  • Data: 2013-12-05 00:09:34
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-05 00:00, J.F. pisze:

    > Akurat co to lusterka to wiedza. Tam zawsze moze ktos jechac szybciej
    > od Ciebie, i przed wyprzedzaniem trzeba spojrzec czy lewy pas wolny.

    No ale w tym problem - że nie patrzą. Jadąc przez DE średnio co pół
    godziny-godzinę obserwuję taką sytuację, gdzie niemiec zmienia radośnie
    pas, tak jakby był najszybszym bolidem na świecie, a drugi hamuje prawie
    mu w bagażniku. Ale co najdziwniejsze - ten hamujący (przeważnie) nie
    miga światłami, nie trąbi, po prostu ostro hamuje, a po chwili
    przyspiesza, i nie traktuje tamtego jak mordercy dzieci i staruszek -
    przechodzą nad tym do porządku dziennego bez żadnych emocji.

    > Z tym ze one jeszcze niedawno jezdzily po tych niemieckich drogach :-)
    No, ale często tam jeżdziły aż się rozbiły, i szwagier z kumplem
    przywiózł na lawecie, i po kosztach napawił na handel. Albo jeździły i
    były już na tyle zużyte że się wymieniło. Itd - jednak są to pojazdy
    starsze, a w starszych - (często) mniej się inwestuje by wszystko było
    "jak z fabryki", a raczej "byle przegląd przeszło". U niemca TUF by nie
    przeszedł, więc u nas przejdzie.

    > Akurat mam odwrotne doswiadczenie - u nas A4 zazwyczaj przejezdna.
    > W Niemczech szansa trafienia na wypadek duza.
    Bo u nich jednak tych dróg jest więcej, więc statystycznie - szansa na
    trafienie wypadku większa. Tak samo jak w większym mieście większa
    szansa, niż w małym.

    > A przy ich ruchu korek sie wydluza blyskawicznie.
    I błyskawicznie rozładowuje, rzadko się zdarza by poważny korek stał
    parę godzin, albo by były objazdy przez pół kraju. A na A4, gdy coś się
    dzieje przy węzłach Prądy/Dąbrówka albo na śliskich pdojazdach g.św.Anny
    - to A4 zakorkowane/stoi, drogi alternatywne przez Opole i zakorkowana
    jego obwodnica - korkuje się okrutnie, droga alternatywna do obwodnicy
    (przez centrum) - też korki...

    > I o tym pisze - leje mocno, a oni leca ...
    Więc w stosunku do tego co i jak robią - to i tak bardzo mało się
    słyszy/widzi wypadków.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173