  • Data: 2014-05-24 11:36:22
    Temat: Re: Crowbar a wydajność
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-24 01:21, Andrzej W. pisze:

    > Skoro ja na rowerze z dynama 6V wykręcam 150Vpp to taki wynalazek na 12V
    > bez regulatora kręcony z silnika spalinowego da przy maksymalnych
    > obrotach z 300V albo więcej.
    > Na takie napięcia nie znajdziesz już diod z niskim napięciem
    > przewodzenia, tranzystorów z małym rds, tanich kondensatorów itd.
    > Będziesz musiał zrobić cholernie drogą przetwornicę właściwie niewiadomo
    > po co.

    No to jeszcze inaczej - zwierać, tak jak jest teraz, ale nie tyrystorami
    (i tracić dużą część przebiegu), tylko tranzystorami (mniejsze rds,
    szybsze, same plusy) i rozwierać w odpowiednim momencie, by wykorzystać
    resztę przebiegu.
    Ale do tego trzeba by dość sprytny sterownik, bo kiedy zewrzeć to łatwo
    stwierdzić (gdy napięcie przekroczy... jak tutaj, zenerką jest to
    wykrywane), ale nie wiadomo "wprost" kiedy rozłączyć (by po rozłączeniu
    napięcie było właściwe)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173