  • 31. Data: 2011-04-29 17:22:28
    Temat: Re: Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    > w tej samej Łodzi rowerzysta zabił kobietę na chodniku. Czy to czegoś
    > dowodzi, podobnie jak Twój przykład?

    Można prosić o więcej faktów na ten temat? Ja znam dwa przypadki, kiedy
    pieszy zginął potrącony przez rowerzystę, przy czym za drugim razem to
    "poprawił" samochód:(. Trzy przypadki w ciągu 10 lat to już można by się
    o pseudostatystykę pobawić, i ocenić na ile groźni są rowerzyści na
    chodnikach.

    Shrek.

  • 32. Data: 2011-04-29 18:18:09
    Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > No to może zróbmy akcję analogiczną do masy krytycznej: niech jednego
    > dnia każdego miesiąca wszyscy kierowcy spychają z drogi rowerzystów

    A to już tak nie jest codziennie?

  • 33. Data: 2011-04-29 18:24:40
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-29 16:56, to pisze:

    > Ma też psi obowiązek ułatwić wyprzedzanie, a w razie potrzeby nawet
    > zatrzymać się (!).

    Nie ma.

    Shrek.

  • 34. Data: 2011-04-29 18:36:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości

    > Nie ma.

    W sensie że weszły jakieś kretyńskie zmiany kodeksu?

  • 35. Data: 2011-04-29 18:53:02
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-29 18:36, Cavallino pisze:

    > W sensie że weszły jakieś kretyńskie zmiany kodeksu?

    Między innymi weszły zmiany. Wcześniej też niespecjalnie, bo zatrzymując
    się nie ułatwia się wyprzedzania, wręcz uniemożliwia, ale to już przeszłość.

    Shrek

  • 36. Data: 2011-04-29 19:04:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 23:35:57 -0700 (PDT), tadek napisał(a):

    > kup sobie rower i zacznij jeździź. Wyjdzie Ci to na zdrowie i zmienisz
    > pogląd na rowerzystów.

    Mam, jeżdżę, pogląd mam taki, że większość pedalarzy to durnie nei znające
    przepisów.
    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2011-04-29 22:54:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-04-29 18:53, *Shrek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Między innymi weszły zmiany. Wcześniej też niespecjalnie, bo zatrzymując
    > się nie ułatwia się wyprzedzania, wręcz uniemożliwia, ale to już
    > przeszłość.

    Co do teraźniejszości to rzeczywiście muszę doczytać, ale co do
    przeszłości to oczywiście nie masz racji (pamiętam wcześniejsze dyskusje
    :) ) - przepis mówił:
    [...] jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie
    potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.

    Kluczowe jest "w celu ułatwienia wyprzedzania." - dlatego Twoje
    historyjki z wąskich uliczek starego miasta możesz sobie darować :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 38. Data: 2011-04-30 00:08:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

    > Krótko mówiąc - pierdolisz. Z zasady kierowcy jeżdżą w miarę
    > kulturalnie, raczej nikt cię celowo nie chce zabić (o 1 metrze odstępu
    > to mozna zapomnieć, ale mnie to nie przeraża). Ale raz na 500 znajdzie
    > się debil z małym fiutem, który nawet specjalnie cie będzie próbować
    > nauczyć gdzie twoje miejsce (a na pewno nie na drodze). Jak dużo
    > jeżdzisz, to niestety tych debili wypada dwóch - trzech dziennie:(
    > Potrafią być naprawdę groźni.

    Ciekawe, bo zrobiłem wiele tys. km rowerem po drogach i ani jednego
    takiego nie spotkałem...

  • 39. Data: 2011-04-30 07:46:59
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 00:08, to pisze:

    > Ciekawe, bo zrobiłem wiele tys. km rowerem po drogach i ani jednego
    > takiego nie spotkałem...

    Pogratulować. Widać w innym matrixie żyjesz.

    Shrek.

  • 40. Data: 2011-04-30 07:54:29
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-29 22:54, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    >
    > Kluczowe jest "w celu ułatwienia wyprzedzania." - dlatego Twoje
    > historyjki z wąskich uliczek starego miasta możesz sobie darować :)

    Kluczowe jest, że nie da się zatrzymać, tak żeby ułatwić wyprzedzanie -
    wynika z definicji wyprzedzania. Więc literalnie nie dało się stosować.
    Po prostu bubel legislacyjny.

    A jak interpretować celowo, to zaczyna być wątpliwe - co ci da że będzie
    stał zamiast jechać? Czy intencją ustawodawcy było, żeby można było w
    takiej sytuacji nie zachowywać 1m odstępu bez zmiany prędkości -
    wątpliwe. W czym łatwiej jest wyminąć zatrzymującego się rowerzystę od
    jadącego? Kiedy może on ruszyć - kiedy miną godziny szczytu? Dopóki
    rowerzysta jedzie, to jedzie w miarę stabilnie i prosto, zatrzymując się
    jedzie mniej stabilnie. Kto ocenia owe "w razie potrzeby"? Wszytko to
    sprawiało, że przepis był martwy.

    Shrek.