  • 1. Data: 2011-04-28 20:48:56
    Temat: Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?
    Od: Dominik <d...@g...com>

    Cześć
    W nadchodzący weekend wybieram się z małżonką do Berlina i Poczdamu.
    Coś kiedyś mi się obiło o uszy, że trzeba mieć naklejkę z ASO albo
    stacji obsługi poświadczającą spełnianie jakiejś normy o emisji spalin.

    Gdzie i za ile i czy faktycznie potrzeba taką naklejkę posiadać ?

    Będę jechał z okolic Garwolina - jakieś sugestie co do trasy ?

    Dominik

  • 2. Data: 2011-04-28 21:44:48
    Temat: Re: Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 20:48, Dominik pisze:
> [...]
    > Coś kiedyś mi się obiło o uszy, że trzeba mieć naklejkę z ASO albo
    > stacji obsługi poświadczającą spełnianie jakiejś normy o emisji spalin.

    Naklejkę trzeba mieć jeśli chcesz wjechać bliżej centrum.
    Koszt coś kilkadziesiąt euro ale coś mi się wydaje, że już z tym nie
    zdążysz.
    Są dwa wyjścia:
    1. Dojechać do pierwszej stacji metra, zakupić bilet całodzienny i
    swobodnie, znacznie szybciej niż samochodem poruszać się po Berlinie.
    Jeśli chesz zwiedzać Berlin to taka opcja jest o wiele lepsza niż
    lawirowanie samochodem.

    2. Wjechać do "umwelt zone" i zaakceptować ewentualny mandat w wysokości
    coś koło 35 euro lub cieszyć się jeśli Cię nie złapią.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-04-28 22:31:54
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2011-04-28 21:44, SkiMir pisze:

> [...]
    >
    > 2. Wjechać do "umwelt zone" i zaakceptować ewentualny mandat w wysokości
    > coś koło 35 euro lub cieszyć się jeśli Cię nie złapią.

    EEEeee... Dzięki za info, ale nie chcę się wozić później z mandatami...
    Nie szprecham po niemiecku, więc się średnio z nimi dogadam. (Zawsze po
    angielsku można próbwać...)

    Skorzystam z opcji nr 1 :)
    Czy "Umwelt Zone" jest jakoś w miarę wyraźnie oznakowana ?

    Pzdr

    --
    Dominik

  • 4. Data: 2011-04-28 22:43:07
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 22:31, Dominik pisze:

    > Skorzystam z opcji nr 1 :)
    > Czy "Umwelt Zone" jest jakoś w miarę wyraźnie oznakowana ?

    W miarę wyraźnie - stoi znak "zakaz ruchu" z napisem "umwelt zone" pod
    spodem tabliczka z opisem jakich plakietek nie dotyczy.

    Ale radzę nie pchać się pod sam znak bo będziesz musiał uciekać w prawo
    lub lewo na skrzyżowaniu i szukać miejsca postojowego.
    Poszukaj na mapie pierwszej stacji metra i tam się gdzieś zatrzymaj -
    choćby w jakiejś bocznej uliczce. Będzie wygodnie a i nerwów nie
    napsujesz sobie szukając miejsca postojowego.

    No a Berlińskie metro wraz z "ringami" kolei nadziemnej to bajka w
    porównaniu z realiami naszej komunikacji publicznej. Jak poświęcisz
    kilka chwil na rozpracowanie sieci i sposobu przesiadek to w większość
    interesujących Cię miejsc dotrzesz w paręnaście minut.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-04-28 22:44:31
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Dominik wrote:

> [...]
    > dogadam. (Zawsze po angielsku można próbwać...)
    >
    > Skorzystam z opcji nr 1 :)
    > Czy "Umwelt Zone" jest jakoś w miarę wyraźnie oznakowana ?

    http://images.google.pl/images?hl=pl&biw=1723&bih=10
    75&tbm=isch&sa=1&q=umweltzone&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=

    https://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqualitaet/de/lu
    ftreinhalteplan/umweltzone_aktuelles.shtml

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 6. Data: 2011-04-28 23:08:30
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik" napisał w wiadomości grup

[...]

    [...]

    1) Naklejke trzeba miec tylko jesli chce sie wjechac do Umwelt Zone.
    2) Kosztuje 5 euro i mozna ja nabyc na stacjach kontroli pojazdow (TUV,
    Dekra)
    3) Naklejki maja rozne kolory w zaleznosci od tego ktora norme czystosci
    spalin spełnia samochod
    4) więcej info - np tu: http://www.umweltzone.pl/strefy/

    Marek
    Płońsk
    Seat Toledo 1,9 TDi 110 KM

  • 7. Data: 2011-04-29 08:15:52
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2011-04-28 22:43, SkiMir pisze:

> [...]
    > kilka chwil na rozpracowanie sieci i sposobu przesiadek to w większość
    > interesujących Cię miejsc dotrzesz w paręnaście minut.

    Super :) Dzięki za informacje

    --
    Dominik