    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto doladowywac starszawy aku?
    Date: Tue, 3 Jan 2023 20:25:44 +0100

    On Tue, 3 Jan 2023 19:13:09 +0100, Jacek wrote:
    > Moim skromnym zdaniem warto raz na tydzień - dwa podładować.

    Musialbym w notatki spojrzec ... ile lat ma moj akumulator,
    ale tak wstepnie ... nie warto. Nie ma potrzeby.

    > Ja ładuję
    > "na słuch". Gdy akumulator zaczyna szumieć, jakby była w nim woda sodowa
    > to znak, że ładowanie jest zakończone. Zauważyłem, że prostowniki typu
    > "automat" działają różnie. Jeden ładuje i ładuje i przestać nie może,
    > inny kończy ładowanie przy 14,0V. Dlatego bardziej wierzę własnemu uchu,
    > niż elektronice.

    Tylko pilnowanie akumulatora z nadstawionym uchem dosc upierdliwe
    jest. No ale on powinien byc w naladowany, to moze dosc szybko szumi.

    Za to pozostawie dluzszy czas szumiącego, to sie zle skonczy.

    Ale ciekawy ten automat, co skonczyc nie moze ...

    J.