    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Co to za wymysl?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 20 Jul 2020 21:12:34 +0200

    Mon, 20 Jul 2020 18:54:06 +0100, PiteR

    > Co nie mogę sobie zmieniać pasów na rondzie?

    Jeśli inżynier ruchu dał taką możliwość, to możesz. Tutaj nie dał, bo...

    > Dlaczego nagrywający nie może zjechać dowolnym pasem
    > lub na dowolny pas? dlaczego odgradza się go linią ciągłą?
    > Ta niby turbina przynosi więcej szkody.

    ...dzięki temu jest porządek, przejeżdża się szybciej i bezpieczniej.
    Oczywiście pod warunkiem że WSZYSCY kierowcy się stosują do zasad a nie
    kombinują jak koń pod górę.

    > Bez pał litra nie rozbieriosz :) jakiego naprzeciwka?

    Z naprzeciwka, jak to ma miejsce przy większości skrzyżowań.

    > a nie są tam tylko dwa pasy? lewy i prawy lub wewnętrzny zewnętrzny?
    > Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

    Nie ma znaczenia czy jest linia prowadząca czy jej nie ma, bo są znaki
    pionowe i poziane PRZED skrzyżowaniem które pokazują jak można jechać z
    danego pasa. Jak ktoś takich elementarnych rzeczy nie ogarnia jak tor ruchu
    przy jeździe po skrzyżowaniu, to się z miejsca powinien pożegnać z PJ.

    > picasso wjechał na zewnętrzny pas

    Tymczasem miał wjechać na wewnętrzny, bo zewnętrzny był dla pojazdu co był
    na prawym pasie (przed skrzyżowaniem).

    > z nikim się nie zderzył i prawie mu się udało gdyby
    > przy zmianie psa nie zajechał drogi nagrywającemu.

    Akurat pojazd wjeżdżający (poprawnie) nie zmienia w tym miejscu pasa ruchu
    tylko przecina pas ruchu wyznaczony dla innego kierunku ruchu. Tak samo jak
    na tym skrzyżowaniu: https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7 m.in. jadący z
    Fieldorfa prosto w Zamieniecką nie zmienia pasów tylko przecina pasy
    wyznaczone dla innych kierunków. Jeśli w tym miejscu dochodzi do kolizji,
    to znaczy że kierowca wjeżdżający nie zastosował się do elementarnej
    zasady...

    > Na rondzie z przerywaną trzeba bardzo uważać bo nie mając włączonego
    > prawego kierunkowskazu on może powiedzieć że tylko wjechał sobie na
    > prawy pas.

    ...który to problem bierze się z braku zrozumienia, iż pojazd znajdujący
    się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym ma PIERWSZEŃSTWO w stosunku do tego
    który na to skrzyżowanie wjeżdża i nic go tego pierwszeństwa nie pozbawia.

    --
    Pozdor
    Myjk