eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy po zderzeniu z brzozą elektronika samolotu ma prawo przestać działać ?.Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
  • Data: 2011-09-28 20:22:24
    Temat: Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):

    > > Jeszcze warto by było umieć odróżniać lotki od klap i znać zasady ich
    > > działania.
    >
    > Nie jestem lotniarzem:).
    > A zasady są jakieś inne niż, te które podlegają teorii płynów?
    >
    > Artur(m)
    >
    Chodziło mi tylko o sprawy konstrukcyjne typowego samolotu.
    Klapy są na części skrzydeł bliskiej kadłubowi i sięgają mniej-więcej do
    połowy długości skrzydła.
    Odchylają się zawsze jednocześnie, tylko w dół, by zwiększyć siłę nośną
    identycznie na obu płatach, przy niższych prędkościach.
    Lotki umieszczone są na skrzydłach od ok. połowy do(prawie)końca i poruszają
    się też jednocześnie ale w przeciwnych kierunkach jedna w dół to druga do góry
    by powodować przechylanie samolotu na boki.
    Jest to typowa konstrukcja stosowana chyba od początków awiacji do dziś w
    szybowcach, samolotach sportowych, wojskowych i największych transportowych
    oraz pasażerskich.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: