  • Data: 2011-01-10 19:31:51
    Temat: Re: DSG
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:blgki69bl14rs74j7o64h3m95pee8j0ip9@4ax.com...

    > Nie w silniku tylko w sprzegle :-)

    no ale opieramy sie dla przykładu na motocyklach, a tam to jednak wspólny
    olej :P

    Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
    zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy:
    - przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
    zgrzytać
    - przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
    hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.

    W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
    oleju. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
    drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czegoś
    na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
    druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część będzie
    obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
    czynnikowi jakim jest olej. W ten sposb w czasie jazdy moment przekazywany
    jest przez sprzęgło cierne, a pełzanie realizowane jest tylko i wyłacznie
    przez olej. No ale to moje dywagacje poparte tylko wyobraźnią.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl