eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy po zderzeniu z brzozą elektronika samolotu ma prawo przestać działać ?. › Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
  • Data: 2011-09-28 20:22:24
    Temat: Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):

    > Nie jestem lotniarzem:).
    > A zasady są jakieś inne niż, te które podlegają teorii płynów?
    >
    > Artur(m)

    Chodziło mi tylko o sprawy konstrukcyjne typowego samolotu.
    Klapy są na części skrzydeł bliskiej kadłubowi i sięgają mniej-więcej do
    połowy długości skrzydła.
    Odchylają się zawsze jednocześnie, tylko w dół, by zwiększyć siłę nośną
    identycznie na obu płatach, przy niższych prędkościach.
    Lotki umieszczone są na skrzydłach od ok. połowy do(prawie)końca i poruszają
    się też jednocześnie ale w przeciwnych kierunkach jedna w dół to druga do góry
    by powodować przechylanie samolotu na boki.
    Jest to typowa konstrukcja stosowana chyba od początków awiacji do dziś w
    szybowcach, samolotach sportowych, wojskowych i największych transportowych
    oraz pasażerskich.