  • Data: 2019-11-25 14:55:36
    Temat: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-25 o 09:00, dantes pisze:
    > Nie. Przeciwnie, to oznacza, że pieszy wtargnął. Bo powyżej założyłem, że
    > kierowca prowadzi pojazd zgodnie z przepisami. A ty a siłę próbujesz tego
    > nie zauważyć. Bo nie pasuje to do twojej odgórnie założonej tezy.

    Ty założyłeś to tak musi być, a w rzeczywistości to kierowca zostaje
    ukaranym.

    Biedny kierowca, bo go ukarali z winy pieszego.

    To jest twoja pokraczna logika.

    > ;)... bez komentarza.

    Brak ci po prostu argumentów.

    > To wynika z analizy czasowo-przestrzennej zdarzenia.

    Przeprowadź tę analizę. Póki co to tylko bezproduktywnie bijesz pianę,
    bo brakuje ci argumentów.

    > Ale nie musi, jeśli przejście jest dalej niż 100 m
    > albo jest to skrzyżowanie.
    > Chociaż może.

    Widzisz i tu ujawnia się twoje ignoranctwo.

    Pieszy przechodzący przez jezdnię poza przejściem dla pieszych nie ma
    pierwszeństwa. Ma je kierowca samochodu. To pieszy jest wtedy intruzem i
    musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi. Jeżeli dojdzie do wypadku, wtedy
    można się powołać na wejście bezpośrednio przed jadący pojazd i tylko
    wtedy, ale nie w sytuacji, kiedy posiada bezwzględne pierwszeństwo.

    > Nie musi, gdyż może iść spokojnie jak w kondukcie pogrzebowym.

    Ale jak wejdzie na przejście mając czerwonym świetle przed jadący pojazd
    to jest winien wejścia przed jadący pojazd.

    > Zapomniałeś o świetle. No chyba, że nie ma sygnalizacji?
    > Więc?

    Bezwzględne pierwszeństwo na przejściu pieszy ma tylko i wyłącznie na
    przejściu, na którym ruch nie jest kierowany.

    > Dlaczego się boisz moich odpowiedzi?

    Nie boję się twoich odpowiedzi, ale wiem, że na nie nie odpowiesz, bo
    dla ciebie PoRD nie istnieje, a ty kierujesz się tylko i wyłącznie
    wymyślonymi przez siebie zasadami, które nie mają nic z PoRD.

    > Łał. Jesteś boski.
    > Zapomniałeś o tych co ćwiczą kciuka, przed powrotem na drzewo.
    > Tj. "smyraja" po "smyrfonie".

    Ilu tych pieszych widujesz z kciukami?

    A jeżeli nawet to na przejściu gdzie ruch nie jest kierowany to kierowca
    ma uważać na tych pieszych i zobowiązany jest do ustąpienia
    pierwszeństwa pieszemu.

    To czy pieszy się rozglądał czy nie, czy akurat smyra smyrfona nie ma
    kompletnie żadnego znaczenia, ponieważ to nie zmienia zasad udzielania
    pierwszeństwa, ani też nie umniejsza winy kierowcy za wymuszenie
    pierwszeństwa.

    > Oczywiście że jest.
    > Wówczas gdy droga zatrzymania prawidłowo poruszającego się pojazdu
    > jest krótsza od odległości jaka dzieli przedni zderzak od toru ruchu
    > pieszego.

    Przestań konfabulować.

    > No niestety.
    > Musi się wpierw upewnić czy nie wtargnie.

    Wskaż zapis, że pieszy ma obowiązek się upewnić że nie wtargnie.

    Kolego, fantazja cię poniosła zbyt mocno.

    Radzę dokładnie przeczytać PoRD i dopiero jak zrozumiesz co tam jest
    napisane zacząć dyskutować. Zapewniam cię, że kiedyś ta wiedza ci się
    przyda jak będziesz próbował zdobyć prawo jazdy.

    > Ty jak widzę masz poważne problemy z fizyką.

    Nie, ja nie mam problemów ani z fizyką, ani z samochodami, ani z
    pieszymi. Póki co zawsze prowadziłem i zatrzymywałem samochody w taki
    sposób, aby piesi mogli przejść bezpiecznie, choć nie uważam, żebym miał
    jakieś wyjątkowe, nadprzyrodzone moce. Wszystko może tylko dlatego, że
    mam trochę więcej rozumu niż ci którym prawa fizyki utrudniają
    wywiązywać się ze swoich obowiązków wobec pieszych na przejściach.

    > Nikt mu nie zabrania. Ale w miejscu (i na lodzie) to zatrzymuje się tylko
    > hokeista ;)
    > No niestety, matematyka i fizyka są bezlitosne

    Tyle, że o tę fizykę to ma dbać kierowca. To on jest zobowiązany do
    takiego prowadzenia pojazdu, aby móc się wywiązać z wszystkich
    obowiązków i nie stanowić zagrożenia dla innych. To kierowca zna
    zachowanie swojego samochodu. To on wie czy przyoszczędził na oponach.
    To on wie jaki jest jego czas reakcji i czy ma dobry wzrok.

    Pieszy nie musi tego wszystkiego wiedzieć, bo i skąd miałby to wiedzieć?

    > Zacznij zatem uczyć się od nich.

    Z całą pewnością na ciebie nie ma co liczyć, bo gdybym zaczął się
    stosować do twoich porad to bym utracił prawo jazdy, które zapewne
    posiadam dłużej niż ty sobie liczysz wiosen.