eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
  • Data: 2009-11-04 13:05:47
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-04 13:38:32 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Tak pisalem i tak jest.

    Zpomniałeś dodać "howg" ;-)

    > Mam na scianach powiekszenia do formatu 100x150cm wlacznie.
    > NIKT z ogladajacych, a bylo ich sporo nie powiedzial "kurde, ziarno!".
    > Za to wielu cmokalo z zachwytu nad jakoscia powiekszen i zdjec.

    Bo może co innego broni te zdjęcia? Temat, kompozycja kolory...
    Detaliczoność powiększenia nie jest jedynym kryterium, nikt tu chyba
    nie twierdził inaczej. Zresztą tak z własnych obserwacji - duże
    odbitki/wydruki zdjęć działają trochę inaczej (lepiej) na oglądających,
    niż to samo zdjęcie w znacznie mniejszych rozmiarach. O dziwo dla
    materiałów drukowanych (zwłaszcza gdy mówimy tu o przebrzydłej
    komercji) ludzie są bardziej krytyczni. Ot, magia.

    > Nie widac wyraznie. Dowod j/w

    Bo ktoś tam nie zwróca w jakiejś tam sytuacji na to uwagi? To ma być
    dowód? Sam zresztą pisałeś że 90% nie ma pojęcia czym jest wysoka
    jakość, widać odwiedzający Cię idealnie się w tej grupie mieszcza.

    > Jesli przyjmiesz, ze granica jest 3000dpi to po nic (w kontekscie detali).
    >
    > Jest tylko jeden problem - zarowno Nikon LS5000 jak i moj Howtek nie
    > dysponuje rozdzielczoscia 3000dpi. Oba maja 2000dpi a pozniej 4000dpi.
    > Dlatego dyskusja n/t skanowania w 3000dpi nie ma sensu.

    Znaczy co, zepsute są? Zresztą mniejsza o to, Twoja wygoda obsługi
    sprzętu to jedno, obiektywne możliwości rejestracji materiału
    analogowego to drugie.

    > Gdybym dysponowal Howtekiem 8000 to pewnie materialy kolorowe skanowalbym
    > maksymalnie na 4000dpi, ale negatywy b&w na 8000dpi zeby dokladniej oddac
    > ziarno klasycznego, srebrowego filmu.

    Są tacy, co lubią wygląd ziarna. Mi na zdjęciach-zdjęciach nigdy aż tak
    bardzo nie przeszkadzało, jednak w branży poligraficznej brak detalu i
    nadmiar ziarnistości materiału był (i jest) problemem. Ale to już
    zejście do dyskusji o degustibusach, a nie tym co technicznie jest
    realne/sensowne.

    > Koncze. Dosc juz darmowej edukacji...

    Biedaczku, tak się namęczyłeś i niewiele dowiodłeś, co najwyżej tego,
    że sam należysz do grupy "co to nie widzi różnicy". Szkoda,
    spodziewałem się po Tobie więcej.

    de Fresz