  • Data: 2009-05-23 11:22:21
    Temat: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz wrote:
    > Odpływasz w swoich rozważaniach od tematu wątku. Tutaj
    > _autoryzowany_serwis_producenta_ (to zgaduję, bo Dominik nie napisał, że
    > takowy, ale nie sądzę abym się mylił), po kilkukrotnych wymianach
    > różnych składowych kompa stwierdził "ten typ tak ma i lepiej nie
    > będzie".

    Oczywiście tak - wszystko po bożemu, tzn. Korzystałem z autoryzowanego
    serwisu. Najpierw telefonicznie i technik przyjeżdżał do domu, a potem
    komputer przez sklep trafił tam jeszcze raz - tym razem na dłużej.

    > Czyli ani nie zepsuł, ani nie naprawił. A skoro "ten typ tak
    > ma", a nie było o tym ani słowa w ofercie i nie jest to coś mieszczącego
    > się w ogólnie stosowanych normach, to towar spokojnie kwalifikuje się
    > pod niezgodność z umową.

    W notkach serwisowych dokładnie mam napisane co było robione - jakie
    części na jakie wymieniane. Z czystej zasady wymiany są tylko na takie
    same części, tzn masz panel LG to i tak sam włożą.
    Natomiast sprzedawca zaręczał, że ekran jest typu PVA, Przed kupnem
    specjalnie dzwoniłem nawet i upewniałem się ku temu. Wystarczy więc żeby
    udowodnił, że sprzedał mi komputer zgodny z tym co umowa. Do tych modeli
    nie ma ekranów PVA i oczywiście dostał mi się TN. Co więcej - poza
    opisywaną wadą to jeden z gorszych TN jakie widziałem.

    > No skoro nie zgłasza się zastrzeżeń odrazu po odbiorze towaru, to
    > "akceptuje się stan" - to mniej więcej wynika z Twojego stwierdzenia,
    > pod które się podczepiłem. Tylko skąd w takim razie w ustawie termin 2
    > lat, jakie konsument ma dane na takie zastrzeżenia?

    Skoro mam dwa lata to mogę być wyjątkowo wredny - tzn. Wziąć ten komputer
    i używać sobie podpinając pod zewnętrzny ekran prawie że do końca tego
    terminu. Potem wystosować np za rok pismo o tym, że towar jest niezgodny z
    umową - bez wątpienia nie ma specyfikowanego ekranu (ta linia nie ma
    takiego ekranu i już). Wtedy zażądać wymiany na taki co to ma (a to
    niemożliwe) lub zwrotu $ (a komputery przez niecałe dwa lata tanieją, więc
    można kupić coś nowego). Wątpię że sprzedawcy się to będzie uśmiechać.

    Tak czy inaczej chciałem się dogadać i mieć ten komputer z rozsądnym
    ekranem. To co zastałem dla mnie nie nadaje się do użytku. Centrala mi
    ślicznie odpisała, że wad nie uniemożliwia pracy itd. Jak ktoś chce mieć
    telewizor w wzorki to niech sobie kupuje, Ja się na to niestety nie godzę.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564