  • Data: 2012-11-13 19:18:26
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 12:09:34 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

    > Suma sumarum.
    > Po remoncie, który już i tak jest nieunikniony mam pojechać do gazownika na
    > regulację mieszanki. Nie może być zbyt uboga, bo za jakiś czas znowu będę
    > miał ten sam problem i znowu kilka tysięcy złotych do wydania.
    > Czy wzbogacenie mieszanki do takiego stopnia, żeby nie mieć problemów z
    > zaworami na przyszłość spowoduje zwiększenie spalanaia gazu? O ile to może
    > być więcej?

    Żeby uzyskać ten sam współczynnik lambda objętość gazu będzie wynosić 118%
    objętości bennzyny. Wartość energetyczna takiej mieszanki LPG wynosi 101.5%
    wartości energetycznej mieszanki benzyny.

    Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
    gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.

    > No i jeszcze chciałbym wiedzieć, czy dla każdego silnika skład
    > mieszanki jest taka sama?

    Wartości mogą być różne w zależności od silnika - zwłaszcza przy niższych
    obrotach i niepełnym obciązeniu gdzie w celach oszczędnościowych również na
    benzynie silnik w pewnych warunkach pracuje na ubogiej mieszance.
    Różne patenty stosują producenci na pogodzenie norm emisji spalin,
    trwałości silnika i ekonomii.
    O ile przy niewielim obciążeniu silnik ubogą mieszankę znosi zazwyczaj
    całkiem dobrze, to taka przy maksymalnym obciążeniu szybko go zabija - stąd
    zresztą kolejny przesąd o LPG, że sprawdza się tylko przy emeryckiej
    jeździe, bo inaczej silnik się psuje.

    > Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
    > ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?

    Sądzę że minimalna to taka jak na benzynie, tyle że należy pamiętać że
    lambda=1 dla LPG to AFR 15.5, a benzyny 14.7