    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Mon, 22 Apr 2019 15:38:51 +0200
    <q7tss4$9dg$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q861pd$ap2$1@node1.news.atman.pl>
    <5ca77f7e$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8a8fv$gt5$1@node2.news.atman.pl>
    <35b2y5hqhl8h.904w5aguig9m$.dlg@40tude.net>
    <q8bcps$jpk$1@node2.news.atman.pl>
    <oc96g82dp72d$.ptyjr1ptocrv$.dlg@40tude.net>
    <q8cupu$u4k$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb05cbb$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8qn8k$5lv$1@node1.news.atman.pl>
    <1u2w0a9yhb5cc$.wm7lsrevbakl.dlg@40tude.net>
    <q90837$gkk$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb4b244$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <q92qhe$2gc$1@node1.news.atman.pl>
    <1wlmjfe4t5inf.fc0t9rpsn1sz$.dlg@40tude.net>
    <q95dfq$hj6$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb6fa57$0$515$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 12:03, J.F. pisze:

    > Jest mozliwosc, ze jak to otwierasz w swoich programach, to to co
    > zapisal IE jest ignorowane.
    > On sam siebie zreszta tez jakos ignoruje.

    Kłopot wynika z tego, że nie rozumiesz czym jest obróbka plików RAW
    praktycznie w jakimkolwiek sofcie. Gdy ruszasz suwakami, coś tam
    zmieniasz, to struktura RAW nie zmienia się ani odrobinę. Koniec kropka.

    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    > Marku - ale na powyzszym - jakie masz wartosci dla pikseli
    > 494,275
    > 1491,275

    W obu (183, 183, 175). I co z tego ma wynikać poza tym, że są
    identyczne, jak już napisałem?

    > Ale ten obrazek powyzej ma znacznie mniejsza rozdzielczosc.
    > Moze jak go montowales, to przestawiles te duze o 1 px, i w efekcie ja
    > patrzac na "ten sam piksel"
    > mierze zestawiony z innych pikseli oryginalu.

    Tylko dzięki funkcji przyciągania te obrazki ułożyły się równo.
    Faktycznie nie dbałem o ich ułożenie bo nie sądziłem, że piksele
    będziesz badał. Czysty przypadek.

    > Twoje programy zapisuja tekst.
    > A Imaging Edge zapisuje cos innego.

    Jak czytam tu:
    https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge
    /en/instruction/5_3_save_adjustment.php

    jest to plik XML. To też tekst. Nawet jeśli trzyma w bazie danych te
    zmiany, to zawsze one są tekstem. To jest standard. Chyba Lightroom może
    tak robić, ze pliki ze zmianami trzymane są bazie lub w plikach. Przy
    czym można to konfigurować. Jeśli chcesz zobaczyć te zmiany w formie
    tekstowej, to użyj procedury z powyższej instrukcji obsługi programu.

    > I co - myslisz, ze jesli 24MB z 25MB jest takie same, to to sa dane
    > konfiguracyjne ?

    ...plus osadzony JPG. A dane nie konfiguracujne lecz informacyjne -
    takie jak zastosowana przesłona, czas, koordynaty GPS i kupa innych.
    Choć być może w/w soft również tekstowe instrukcje zmian jakoś dołącza.
    Tego nie wiem i nie chcę wiedzieć.

    > Ale tu akurat nie mamy sie o co klocic - przyznaje, ze wiekszosc pliku
    > jest niezmieniona i to beda te dane pikseli.

    Więc w tej niezmienionej części powinieneś szukać zmian, których ... nie
    ma :-D

    > Ja tam mysle, ze jesli program ma opcje "zapisz jako ARW", to cos tam
    > jednak zapisuje.

    Ok, ale musiałbyś kościół wyznaniowy do tej teorii utworzyć. Ja z
    pewnością będę jedynie się uśmiechał przechodząc obok :-D

    Jedyne co tego typu programy zapisują, to listę zmian w postaci tekstu.
    Niezależnie czy będzie to w bazie danych, czy w pliku XMP/XML, czy
    dołączony RAW.

    > Ale sie zgadzamy, ze wyglada na to, ze IE pikseli nie zmienil, tylko
    > jakies inne dane.
    Sprostowanie: ja to wiedziałem od samego początku, a Ty się zgodziłeś z
    tym w poście nr 567658760.

    > Ale ja nie chce skladac - mnie wystarczy jedno zdjecie z jasnym
    > parapetem :-)

    To zaczekaj do 22 wieku :-D
    Póki co, na bazie niniejszego wątku, uważam, że to niewykonalne.

    > Czasem tak ma byc i tak jest lepiej .

    Przy składaniu zdjęć - bo o tym mówiłem - to niedopuszczalne. Nie
    zmieniaj kontekstu. Nawet jeśli teraz powiedziałeś, że nie chcesz
    składać, to i tak mój kontekst mojej wypowiedzi obowiązuje.

    > I to jest temat na ewentualny dalszy ciag dyskusji o fotografowaniu
    > rzeczywistosci - gdy oko uwaza ze monitor jest tak samo jasny jak okno,
    > a kamera bedzie bezlitosna.

    Sęk w tym, że ten temat miał być jedynym poruszanym w niniejszym wątku -
    patrz tytuł.

    > Tylko ... jak sfotografujesz swoim Sony monitor na tle nieba, a potem
    > odpowiednio rozjasnisz fotke,
    > to czy ogladajac ja na monitorze znow nie bedziesz mial wrazenia, ze
    > teraz widac na niej
    > i monitor i okno porownywalnie jasno ... tak jak widac w rzeczywistosci ?

    Dokładnie tak było. Do takiej sytuacji doprowadziłem po ekstremalnych
    korektach nie osiągalnych w zwykłym przetwarzaniu RAW w ARW.

    > szachownica pokazuje, ze oko/mozg potrafi sie bardzo pomylic w ocenie
    > jasnosci, jesli tylko obiekty nie sasiaduja ze soba.

    A niebo z czym sąsiadowało? Czy sądzisz, że jeśli z tej szachownicy
    wyodrębnić dwa pola i regulować jasność jednego z nich wyrównamy ją z
    drugim polem, to ponieważ pola pochodzą z szachownicy Adelsona, to nie
    ma szans by po takim wyrównaniu jasności miały ją identyczną? :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek