  • 41. Data: 2011-04-30 08:39:59
    Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości news:

    > A jak interpretować celowo, to zaczyna być wątpliwe - co ci da że będzie
    > stał zamiast jechać?

    Tam było więcej obowiązków, zatrzymanie to był ostatni z nich a nie
    pierwszy.
    Stosowane łącznie miały duży sens.

    HINT: Czyli to zatrzymanie wcale nie musiało się odbywać na jezdni.

  • 42. Data: 2011-04-30 08:43:30
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 08:39, Cavallino pisze:

    > Tam było więcej obowiązków, zatrzymanie to był ostatni z nich a nie
    > pierwszy.

    I te zostały.

    > Stosowane łącznie miały duży sens.

    Ten ostatni żadnego.

    > HINT: Czyli to zatrzymanie wcale nie musiało się odbywać na jezdni.

    A niby gdzie?

    Shrek.

  • 43. Data: 2011-04-30 08:50:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ten ostatni żadnego.

    Największy.

    > A niby gdzie?

    Zależy co było najbardziej na prawo na drodze.
    Przez płot czy rów z rowerem skakać nie musiałeś, ale do krawężnika, a
    poboczu nie wspominając - jak najbardziej.

  • 44. Data: 2011-04-30 09:15:47
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 08:50, Cavallino pisze:

    > Największy.

    Widać ustawodawca uznał inaczej - parkowanie rowerów na prawym pasie
    nijak nie poprawi przepustowości drogi.

    > Zależy co było najbardziej na prawo na drodze.
    > Przez płot czy rów z rowerem skakać nie musiałeś, ale do krawężnika,

    Krawężnik jest na ogól przy prawym pasie - jak zaparkowanie tam roweru
    ma cokolwiek ułatwić?

    > poboczu nie wspominając - jak najbardziej.

    Jak masz problem z wyprzedzeniem jadącego poboczem rowerzysty i dajesz
    radę dopiero jak się zatrzyma, to ile koni jest w tej kijance? Rowerant
    ma coś w okolicy 0,2KM.

    Shrek.

  • 45. Data: 2011-04-30 10:15:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Widać ustawodawca uznał inaczej -

    Nic nie uznał, po prostu lobby pedalarskie było głośniejsze.
    Z kierowcami jak zawsze nikt się nie liczy, tylko łoić nowymi opłatami
    można.

    >parkowanie rowerów na prawym pasie

    Na chodniku na przykład.

    > nijak nie poprawi przepustowości drogi.

    Poprawi.

    > Krawężnik jest na ogól przy prawym pasie

    Jest jeszcze chodnik.

    > Jak masz problem z wyprzedzeniem jadącego poboczem rowerzysty

    To zazwyczaj rowerzysta ma problem z zauważeniem pobocza, a często i nawet
    ścieżki rowerowej (nowy piękny asfalt niedaleko mnie, leci sobie 3 m od
    jezdni, a pedalarze i tak posuwają jezdnią zbudowaną z 70 letnich płyt
    betonowych - tak chyba na złość sobie i innym).
    Ile razy trąbię na takich przypałów to zapewne nawet nie wiedzą o co chodzi.

    > i dajesz radę dopiero jak się zatrzyma, to ile koni jest w tej kijance?

    A co ma do tego kijanka mojej żony? ;-)

  • 46. Data: 2011-04-30 10:33:53
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 10:15, Cavallino pisze:

    > Nic nie uznał,

    Uznał i dał temu wyraz w nowelizacji.

    > po prostu lobby pedalarskie było głośniejsze.

    Tak? Akurat jeśli chodzi o tą nowelizacje, żadnych najazdów i
    manifestacji nie było.

    > Na chodniku na przykład.

    Wrong - nie wolno jechać po chodniku, więc nie możesz się siłą rzeczy na
    nim zatrzymywać. Zresztą bez znaczenia - przepis nie nakazywał zjazdu z
    jezdni. Od tego jest odpowiedni znak.

    > Poprawi.

    W czym zaparkowane na prawym pasie rowery miałyby ułatwić cokolwiek?
    Może zaparkowane na prawym pasie samochody też poprawiają przepustowość?

    > Jest jeszcze chodnik.

    Po chodniku nie wolno - zresztą nawet - nie da się na niego wjechać
    przez krawężnik pod ostrym kątem, a i ten przepis tego nie wymagał.

> [...]
    > płyt betonowych - tak chyba na złość sobie i innym).
    > Ile razy trąbię na takich przypałów to zapewne nawet nie wiedzą o co

    Bez znaczenia - mowa o zatrzymaniu sie na poboczu - jak już jest na
    poboczu nie ma potrzeby zatrzymywania się.

    > A co ma do tego kijanka mojej żony? ;-)

    No dobra - ile masz koni w swoim samochodzie, że nie możesz wyprzedzić
    rowerzysty na poboczu?

  • 47. Data: 2011-04-30 10:53:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Uznał i dał temu wyraz w nowelizacji.

    Moja odpowiedź na te brednie już padła.
    Podtrzymuję i nie zamierzam powtarzać.

    > No dobra - ile masz koni w swoim samochodzie, że nie możesz wyprzedzić
    > rowerzysty na poboczu?

    Jak był nowy miał pod 180, ale to była dawno, więc teraz pewnie trochę
    mniej.
    I zapewniam Cię że nie o moc chodzi, ani o przyspieszenie bo z tym problemu
    nie mam.

    Tylko o ilość miejsca potrzebną do wyprzedzenia rowerzysty.
    Ze stojącym problem był o tyle mniejszy, że odpadała konieczność
    wyprzedzania, a więc i przepisy o bezpiecznych odstępach.

  • 48. Data: 2011-04-30 11:00:10
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 10:53, Cavallino pisze:

    > Moja odpowiedź na te brednie już padła.
    > Podtrzymuję i nie zamierzam powtarzać.

    Na temat faktów się nie dyskutuje - a fakty są takie, że ustawodawca
    zniósł ten zapis. O czym chcesz dyskutować?

> [...]
    > problemu nie mam.
    >
    > Tylko o ilość miejsca potrzebną do wyprzedzenia rowerzysty.

    A w czym ci rowerzysta na poboczu przeszkadza?

    > Ze stojącym problem był o tyle mniejszy, że odpadała konieczność
    > wyprzedzania, a więc i przepisy o bezpiecznych odstępach.

    Raczej nie taki był zamysł ustawodawcy, tym bardziej, że walnął babola o
    wyprzedzaniu zatrzymanego rowerzysty. Zresztą nie ma to nic wspólnego z
    rowerzystą na poboczu.

    Shrek.

  • 49. Data: 2011-04-30 11:09:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-30 07:54:29 +0200, Shrek <lskorupka@wirtualna> said:

    > Kluczowe jest, że nie da się zatrzymać, tak żeby ułatwić wyprzedzanie

    Kluczowe jest, że trzeba posługiwać się kilkoma rzeczmi naraz: językiem
    polskim, treścią ustawy i intencją ustawodawcy.
    Jeśli rozum delikwenta nie pozwala na takie rozproszenie uwagi, to
    analizuje (delikwent) tylko fragment i dlatego zawsze wyjdzie mu bzdura.

    > Więc literalnie nie dało się stosować.

    Ależ da się - to jest elementarne.
    :-)
    > A jak interpretować celowo, to zaczyna być wątpliwe - co ci da że
    > będzie stał zamiast jechać?

    Zniknie problem który stwarza.

    > Czy intencją ustawodawcy było, żeby...

    ...żeby rozwiązać problem.
    I już.

    --
    Bydlę

  • 50. Data: 2011-04-30 11:19:59
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 11:09, Bydlę pisze:

> [...]
    > Jeśli rozum delikwenta nie pozwala na takie rozproszenie uwagi, to
    > analizuje (delikwent) tylko fragment i dlatego zawsze wyjdzie mu bzdura.

    Ten przepis był sprzeczny sam w sobie z definicji. Jaka była intencja
    ustawodowacy to nikt do końca nie wie, bo chyba nie zamienienie prawego
    pasa w parkingi dla rowerów.

    > Ależ da się - to jest elementarne.

    Niby jak? Zatrzymasz się, to zamiast ułatwić to uniemożliwisz wyprzedzanie.

    > Zniknie problem który stwarza.

    To jakby również rowerzysta zniknął. Niestety jak się zatrzyma to dalej
    stoi na prawym pasie, i go blokuje. Jak jechał, to jest szansa, że potem
    da się go wyprzedzić. Jak stoi to ciągle blokuje, bo przecież
    nadjeżdzają kolejne samochody.

    > ...żeby rozwiązać problem.
    > I już.

    No i rozwiązał, wycofując się z tego zapisu.

    Shrek.