eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF ciąg dalszyRe: DPF ciąg dalszy
  • Data: 2015-06-14 23:33:59
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-06-14 o 23:12, RD pisze:
    > W dniu 2015-06-14 o 22:00, twistedme pisze:
    >> W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze:
    >>
    >> Korzystając z tego, że dzieci nie ma w domu, to ja też postanowiłem być
    >> trochę niegrzeczny i nieco się usmarować, gdyż błąd p0401 nie dawał mi
    >> spokoju.
    >
    > Za pracę w białej koszulce - szacun! ;))
    >
    >> WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak
    >> krótkim czasie. Ręce i nogi opadają...
    >
    > Zapewne, gdybyś nie przeszedł tej drogi z poprzednimi wymianami itd., to
    > taka Twoja diagnoza jak teraz - nie pojawiłaby się od razu.
    > Z drugiej strony, aby serwis dogłębnie przeanalizował problem, to
    > musiałby siedzieć nad jednym autem non-stop - to też nierealne. Już
    > pomijając kwestie pieniędzy i możliwości sprawdzenia w trasie, czy
    > problem po zmianach nadal występuje.
    >
    > Po prostu wyczerpałeś wszystkie możliwości i skończyło się na rurce.
    >
    >
    No nie do końca tak, bo generalnie są (były) 2 problemy, które się w
    jakikolwiek sposób manifestowały: częste wypalanie się filtra dpf i błąd
    p0401. Nie wspominam, że samochód był w 4 innych warsztatach, zanim
    kupiłem interfejs OBD i o błędzie w ogóle nie wiedziałem. Zawsze wszyscy
    zgodnie twierdzili, że wszystko ok, wszystko poczyścili itd. itp.
    okazało się, że tylko wymieniali olej.

    Następny był bosch, do którego przyszedłem już z konkretnym błędem oraz
    częstym wypalaniem się dpfa. Naprawili przedmuchy i wymienili turbinę,
    twierdzili, że wszystko przeczyścili, a błąd był spowodowany przez
    podkładki pod wtryskami (a dokładnie ich wypaleniem się).

    Do ASO pojechałem przede wszystkim z tym błędem, bo wtedy już wyświetlał
    się na stałe na desce i prośbą o nowy firmware do ECU.

    Powiedziałem, że wymieniłem wcześniej egr i że podejrzewam, z tego co
    czytałem, że może problem jest dalej, powiedziałem o możliwości
    zatkanego kolektora, gdyż jak szukałem rozwiązania to znalazłem poradę o
    czyszczeniu czujnika MAP, wykręciłem go i był cały w czarnej mazi.

    Skoro potrzebowali więcej czasu, wystarczyło powiedzieć, że problem jest
    złożony, trudny i czasochłonny. Mógłbym zostawić auto nawet na tydzień.
    A nie opowiadać bajki.

    Pierwsze co wychodzi po wpisaniu w google p0401, to niedziałający egr
    lub pozatykane te przewody dolotowe spalin. Byłem przekonany, że
    przynajmniej od 3 mcy wszystko było tam wyczyszczone.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: