-
Data: 2012-11-12 21:57:41
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):
> Witam!
> Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
> i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
> Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
> silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
> rzeczywiście opłaca montować w głowicy?
Tu jest kilka spraw.
Bo co do pytania to owszem są takie zawory - np. do tuningowanych silników.
Ale problemy ze zbyt słabymi zaworami to raczej jakieś sporadyczne
przypadki, zazwyczaj w starych modelach samochodów.
W dodatku do opanowania tego zazwyczaj wystaczy trochę częstsza kontrola
luzu zaworowego. Chociaż zdarzają się i współczesne silniki z
zaworami/gniazdami niskiej jakości które robią problemy - np. podobno nowe
silniki Kia w których problemy z wypalonymi zaworami występują nawet bez
LPG.
Ale prawdziwy problem zazwyczaj jest inny - paprak który gaz montował i
stroił. Wśród niby doświadczonych gazowników nadal można usłyszeć
niestworzone legendy jakoby silnik na LPG miał mieć niższą moc niż na
benzynie, bo cośtam - powodem jest to że nie wiedzą o czym mówią.
Dawno temu tak było, bo LPG wprowadzało zwężkę na dolocie, ale dziś gaz
jest podawany wtryskiwaczami i moc poprawnie zestrojonej instalacji będzie
taka jak na benzynie.
A papraki stroją instalacje tak, że silnik działa na zbyt ubogiej mieszance
i wtedy jak kierowca od czasu do czasu dociśnie gaz do dechy, to pojawiają
się problemy z zaworami, świecami, uszczelkami pod głowicą, pierścieniami
tłokowymi itp.
Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
maksymalnego otwarcia przepustnicy).
AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.11.12 11:46 Paweł Kajak
- 13.11.12 12:03 Ukaniu
- 13.11.12 12:09 Ukaniu
- 13.11.12 12:09 Paweł Kajak
- 13.11.12 12:29 Ukaniu
- 13.11.12 12:32 Ukaniu
- 13.11.12 19:18 Tomasz Pyra
- 13.11.12 21:31 ukaniu
- 13.11.12 23:13 Paweł Kajak
- 13.11.12 23:21 Tomasz Pyra
- 14.11.12 08:30 Ukaniu
- 14.11.12 08:35 Ukaniu
- 16.11.12 23:06 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=