-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!
news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Date: Wed, 04 Dec 2013 22:34:14 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 51
Message-ID: <l7o83h$5hh$1@mx1.internetia.pl>
References: <l7lr3p$ntv$1@usenet.news.interia.pl>
<8...@p...pl.invalid>
<l7lt93$sdf$1@usenet.news.interia.pl>
<529f785a$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1386193841 5681 77.252.249.9 (4 Dec 2013 21:50:41 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Dec 2013 21:50:41 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <529f785a$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513420
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-12-04 19:45, J.F pisze:
> No coz, jezdzac po Niemczech narzekam na jedno - sucho, pedza po tych
> autostradach 120-150 (nieliczni szybciej), deszc leje ... a oni nadal
> 120-150.
> Ale trzeba im przyznac ze z trasy nie wypadaja.
>
> Niemieckie opony takie dobre, czy przecietny Niemiec nie wie ze w czasie
> deszczu slisko ?
>
> Ba - sa autostrady z ograniczeniem predkosci przy opadach (tabliczka
> "bei Nasse" - przy wilgoci).
> Czyzby odmozdzenie - tam gdzie znaku nie ma, tam wolno gnac ?
U Niemców? Okrutne odmóżdżenie na drogach, naprawdę oni jeździć nie
potrafią. Nie wiedzą co to są lusterka, nie wiedzą co to jest ślisko.
Ratuje ich tylko to, że mają lepsze auta i więcej kasy (albo na
ubezpieczenie AC, albo na wymianę auta). Nie bez powodu miewają też
poważne karambole albo wypadki robiące ształ na parę kilometrów. Tylko
że u nich i auta lepsze, i opony nowsze, i drogi lepsze, i dużo lepsze
zarządzanie kryzysowe (dużo szybsza reakcja drogowców na opady itp, dużo
sprawniejsze odśnieżanie, i dużo sprawniejsze usuwanie skutków wypadku -
czasem jest korek na kilka km, za pół godziny - nie ma korka, nie ma
śladów wypadku), więc tego się aż tak nie widzi - niemiec auto rozbił,
nikomu nic się poważnego nie stało, pół godziny - nie ma śladu, pół
miesiąca - sam niemiec o tym nie pamięta i grzeje dalej w deszczu.
U nas jednak jest dużo więcej statystycznie "starszych" aut, takich
powiedzmy 10-15 letnich, które "jeszcze dają radę" i te 150-180km/h
pojadą bez problemu, ale z powodów finansowych kierowca jeździ takim a
nie innym autem, i z tych samych powodów stan tego auta i opony - są
"takie sobie". I mnożąc statystykę starszych aut o gorszej kondycji -
przez ilość marnych kierowców - jest duża szansa że jednak jakiś Janusz
w 15letnim mondeo o łysych oponach, albo Seba w BMW - nie wyrobi z
hamowaniem/skręcaniem. Dodając do tego jeszcze działania służb u nas -
jedno auto w barierkę, i po 70km A4 w obu kierunkach przez cały dzień
zablokowane... to mamy jak mamy.
Sam jeżdżę po germańskich autobanach dość szybko (ogranicza mnie jedynie
sumienie księgowe bo spalanie rośnie lawinowo), i jak przy >250 zaczyna
mi na nierównościach w łukach robić się nadsterowność w aucie FWD, to
stwierdzam że nie jest dobrze, i zwalniam, bo to nie tor by walczyć o
każdą sekundę na każdym zakręcie. A czasem jak solidnie leje (i to w
nocy) - to nie raz jadę 80-90 (bo nawet na wycieraczkach na maks nic nie
widzę na 100m, więc żeby się nie męczyć - jadę przyklejony za tirem, a
tir - siedzi wyżej, ponad "wodną mgłę" nad asfaltem, to widzi więcej), a
Niemcy przelatują lewym pasem obok z prędkością "wziummmm" - przecież na
noktowizorze z radarem nie jadą, więc lecą w ciemno.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.13 22:37 J.F
- 05.12.13 00:00 J.F.
- 05.12.13 00:09 BartekK
- 04.12.13 23:45 Gotfryd Smolik news
- 05.12.13 00:52 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.13 08:16 hisjusz
- 05.12.13 08:34 J.F.
- 05.12.13 08:35 sqlwiel
- 05.12.13 09:51 Gotfryd Smolik news
- 05.12.13 09:55 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.13 13:06 Artur Maśląg
- 05.12.13 15:05 Jan Koval
- 05.12.13 15:06 AZ
- 05.12.13 15:11 Jan Koval
- 05.12.13 16:00 sqlwiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=