eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne › Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 18 Jan 2014 07:03:39 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 18 January 2014 12:18:45 UTC+1, J.F. wrote:
    > Zalezy jakie studia. "Marketing" czy jakis techniczny ... fizyka
    > medyczna powiedzmy.

    Nie, nie zależy. Brak świadomości to zawsze problem.

    > Ale powtorze sie - jak szedles na studia to wiedzialesz ze chcesz
    > projektowac wymienniki ciepla wysokiej odpowiedzialnosci ?

    Nie wiedziałem. Wtedynie było internetu, nie było się skąd dowiedzieć. Materiałów
    informacyjnych było zero. Czasy się zmieniły i co?
    Zesztą powiedz do czego zmierzasz: masz jakies zdanie na ten temat?

    > Wiec dobrze ze studia sa ogolne :-)
    > No i swiat sie zmienia - postulujesz zalozenie katedry wymiennikow
    > ciepla ? A za 10 lat sie okaze ze do nowych elektrowni potrzeba
    > smigiel a nie wymiennikow.

    Nie rozumiesz. Postuluję większą świadomość. Nikt nie wie jacy specjaliści bedą
    potrzebni za 10 lat. 10 lat to teraz epoka. Natomiast stan, w którym doskonała
    większość studentów studiuje nie to co ich interesuje, nie ma żadnego planu na swoją
    przyszłość, skutkuje tym co mamy: rzesze przypadkowych zawodników przyjętych na
    pierwszy rok, z których większość jest tam tylko po to żeby tracić czas i publiczne
    środki. Mi zawsze słowo "nabór" kojarzy się z "nabieraniem". Ci ludzie dają się
    nabrać. Więc postuluję zmianę tego stanu rzeczy na sytuację w której ci ludzie będą w
    stanie podjąć decyzje co chcą robić, zanim dadzą się nabrać na szkołę wyższą. Pojdą
    tam gdzie będą chcieli, będą uczyć się tego co chcą, potem będa robić to co chcą.
    Nawet potrafię sobie to wyobrazić. A Ty?

    > A w praniu wyjdzie kto sie nadaje na naukowca, a kto poprzestanie na
    > wymiennikach.

    To "wychodzenie w praniu" to ogromne marnotrawstwo czasu, wysiłków i pieniędzy. Ty
    tego nie dostrzegasz?

    > Ale o co chcesz spytac, jak on nie wie ?

    No i to jest problem, na którym trzeba sie skupić: czemu nie wie i co trzeba zrobić
    żeby wiedział. Zanim to nie jest rozwiązane, cała reszta to jeden wielki bajzel.

    > No ale owszem - potem wychodzi ze ta cala wyzsza matematyka ze studiow
    > jest w zasadzie niepotrzebna, bo zaden inzynier nie calkuje itp..
    > Chcesz ja wyciac ?

    Jaja sobie robisz?