eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki › Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-12 08:12:37
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-12 08:52, Wojciech Muła pisze:

    > W latach '90 na lekcjach informatyki uczyłem się poleceń DOS,
    > pracy w sieci (netware chyba), pracy z edytorem tekstu, itp.,
    > a na końcu programowania w Pascalu. Uczył nas naprawdę sensowny
    > facet, a nie żadna przeszkolona baba od WOS-u. ;)

    1. Było i skorzystałeś. Z tym że dla większości twoich kolegów z klasy
    to zupełnie zmarnowany czas. W l 80-tych zarobiłem na studentach
    dziwnych wydziałów zmuszanych do programowania istotne jak na tamte
    czasy kieszonkowe, finansowałem tym koszty studiów i na HiFi starczyło.

    2. Na pewno to że w szkole przedmiot nazywa się informatyka, psuje
    patrzenie na rynek pracy, zatrudnia się w firmie 'informatyka sztuk
    jeden' (czasem z dopiskiem 'lub grafika komputerowego'). Przecież
    kadrowy wie co dzieci robia na 'informatyce'. *)

    3. Na szczęście wiem, ze pod niektórymi kuratoriami / terytorialnie /
    nie wiem z jakiego klucza, ale jednak trwa zmiana nazwy przedmiotu na
    coś w rodzaju 'techniki biurowe' (słowo to padło gdzieś w tym wątku).
    To mi się podoba.

    *) teoria i praktyka przetwarzania informacji. Rzecz starsza niż
    komputery, np cesarskie austriackie urzędy robiły to bardzo dobrze.