eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy po zderzeniu z brzozą elektronika samolotu ma prawo przestać działać ?.Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a?
    ?.
    Date: Wed, 28 Sep 2011 20:22:24 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 24
    Message-ID: <j5vvlv$h3u$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j5rt29$fqs$1@usenet.news.interia.pl> <j5slm9$4h6$1@news.onet.pl>
    <j5t4jv$e05$1@usenet.news.interia.pl> <j5t4qr$9k6$1@news.onet.pl>
    <j5t5rd$fuk$1@usenet.news.interia.pl> <j5t7f7$kq6$1@news.onet.pl>
    <j5ugaq$crv$1@inews.gazeta.pl> <j5uqlf$gav$1@inews.gazeta.pl>
    <j5v0f1$6jd$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1317241344 17534 172.20.26.242 (28 Sep 2011 20:22:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Sep 2011 20:22:24 +0000 (UTC)
    X-User: w.mak
    X-Forwarded-For: 94.75.91.13
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:618293
    [ ukryj nagłówki ]

    Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):

    > > Jeszcze warto by było umieć odróżniać lotki od klap i znać zasady ich
    > > działania.
    >
    > Nie jestem lotniarzem:).
    > A zasady są jakieś inne niż, te które podlegają teorii płynów?
    >
    > Artur(m)
    >
    Chodziło mi tylko o sprawy konstrukcyjne typowego samolotu.
    Klapy są na części skrzydeł bliskiej kadłubowi i sięgają mniej-więcej do
    połowy długości skrzydła.
    Odchylają się zawsze jednocześnie, tylko w dół, by zwiększyć siłę nośną
    identycznie na obu płatach, przy niższych prędkościach.
    Lotki umieszczone są na skrzydłach od ok. połowy do(prawie)końca i poruszają
    się też jednocześnie ale w przeciwnych kierunkach jedna w dół to druga do góry
    by powodować przechylanie samolotu na boki.
    Jest to typowa konstrukcja stosowana chyba od początków awiacji do dziś w
    szybowcach, samolotach sportowych, wojskowych i największych transportowych
    oraz pasażerskich.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: