-
Data: 2012-11-13 19:18:26
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 13 Nov 2012 12:09:34 +0100, Paweł Kajak napisał(a):
>> Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
>> kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
>> nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
>> Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
>> gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
>> maksymalnego otwarcia przepustnicy).
>> AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
>> zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.
>
>
> Suma sumarum.
> Po remoncie, który już i tak jest nieunikniony mam pojechać do gazownika na
> regulację mieszanki. Nie może być zbyt uboga, bo za jakiś czas znowu będę
> miał ten sam problem i znowu kilka tysięcy złotych do wydania.
> Czy wzbogacenie mieszanki do takiego stopnia, żeby nie mieć problemów z
> zaworami na przyszłość spowoduje zwiększenie spalanaia gazu? O ile to może
> być więcej?
Żeby uzyskać ten sam współczynnik lambda objętość gazu będzie wynosić 118%
objętości bennzyny. Wartość energetyczna takiej mieszanki LPG wynosi 101.5%
wartości energetycznej mieszanki benzyny.
Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.
> No i jeszcze chciałbym wiedzieć, czy dla każdego silnika skład
> mieszanki jest taka sama?
Wartości mogą być różne w zależności od silnika - zwłaszcza przy niższych
obrotach i niepełnym obciązeniu gdzie w celach oszczędnościowych również na
benzynie silnik w pewnych warunkach pracuje na ubogiej mieszance.
Różne patenty stosują producenci na pogodzenie norm emisji spalin,
trwałości silnika i ekonomii.
O ile przy niewielim obciążeniu silnik ubogą mieszankę znosi zazwyczaj
całkiem dobrze, to taka przy maksymalnym obciążeniu szybko go zabija - stąd
zresztą kolejny przesąd o LPG, że sprawdza się tylko przy emeryckiej
jeździe, bo inaczej silnik się psuje.
> Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
> ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?
Sądzę że minimalna to taka jak na benzynie, tyle że należy pamiętać że
lambda=1 dla LPG to AFR 15.5, a benzyny 14.7
Następne wpisy z tego wątku
- 13.11.12 21:31 ukaniu
- 13.11.12 23:13 Paweł Kajak
- 13.11.12 23:21 Tomasz Pyra
- 14.11.12 08:30 Ukaniu
- 14.11.12 08:35 Ukaniu
- 16.11.12 23:06 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=