    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czym obróbka CR2 - RAW?
    Date: Mon, 25 Nov 2013 12:15:56 +0100

    W dniu 2013-11-24 23:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > Fakt - dyskusyjne,

    Nie krytykuję oczywiście. To tak dla jasności :-)

    > Miałem na myśli czasy +/- jakieś 6-7 lat temu, gdy tu na grupie
    > kolejni użytkownicy deklarowali wyjście z ACDSee, gdyż właśnie stał się
    > nieruchawą krową przeładowaną funkcjami.

    Dokładnie o tym pisałem. Jestem jedną z tych osób, która wtedy właśnie
    zrezygnowała z ACDSee. Odpalenie aplikacji zaczęło wiązać się z
    uruchomieniem pierdyliona niepotrzebnych funkcji przy przeglądaniu i
    wydłużyło niemiłosiernie start tej aplikacji. To działało tak jakbyś
    chciał uruchomić Photoshopa a przy okazji uruchamiałby Ci się
    Illustrator, Flash i klika innych aplikacji. Katastrofa. Zapewne to był
    powód, dla którego rozbito tą aplikację na 5 kooperujących ze sobą
    modułów i problem przestał istnieć.

    Nie przenoś rysu historycznego na to jak obecnie funkcjonuje to
    środowisko bo wprowadzasz w błąd. Jeśli ustawisz sobie uruchamianie
    modułu o nazwie "preview" jako domyślnej przeglądarki obrazków (tak jest
    domyślnie Options / View mode / Use ACDSee Quick View), to masz mega
    szybką przeglądarkę obrazków o funkcjonalności ograniczonej do zoom,
    next/previous, rotate. Startuje w ułamku sekundy ten niewielki modulik.

    > Wielu użytkowników ACDSee
    > wymieniało między sobą poglądy na "ostatnią sensowną wersję", której
    > przekroczenie groziło ww. problemami.

    Bez urazy ale nieprawdą jest to co piszesz - przynajmniej jeśli mówimy o
    tej wersji, o jakiej od samego początku piszę (7 Pro). Od wersji 7 a
    może i po części 6 uwzględniono tego typu uwagi użytkowników.

    > Ale piszesz o przeglądaniu w ramach kombajnu ACDSee, a ja o darmowej
    > przeglądarce od ACDSee (nazywało się to też jakoś inaczej).

    No to rozmawiamy o dwóch różnych produktach. Nawet nie sądziłem, że
    ACDSee ma taki produkt o jakim piszesz. Na tej stronie:

    http://www.acdsee.com/en/products

    nie przyznają się do wyprodukowania czegokolwiek darmowego.

    > Produkt nie
    > do końca dopracowany, ale ponieważ darmowy, to nawet nie chciało im się
    > wypuścić jakiegoś upgrade'u.

    I pewnie dlatego umarł jako nietrafiony produkt. Nawiązywanie do
    historii wpadek jakiejś firmy i przenoszenie tego na dzień dzisiejszy
    szkodzi w wyrabianiu rzetelnej opinii o produkcie jaki tu poleciłem.
    Mało tego - ktoś przeczyta wątek wyrywkowo, dowie się, że Mariusz
    twierdzi, że ten kombajn to porażka i nie zainteresuje się czymś co moim
    zdaniem jest wartościowym narzędziem. Ze swojej strony jeszcze raz
    podkreślę, że warto zaczekać do świąt lub początku roku i kupić ten
    pakiet za 80$ - bo pewnie tyle wtedy będzie kosztował - a wcześniej go
    wypróbować.

    > [...]
    >
    > Po prostu zawsze to lepszy start, niż samemu instalować i testować
    > wszystkie pakiety (któryś z nich był np. taką gigabajtową kobyłą, że od
    > razu zdmuchnął mi punkt powrotny w ramach System Restore).

    W znacznej części masz rację. Może ułatwia to życie. Choć na swoim
    przykładzie wiem, że przez takie artykuły niepotrzebnie się
    zasugerowałem. Nic nie zastąpi własnego doświadczenia gdyż aplikacje
    tego typu to nie telefony komórkowe gdzie możesz postawić jeden obok
    drugiego i porównywać ot tak, np.: ten ma WiFi a ten nie ma, ten ma GPS
    a tamten nie. Tu trzeba wnikać w niuanse takie jak (wspominałem)
    zastosowany algorytm do osiągnięcia czegoś tam. Więc jeśli na serio
    podchodzisz do sprawy, to warto poświęcić instalkę Windows na trialowe
    eksperymenty aby wybrać właściwy program. W końcu nie są to tanie
    produkty więc gdy raz źle wybierzesz, to potem będziesz musiał się bujać
    z tym długo zanim kasę uzbierasz na coś lepszego.

    Marek