  • 1. Data: 2011-04-28 21:14:03
    Temat: Hak holowniczy i czujniki cofania
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Ciekawa sprawa z czujnikami cofania w Skodzie Fabii II. Po montażu haka
    holowniczego czujniki w ogóle nie reagują na jego obecność i działają
    całkiem normalnie. Kula haka jest poza wiązką dwóch środkowych
    czujników. Martwiłem się że przy haku czujniki cofania będą nieustannie
    wyły przez niego i nieużywany hak trzeba będzie demontować, albo
    odłączać czujniki, a tu taka niespodzianka. A druga niespodzianka to ta,
    że Fabia II poradziła sobie ze światłami przyczepy bez stosowania
    żadnych dodatkowych modułów, mimo iż w necie twierdzą inaczej. Parę stów
    zostało w kieszeni.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-04-28 22:09:02
    Temat: Re: Hak holowniczy i czujniki cofania
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-28 21:14, PeJot pisze:
> [...]
    > że Fabia II poradziła sobie ze światłami przyczepy bez stosowania
    > żadnych dodatkowych modułów, mimo iż w necie twierdzą inaczej. Parę stów

    1. z hakiem to mnie zaskoczyles ;) 3 auto z hakiem i czujnikami i nigdy
    nie bylo zadnego problemu z nimi. Czyzbys spotkal sie z sytuacja gdy hak
    przeszkadza czujnikom? ten czujnik musialby byc na srodku zderzaka

    2. na drugi raz nie pytaj w necie - pytaj u zdrodla, czyli w ASO.

    Jest sporo aut z multipleksem, do ktorych nie trzeba specjalnego modulu
    do podlaczenia haka - a wiazka podlaczenia haka sklada sie z przelotowej
    wytyczki wkladanej w gniazdo tylnej lampy

    Sa oczywiscie modele, ktore wymagaja miedzymordzia do tego - wowczas
    koszt samej instalacji wzrasta - ale od tego jest ASO, gdzie powinni Cie
    poinformowac jak jest w Twoim modelu.

    Nie opieraj sie co twierdza w necie - czesto (rowniez tutaj wypowiadaja
    sie osoby, ktore nie maja pojecia o czym pisza (jedynie gdzies cos
    slyszeli lub sobie sami wymyslili)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-04-28 22:56:47
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 22:09, AL pisze:
    > W dniu 2011-04-28 21:14, PeJot pisze:
    (ciach)

    Hak jest super czujnikiem parkowania. Normalnych pisków nie
    wydziela, co najwyżej jakieś chrupanie lub darcie cudzej blachy.
    A jak na prawdę już się nie da jechać, to kierowca poczuje.
    Czyli hak jako czujnik może być. Trochę gorzej pieszymi, ale
    trzeba się zastanowi. :D

  • 4. Data: 2011-04-29 05:35:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-28 22:09, AL pisze:

    > 2. na drugi raz nie pytaj w necie - pytaj u zdrodla, czyli w ASO.

    ASO twardo obstawało przy niezbędnym module świateł przyczepy i
    dezaktywacji czujników parkowania, w cenie prawie 800 zł.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-04-29 09:29:03
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-29 05:35, PeJot pisze:

    > ASO twardo obstawało przy niezbędnym module świateł przyczepy i
    > dezaktywacji czujników parkowania, w cenie prawie 800 zł.

    A cały hak z montażem za ~2500 zł.

    Koszt haka (Allegro) + DIY z przeglądem: 350 zł.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2011-04-29 09:40:20
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 29 Kwi, 09:29, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    > A cały hak z montażem za ~2500 zł.
    >
    > Koszt haka (Allegro) + DIY z przeglądem: 350 zł.
    >
    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach:http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    porządnie zamontowane czujniki cofania i Hak powinny mieć możliwość
    wyłączenia aby przy cofaniu z przyczepą nie brzęczały

  • 7. Data: 2011-04-29 11:05:54
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-29 09:40, tadek pisze:
    > czenia aby przy cofaniu z przyczepą nie brzęcz

    mam czujniki fabryczne, hak polski - Stainhof z wiazka dedykowana do
    auta. Koszt podobny jak podal PeJot.
    (gdybym montowal oryginal w ASO to koszt bylby ok 1500pln - hak bylby
    automatycznie wypinany. Taki hak mialem w poprzednim razie i nie umialem
    docenic tego komfortu by skusic sie ponownie na to rozwiazanie.

    Aby wylaczyc czujniki nalezalo dodatkowo 'cos' dokupic (instalacja na
    multipleksie, czujniki sa aktywowane z komputera, wiec pewnie jakis
    interfejs do wpiecia w instalacje auta) - ale po zastanowieniu sie - po
    co? Z hakiem i tak jezdze niemal non stop.
    Przyczepke zamontuje raz na ruski rok, od czasu platforme rowerowa.
    Te pare razy popikiwania jak cofasz z przyczepka czy platforma IMHO nie
    jest warte dokladania paru stow.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2011-04-29 12:20:03
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-29 11:05, AL pisze:

    > mam czujniki fabryczne, hak polski - Stainhof z wiazka dedykowana do
    > auta. Koszt podobny jak podal PeJot.

    Też zakupiłem Stainhofa.

    > Przyczepke zamontuje raz na ruski rok, od czasu platforme rowerowa.
    > Te pare razy popikiwania jak cofasz z przyczepka czy platforma IMHO nie
    > jest warte dokladania paru stow.

    Dokładnie. Ja nawet nie myślę o przyczepie, tylko o rowerach.

    Co mnie wkurza: gniazdo. Wisi toto poniżej zderzaka, łatwo uszkodzić o
    wysoki krawężnik przy cofaniu. Wygląda obleśnie. Najchętniej
    wkomponowałbym gniazdo w nakładkę zderzaka, ale co zrobić z tabliczką
    homologacyjną ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem