  • Data: 2013-12-04 22:34:14
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-04 19:45, J.F pisze:
    > No coz, jezdzac po Niemczech narzekam na jedno - sucho, pedza po tych
    > autostradach 120-150 (nieliczni szybciej), deszc leje ... a oni nadal
    > 120-150.
    > Ale trzeba im przyznac ze z trasy nie wypadaja.
    >
    > Niemieckie opony takie dobre, czy przecietny Niemiec nie wie ze w czasie
    > deszczu slisko ?
    >
    > Ba - sa autostrady z ograniczeniem predkosci przy opadach (tabliczka
    > "bei Nasse" - przy wilgoci).
    > Czyzby odmozdzenie - tam gdzie znaku nie ma, tam wolno gnac ?
    U Niemców? Okrutne odmóżdżenie na drogach, naprawdę oni jeździć nie
    potrafią. Nie wiedzą co to są lusterka, nie wiedzą co to jest ślisko.
    Ratuje ich tylko to, że mają lepsze auta i więcej kasy (albo na
    ubezpieczenie AC, albo na wymianę auta). Nie bez powodu miewają też
    poważne karambole albo wypadki robiące ształ na parę kilometrów. Tylko
    że u nich i auta lepsze, i opony nowsze, i drogi lepsze, i dużo lepsze
    zarządzanie kryzysowe (dużo szybsza reakcja drogowców na opady itp, dużo
    sprawniejsze odśnieżanie, i dużo sprawniejsze usuwanie skutków wypadku -
    czasem jest korek na kilka km, za pół godziny - nie ma korka, nie ma
    śladów wypadku), więc tego się aż tak nie widzi - niemiec auto rozbił,
    nikomu nic się poważnego nie stało, pół godziny - nie ma śladu, pół
    miesiąca - sam niemiec o tym nie pamięta i grzeje dalej w deszczu.

    U nas jednak jest dużo więcej statystycznie "starszych" aut, takich
    powiedzmy 10-15 letnich, które "jeszcze dają radę" i te 150-180km/h
    pojadą bez problemu, ale z powodów finansowych kierowca jeździ takim a
    nie innym autem, i z tych samych powodów stan tego auta i opony - są
    "takie sobie". I mnożąc statystykę starszych aut o gorszej kondycji -
    przez ilość marnych kierowców - jest duża szansa że jednak jakiś Janusz
    w 15letnim mondeo o łysych oponach, albo Seba w BMW - nie wyrobi z
    hamowaniem/skręcaniem. Dodając do tego jeszcze działania służb u nas -
    jedno auto w barierkę, i po 70km A4 w obu kierunkach przez cały dzień
    zablokowane... to mamy jak mamy.

    Sam jeżdżę po germańskich autobanach dość szybko (ogranicza mnie jedynie
    sumienie księgowe bo spalanie rośnie lawinowo), i jak przy >250 zaczyna
    mi na nierównościach w łukach robić się nadsterowność w aucie FWD, to
    stwierdzam że nie jest dobrze, i zwalniam, bo to nie tor by walczyć o
    każdą sekundę na każdym zakręcie. A czasem jak solidnie leje (i to w
    nocy) - to nie raz jadę 80-90 (bo nawet na wycieraczkach na maks nic nie
    widzę na 100m, więc żeby się nie męczyć - jadę przyklejony za tirem, a
    tir - siedzi wyżej, ponad "wodną mgłę" nad asfaltem, to widzi więcej), a
    Niemcy przelatują lewym pasem obok z prędkością "wziummmm" - przecież na
    noktowizorze z radarem nie jadą, więc lecą w ciemno.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173