomocą spacji,
    tabulacji i pustych linii?

    To tyczy się wielu dziedzin - uczy się twierdzenia Talesa, ułamków,
    a nie uczy się obliczania raty kredytu. Uczy się dat, faktów, zamiast
    rozwiązywania zadań wymagających znalezienia dat, faktów i powiązania
    ich w logiczne ciągi. Co z tego, że dziecko wie, że najszybszym lądowym
    zwierzem jest gepard? Niech uzasadni logicznie twierdzenie, że człowiek
    jest szybszy od geparda (da się co najmniej na dwa różne sposoby).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net