  • Data: 2015-06-11 22:49:32
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-11 o 21:55, wowa pisze:

    > Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować
    > błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu?
    > Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401?
    >
    > Kilka osób już mówiło, sprawdź wężyki podciśnienia. A w zasadzie
    > połączenia z zaworami, rozdzielacze itp. Mnie wyskakiwał błąd p0400 (też
    > EGR) a uszkodzony był przyłącz od jakiegoś zaworu klimatyzacji.
    > Wojtek

    Tak, to podciśnienie sprawdzało ASO przedwczoraj.

    Dzisiaj tak jak pisałem wymontowałem rurki idące od dpf'a do czujnika
    ciśnień. Niestety były szczelne, całe i nie zapchane.

    Za czyjąś (sorry nie pamiętam kto) radą wpadłem na pomysł odłączenia
    czujników. Odłączyłem czujnik temperatury spalin. Pojechałem na testy,
    zapełnienie filtra 66%. Podjechałem do znajomego 300m dalej i postałem 3
    minuty. Wsiadam do samochodu zapełnienie filtra 70%. Nic się nie
    zmieniło, skakało od 60 do 78. W górę i w dół.

    Po 20 km odłączyłem czujnik temperatury dpf. Zapełnienie było akurat 68%
    po 3 km 70% i, uwaga, tak już zostało czyli przez następne 25 km. A więc
    tak jak powinno chyba być. Sytuacja nie spotykana u mnie wcześniej.

    Czy to coś oznacza? Jutro postaram się wymienić czujnik na nowy, czy
    jeszcze coś radzicie sprawdzić? Myślicie, że to mogła być przyczyna
    całego zła?