eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy taki obraz jest normalny? ekranowy - OTRe: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Date: Sat, 23 May 2009 11:34:18 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 56
    Message-ID: <gv8fuq$547$1@inews.gazeta.pl>
    References: <guurra$s8q$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@s...googlegroups.com>
    <gv1rko$r57$1@inews.gazeta.pl> <gv2pup$3dl$1@inews.gazeta.pl>
    <gv4kg6$aam$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0905221127350.532@quad>
    <gv5vd3$c4e$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0905222352080.576@quad>
    NNTP-Posting-Host: host-150.skynet.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1243071258 5255 194.153.119.150 (23 May 2009 09:34:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 23 May 2009 09:34:18 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:808201
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-05-23 00:07:54 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    >> Czyli nowy ekran wymieniony na gwarancji nie jest objęty prawami
    >> konsumenckimi? Tok rozumowania jakby pozbawiony sensu. To po prostu
    >> jest usterka, której sprzedawca/gwarant nie jest w stanie usunąć.
    >
    > Dlaczego piszesz "sprzedawca/gwarant", usiłując sugerować że
    > to jest JEDNA osoba?

    Wydaje Ci się.


    > Gwarantem może być KTOKOLWIEK, w szczególności osoba trzecia

    I zazwyczaj jest to osoba (firma) trzecia (choć tak naprawdę - druga).


    > Z jakiej paki, będąc sprzedawcą, miałbyś ponosić odpowiedzialność
    > za to że jeden z drugim "rozbabrze" reklamowane urządzenie
    > i odda klientowi "ale nie działa i nie wiem dlaczego"?

    Odpływasz w swoich rozważaniach od tematu wątku. Tutaj
    _autoryzowany_serwis_producenta_ (to zgaduję, bo Dominik nie napisał,
    że takowy, ale nie sądzę abym się mylił), po kilkukrotnych wymianach
    różnych składowych kompa stwierdził "ten typ tak ma i lepiej nie
    będzie". Czyli ani nie zepsuł, ani nie naprawił. A skoro "ten typ tak
    ma", a nie było o tym ani słowa w ofercie i nie jest to coś
    mieszczącego się w ogólnie stosowanych normach, to towar spokojnie
    kwalifikuje się pod niezgodność z umową.


    >> I znów na przekór logice - nie zaakceptował, rządał usunięcia usterki,
    >> której serwis/sprzedawca usunąć nie jest w stanie.
    >
    > Ale "serwis" i "sprzedawca" to mogą być dwie zupełnie nie związane
    > ze sobą osoby - nie związane w sensie prawnym, żadną umową, niczym!

    I co to w tym przypadku zmienia?


    >> Idać dalej Twoim tokiem rozumowania, pierwsze użycie bez następującej
    >> reklamacji
    >
    > Poproszę o podkręcenie jasności, nie rozumiem.

    No skoro nie zgłasza się zastrzeżeń odrazu po odbiorze towaru, to
    "akceptuje się stan" - to mniej więcej wynika z Twojego stwierdzenia,
    pod które się podczepiłem. Tylko skąd w takim razie w ustawie termin 2
    lat, jakie konsument ma dane na takie zastrzeżenia?



    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: