eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-11-03 22:26:34
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: Jester <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz pisze:

    > Pokażesz?

    Jak to szło? "Pokazywałem, jak byłem mały..." :)
    Wcale mi nie zależy na przekonywaniu kogokolwiek, zainteresowani sami
    mogą sobie znaleźć w okolicy dobry skaner i porobić testy.

    > Bo jak ja bym coś pokazał, to zaraz będzie, że nie taki
    > skaner, nie takie ustawienia i wogóle dobór kadru tendencyjny...

    Ja też jestem tendencyjny :)
    A serio: A3 z małej klatki to 3500 dpi. Ze slajdu 100 ASA? No bez żartów
    - wrzucasz na bęben, skanujesz... Nie ma w druku żadnego ziarna... Na
    ekranie może i jest, ale na litość boską "więcej tam poza ziarnem nie
    znajdę"? Nieprawda.
    Faktem jest natomiast, że w poligrafii z małej klatki to skanowało się
    rzadko, bo nikt na takich kliszach nie robił jeżeli absolutnie nie
    musiał... Ale przez 15 lat kilkaset skanów by się spokojnie zebrało,
    więc zdanie mam wyrobione, dziwne, że masz inne. Ale co mi tam, ja się
    nie znam...