-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhos
t!smolik
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
Date: Sat, 23 May 2009 00:07:54 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 59
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0905222352080.576@quad>
References: <guurra$s8q$1@inews.gazeta.pl>
<1...@s...googlegroups.com>
<gv1rko$r57$1@inews.gazeta.pl> <gv2pup$3dl$1@inews.gazeta.pl>
<gv4kg6$aam$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0905221127350.532@quad>
<gv5vd3$c4e$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1243031325 16903 83.15.167.123 (22 May 2009
22:28:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 May 2009 22:28:45 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <gv5vd3$c4e$1@inews.gazeta.pl>
X-X-Sender: moj@quad
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:808160
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 22 May 2009, de Fresz wrote:
> On 2009-05-22 11:32:47 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
> said:
>
>> wKwestiiFormalnej - o ile wiem, są ograniczenia w wiązaniu korzystania
>> z gwarancji i konsumenckiej niezgodności z umową lub rękojmi.
>> Powód: wymieniony w naprawie gwarancyjnej ekran to nie jest *ten* ekran
>> który sprzedał sprzedawca (więc nie ma podstaw, aby za niego odpowiadał).
>
> Czyli nowy ekran wymieniony na gwarancji nie jest objęty prawami
> konsumenckimi? Tok rozumowania jakby pozbawiony sensu. To po prostu jest
> usterka, której sprzedawca/gwarant nie jest w stanie usunąć.
Dlaczego piszesz "sprzedawca/gwarant", usiłując sugerować że
to jest JEDNA osoba?
Gwarantem może być KTOKOLWIEK, w szczególności osoba trzecia która
nie jest związana ze sprzedawcą ŻADNĄ umową, a zobowiązana będzie
do realizacji gwarancji wynikłej np. z reklamy (art.13.1
ustawy "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...").
Załóż sobie, że takiej gwarancji udzielę np. ja - w zakresie
wyrobów o których nie mam zielonego pojęcia.
Albo "słup" - osobnik o zerowej faktycznej zdolności finansowej
i takiej odpowiedzialności.
Z jakiej paki, będąc sprzedawcą, miałbyś ponosić odpowiedzialność
za to że jeden z drugim "rozbabrze" reklamowane urządzenie
i odda klientowi "ale nie działa i nie wiem dlaczego"?
> I znów na przekór logice - nie zaakceptował, rządał usunięcia usterki, której
> serwis/sprzedawca usunąć nie jest w stanie.
Ale "serwis" i "sprzedawca" to mogą być dwie zupełnie nie związane
ze sobą osoby - nie związane w sensie prawnym, żadną umową, niczym!
> Idać dalej Twoim tokiem
> rozumowania, pierwsze użycie bez następującej reklamacji
Poproszę o podkręcenie jasności, nie rozumiem.
> oznaczałoby
> zrzeczenie się prawa do rękojmy/niezgodnóci, podobnie jak każde skorzystanie
> z serwisu gwarancyjnego.
Nie podejmę się oceny jak to ma wyglądać, jeśli gwarancję *wręcza*
sprzedawca (a jak rozumiem idzie o taki przypadek), tym samym
niejako rekomendując "serwis".
I zważ co pisałem o przypadku innych usterek (nie związanych
z uprzednią reklamacją gwarancyjną) - z pomysłami o "zrzeczeniu
się" idziesz znacznie dalej, bo czym innym jest niedziałanie
(ściślej: "niezgodność") związane z *konkretnymi* czynnościami
"serwisu", a czym innym nie działanie w ogóle.
Skorzystanie z serwisu oczywiście nie zwolni sprzedawcy
z odpowiedzialności za sprawy związane z tym czego serwis
*nie* zapsuł (i nie, nie podejmuję się odpowiedzi na pytanie
po czym poznać że coś zepsuł a czegoś nie).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.09 09:34 de Fresz
- 23.05.09 11:22 dominik
- 23.05.09 11:30 dominik
- 23.05.09 11:46 Grzegorz Krukowski
- 23.05.09 12:16 dominik
- 23.05.09 12:30 dominik
- 23.05.09 12:40 dominik
- 23.05.09 12:51 Grzegorz Krukowski
- 23.05.09 13:12 Andrzej Libiszewski
- 23.05.09 14:33 de Fresz
- 23.05.09 15:35 dominik
- 23.05.09 15:43 dominik
- 23.05.09 16:01 adam
- 23.05.09 17:18 l...@l...localdomain
- 23.05.09 18:13 dominik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!