eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy taki obraz jest normalny? ekranowy - OTRe: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
  • Data: 2009-05-23 09:34:18
    Temat: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-05-23 00:07:54 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    >> Czyli nowy ekran wymieniony na gwarancji nie jest objęty prawami
    >> konsumenckimi? Tok rozumowania jakby pozbawiony sensu. To po prostu
    >> jest usterka, której sprzedawca/gwarant nie jest w stanie usunąć.
    >
    > Dlaczego piszesz "sprzedawca/gwarant", usiłując sugerować że
    > to jest JEDNA osoba?

    Wydaje Ci się.


    > Gwarantem może być KTOKOLWIEK, w szczególności osoba trzecia

    I zazwyczaj jest to osoba (firma) trzecia (choć tak naprawdę - druga).


    > Z jakiej paki, będąc sprzedawcą, miałbyś ponosić odpowiedzialność
    > za to że jeden z drugim "rozbabrze" reklamowane urządzenie
    > i odda klientowi "ale nie działa i nie wiem dlaczego"?

    Odpływasz w swoich rozważaniach od tematu wątku. Tutaj
    _autoryzowany_serwis_producenta_ (to zgaduję, bo Dominik nie napisał,
    że takowy, ale nie sądzę abym się mylił), po kilkukrotnych wymianach
    różnych składowych kompa stwierdził "ten typ tak ma i lepiej nie
    będzie". Czyli ani nie zepsuł, ani nie naprawił. A skoro "ten typ tak
    ma", a nie było o tym ani słowa w ofercie i nie jest to coś
    mieszczącego się w ogólnie stosowanych normach, to towar spokojnie
    kwalifikuje się pod niezgodność z umową.


    >> I znów na przekór logice - nie zaakceptował, rządał usunięcia usterki,
    >> której serwis/sprzedawca usunąć nie jest w stanie.
    >
    > Ale "serwis" i "sprzedawca" to mogą być dwie zupełnie nie związane
    > ze sobą osoby - nie związane w sensie prawnym, żadną umową, niczym!

    I co to w tym przypadku zmienia?


    >> Idać dalej Twoim tokiem rozumowania, pierwsze użycie bez następującej
    >> reklamacji
    >
    > Poproszę o podkręcenie jasności, nie rozumiem.

    No skoro nie zgłasza się zastrzeżeń odrazu po odbiorze towaru, to
    "akceptuje się stan" - to mniej więcej wynika z Twojego stwierdzenia,
    pod które się podczepiłem. Tylko skąd w takim razie w ustawie termin 2
    lat, jakie konsument ma dane na takie zastrzeżenia?



    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: