  • Data: 2019-11-24 23:24:35
    Temat: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo lansuje tezę że pieszy ma mieć pierwszenstwo jak jeszcze będzie na chodniku.

    Wiesz o tym, że w trójmieście i w okolicach (Gdańsk, Gdynia, Sopot,
    Rumia)  już kilka lat temu wdrożono taki system? Policja w szczególności
    się wzięła za kierowców, którzy wymuszali pierwszeństwo na pieszych. Jak
    tylko zaczęły się sypać mandaty to kierowcy zaczęli przepuszczać
    pieszych i zmniejszyły się statystyki wypadków na przejściach.

    Sam byłem zdziwiony dochodząc do przejścia,kiedy kierowcy się
    zatrzymywali, aby mnie przepuścić.

    Ale co ty możesz wiedzieć skoro siedzisz w swoim grajdole i nie jeździsz
    po Polsce, ani za granicę. Rusz dupę to zobaczysz, że twoje opowiastki
    są z dupy wzięte.

    W większości krajów europejskich pieszy jest chroniony nie tylko na
    przejściu ale także i przed przejściem. W krajach tych pieszy ma już
    pierwszeństwo w chwili zbliżania się do przejścia, kiedy stoi przed
    przejściem z widocznym zamiarem wejścia na przejście. O dziwo statystyki
    tych krajów wykazują mniejszą ilość wypadków z pieszymi na przejściu.

    Nawet w niektórych krajach postkomunistycznych takich jak Bułgaria czy
    Czechy są podobne zasady.

    Ba... Nawet jak byłem na Ukrainie to kierowcy grzecznie się
    zatrzymywali, aby mnie przepuścić, kiedy tylko zbliżałem się do przejścia.