eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 101. Data: 2010-12-04 21:54:32
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 21:44:46 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >W dniu 2010-12-04 20:58, J.F. pisze:
    >> Ale wiesz Tomaszu - moze nie mialem 20h za soba tylko troche wiecej w
    >> miare coraz szybszej jazdy, ale jakos hamowanie nigdy nie sprawialo mi
    >> klopotow i potrzeby ABS jakos nie odczuwam.
    >
    >Bo nie chodzi o to że ABS to jest coś koniecznego żeby hamować.
    >To jedynie jakieś tam ułatwienie, tyle że ułatwienie na tyle duże że

    No i polemizuje, bo jak na moj gust to male.

    >stosuje się je nawet w sporcie gdzie są ludzie którzy w życiu prawie nic
    >innego nie robią tylko ćwiczą to hamowanie.

    Ale w sporcie kryterium moze byc takie ze czas okrazenia sie skraca o
    0.1s .

    >Poważną wadą klasycznych hamulców jest to że trzeba umieć z nich
    >korzystać. Każdy kierowca jakoś tam umie - ale jeden lepiej inny gorzej.

    No coz, osobiscie uwazam ze nie tak trudno sie tego nauczyc :-)

    >Nie ma też ryzyka że ABS spanikuje widząc przed maską wybiegające
    >dziecko, ABS nie ma gorszej dyspozycji,

    Tu przyznaje racje - ABS moze zareagowac szybciej niz ja. Przy
    hamowaniu z 80 to moze bez znaczenia, ale w miejskim gestym ruchu moge
    nie zdazyc.

    >ABS nie da się zaskoczyć nieprzewidzianymi warunkami itp.

    Oj, dasz gwarancje na pismie ? :-)

    >> Albo i nie, bo jesli raz na tysiac hamowan ma mi ABS zglupiec i nei
    >> hamowac, to ja za taki system serdecznie dziekuje.
    >> A jeden przypadek sam potwierdzasz - szwankujacy czujnik/kabel i
    >> odpuszczenie hamulca akurat wtedy gdy jest najbardziej potrzebny ..

    >Ale sprawny ABS nie głupieje, a niesprawny powinien po krótkiej chwili
    >się opamiętać.

    Mnie ta jedna krotka chwila wystarczy, dziekuje, nie ..

    >Jak system szwankuje to to jest jego awaria, a nie cecha systemu.

    Cecha systemu jest ze predzej czy pozniej ulegnie awarii.

    >Podobnie można mówić że hamulce hydrauliczne są złe, bo są
    >zapowietrzone, pękają wężyki, przeciekają pompy itd.

    Ale tylko pekajace wezyki zaskakuja kierowce. A przy ABS one nadal sa
    :-)

    >Raz na tysiąc hamowań to ja bym się bardziej obawiał że mi się zdarzy
    >zgłupieć będąc zaskoczonym dziwną sytuacją niż tego że układ się zepsuje.

    Ale mamy juz troche doswiadczenia za kolkiem i wiemy jak sie nam
    czesto zdarza zglupiec. Placic za cos co moze statystyki tylko popsuc?

    >I dlatego w sporcie tam gdzie się da z takich pomagaczy się korzysta, bo
    >nawet najlepsi kierowcy świata nie są w stanie uzyskać takiej
    >powtarzalności w każdych warunkach jaką daje elektronika.

    Ale oni maja nieakceptowalny w cywilnym ruchu poziom wypadkowosci :-)

    J.



  • 102. Data: 2010-12-04 23:11:05
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-04 21:54, J.F. pisze:

    >> stosuje się je nawet w sporcie gdzie są ludzie którzy w życiu prawie nic
    >> innego nie robią tylko ćwiczą to hamowanie.
    >
    > Ale w sporcie kryterium moze byc takie ze czas okrazenia sie skraca o
    > 0.1s .

    No tak, ale tam kierowcy mają hamowanie opanowane prawie perfekcyjne.
    A tu mamy system który pozwala każdemu hamować tak jak oni - to już jest
    dużo.

    Wadą ABS jest to że usypia czujność.
    Terkotanie pod nogą nie zrobi na kierowcy takiego wrażenia jak lekkie
    postawienie auta bokiem i to pewnie skończy się tym że niejeden po
    prostu pojedzie o tyle szybciej że lepszym samochodem tego nie skompensuje.


    >> Nie ma też ryzyka że ABS spanikuje widząc przed maską wybiegające
    >> dziecko, ABS nie ma gorszej dyspozycji,
    >
    > Tu przyznaje racje - ABS moze zareagowac szybciej niz ja. Przy
    > hamowaniu z 80 to moze bez znaczenia, ale w miejskim gestym ruchu moge
    > nie zdazyc.

    Bez ABS zawsze trzeba było pamiętać że z hamulcem trzeba się obchodzić
    delikatnie.
    Z ABS już nie trzeba tak do tego podchodzić, a większa pewność u
    kierowcy w obchodzeniu się z hamulcem to też zaleta.
    Nawet kierowca który nie ma doświadczenia jest w stanie hamować szybko i
    zdecydowanie.


    >> Podobnie można mówić że hamulce hydrauliczne są złe, bo są
    >> zapowietrzone, pękają wężyki, przeciekają pompy itd.
    >
    > Ale tylko pekajace wezyki zaskakuja kierowce. A przy ABS one nadal sa
    > :-)

    Za to z ABS powinno być lepiej jak strzeli opona z przodu, bo sobie
    poradzi z nierówną przyczepnością.



  • 103. Data: 2010-12-05 09:57:01
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-04 20:11, Tomasz Pyra pisze:

    >>>
    >>
    >> To bezpieczenstwo sie juz nie liczy?
    >
    > A owszem - była to jedna z kwestii podnoszonych przy okazji zakazu tych
    > systemów.
    > Aryton Senna przed sezonem 1994 mówił, że wycofanie elektronicznych
    > systemów wspomagających bez zajęcia się osiągami bolidów będzie
    > niebezpiecznie.
    > I było - 1994 to najgorszy pod względem wypadków rok w F1.
    >
    > Dopiero w 1995 wprowadzone zmiany redukujące prędkość bolidów.
    >

    Dobrze, dobrze, ale uscislijmy, ze wypadki nie byly spowodowane
    wycofanie systemu ABS, tylko coraz szybszymi autami.

    >> Ciekawe, ciekawe.
    >> A co zmieniloby posiadanie ABSu w wynikach i porownaniu umiejetnosci
    >> kierowcow?
    >> W koncu kazdy mialby ten ABS.
    >
    > No właśnie tyle, że dziś jeden potrafi hamować lepiej, a inny gorzej i
    > to jest konkurencja.
    > Z ABS każdy już potrafi tak samo.
    >

    Z ABS tak samo, ale jakby przepisy dopuszczaly miec lub nie ABS to by
    mogly byc dopiero ciekawe wyniki.
    I w ogole nie zdziwlilbym sie jakby nagle juz nikt nie chcial miec ABSu.

    > Jestem przekonany że dziś bez problemu można by zastąpić kierowcę
    > komputerem którego nikt by na torze wtedy nie dogonił.
    > Ale nie o to chodzi w sporcie.

    NASA ciagle szuka takiego konstruktora, ktory by im potrafil takie cudo
    zaprojektowac i bedzie ono dzialalo.
    Placa naprawde kupe forsy, proponuje abys sie do nich zglosil.

    --
    Karolek


  • 104. Data: 2010-12-05 10:13:30
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-04 20:00, Tomasz Pyra pisze:

    >> Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?
    >
    > Bo to jest sport i posiada reguły gry.
    > Tak jak maratończycy którzy nie używają rowerów - nie dlatego że nogi są
    > szybsze, a dlatego że rowerem nie wolno.
    >
    > Co do ABS i innych systemów pomagających w sporcie to oczywiście stosuje
    > się gdzie tylko się da i nawet czasami tam gdzie się nie da.
    >
    > Np. do 1994 systemy używane były w Formule 1, od 1994 zostały zakazane,
    > ale zespoły w mniej lub bardziej legalny sposób starały się i tak je
    > implementować na tym co nie było zakazane.
    > Z tego powodu od przyszłego sezonu teamy nie mogą stosować swojej
    > elektroniki sterowania samochodem, a jedynie będzie jeden model ECU
    > aprobowany przez FIA, którego zespoły nie będą mogły programować, a
    > jedynie konfigurować.
    >
    > Bo okazało się że za pomocą ECU silnika i układu anti-stall robiono
    > prymitywny, jednokanałowy ABS działający na tylną oś, który
    > przeciwstawiał się blokowaniu tylnych kół mocą silnika.
    >
    > Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
    > ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
    > kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
    > mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
    > czterokanałowy ABS.
    >

    Tak, zgadza F1 nie porusza sie po sniegu czy lodzie.
    Wyniki testu zatem potwierdzaja Twoje bolesne wypociny, ktore byly
    zupelnie niepotrzebne bo ja nie przeczylem, ze ABS czasami pomaga.

    >>
    >> Widac nie czytales mojej plomiennej dyskusji z Arek (G).
    >
    > Znalazłeś artykuł, którego autorzy spisali coś z Wikipedii, gdzie ktoś
    > skopiował coś z jeszcze innej strony na której ktoś powoływał się na
    > fiński magazyn motoryzacyjny który podobno takiego testu nigdy nie
    > publikował.

    O, tego sie po Tobie nie spodziewalem, troche tania ta manipulacja Tomaszu.
    Ciekawe skad wziales ta wikipedie, skoro w samym artykule jak byk stoi
    "źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma".
    Ciekawe czemu ktos powoluje sie na cos co nie istnieje... widac kolejny
    spisek, ktory zakrawa juz na zamach na ludzkosc.
    Powinienes zglosic takie naduzycie skoro jestes w posiadaniu jakiejs
    wiedzy na ten temat.

    > Natomiast same dane (zapewne z braku innych pasujących do ideologii)
    > stały się wręcz ołtarzem "dobrych kierowców" którzy robią takie rzeczy
    > swoimi samochodami, że kierowcy Formuły 1 mogą im najwyżej buty czyścić.
    >

    No mi kierowcy F1 moga, bo raz ze nie sa tacy cudowni, a dwa ze jezdza w
    zupelnie innych warunkach.
    Wiec takie przytyki o kierowcach F1 to sobie wiesz gdzie mozesz...

    >>
    >> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
    >
    > Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
    > teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.
    >

    Jasne, liscie, piasek, snieg, lod to warunki laboratoryjne...

    > Ci kierowcy którzy zamiast teoretyzować i czytać artykuły, jeżdżą i
    > trenują, znają chociażby swoje ograniczenia i wiedzą że na drodze, w
    > rzeczywistej sytuacji daje to przewagę nad kimś kto takiego systemu nie ma.
    >
    > Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
    > samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
    > rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
    > końca.
    >
    > Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
    > przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
    > przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
    > głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
    >

    Tak, zgadza sie, raz ABS duzo daje innym razem sie na nim przejedziesz
    bo gdzie normlanie byc wyhamowal na zablokowanych kolach to z ABS
    bedziesz jechal jak na lodowisku.

    > Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.

    Gdzie to wyczytales mistrzu?
    Chyba wyranie zaznaczam od poczatku, ze wada ABSu sa jego ograniczenia w
    pewnych warunkach, ktore bynajmniej nie sa laboratoryjne.
    Za to w laboratoryjnych typu suchy asfalt ABS spisuje sie znakomicie,
    testy to potwierdzaja. Faktycznie do F1 jak znalazl ten system pasuje.

    --
    Karolek


  • 105. Data: 2010-12-05 11:16:55
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-05 10:13, Karolek pisze:

    >> Znalazłeś artykuł, którego autorzy spisali coś z Wikipedii, gdzie ktoś
    >> skopiował coś z jeszcze innej strony na której ktoś powoływał się na
    >> fiński magazyn motoryzacyjny który podobno takiego testu nigdy nie
    >> publikował.
    >
    > O, tego sie po Tobie nie spodziewalem, troche tania ta manipulacja Tomaszu.
    > Ciekawe skad wziales ta wikipedie, skoro w samym artykule jak byk stoi
    > "źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma".

    Oczywiście - i tak samo było kiedyś w Wikipedii kiedy to autorzy
    artykułu z niej tą tabelkę spisali.
    Z Wikipedii akurat tą tabelkę wywaliłem - po wymianie maili z redaktorem
    Tekniikan Maailma, który napisał że sprawdził w archiwum i takich danych
    nie publikowali.
    Ponoć kiedyś testowali ABS Golfa 3 który miał wyłącznik ABS, ale i tak
    wyników w takiej formie nie publikowali.

    >> Natomiast same dane (zapewne z braku innych pasujących do ideologii)
    >> stały się wręcz ołtarzem "dobrych kierowców" którzy robią takie rzeczy
    >> swoimi samochodami, że kierowcy Formuły 1 mogą im najwyżej buty czyścić.
    >>
    >
    > No mi kierowcy F1 moga, bo raz ze nie sa tacy cudowni

    Nie no - oczywiście :)
    Tak jak pisałem - mogą Ci buty czyścić i z pewnością dużo dałyby im
    Twoje rady dotyczące korzystania z hamulca.


  • 106. Data: 2010-12-05 11:37:59
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 11:16, Tomasz Pyra pisze:

    >> O, tego sie po Tobie nie spodziewalem, troche tania ta manipulacja
    >> Tomaszu.
    >> Ciekawe skad wziales ta wikipedie, skoro w samym artykule jak byk stoi
    >> "źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma".
    >
    > Oczywiście - i tak samo było kiedyś w Wikipedii kiedy to autorzy
    > artykułu z niej tą tabelkę spisali.
    > Z Wikipedii akurat tą tabelkę wywaliłem - po wymianie maili z redaktorem
    > Tekniikan Maailma, który napisał że sprawdził w archiwum i takich danych
    > nie publikowali.
    > Ponoć kiedyś testowali ABS Golfa 3 który miał wyłącznik ABS, ale i tak
    > wyników w takiej formie nie publikowali.
    >

    Jezeli to prawda, to jest to wyjatkowo naganne zachowanie.

    >>> Natomiast same dane (zapewne z braku innych pasujących do ideologii)
    >>> stały się wręcz ołtarzem "dobrych kierowców" którzy robią takie rzeczy
    >>> swoimi samochodami, że kierowcy Formuły 1 mogą im najwyżej buty czyścić.
    >>>
    >>
    >> No mi kierowcy F1 moga, bo raz ze nie sa tacy cudowni
    >
    > Nie no - oczywiście :)
    > Tak jak pisałem - mogą Ci buty czyścić i z pewnością dużo dałyby im
    > Twoje rady dotyczące korzystania z hamulca.
    >

    Moje rady nie sa dla nich, bo ja nie jezdze po torze wyscigowym, na
    ktorym co najwyzej pojawia sie deszcz.
    A wracajac do meritum, to VW tez widac manipuluje wymyslajac ABS Plus.
    Tu krotki artykul, mam nadzieje, ze tym razem wiarygodny.

    http://www.samar.pl/__/__la/en/__ac/sec,47/rev/176/r
    se/4/__Safety-Volkswagen-Touareg-GP-SUV-kt%C3%B3ry-n
    ie-boi-si%C4%99-bezdro%C5%BCy.html


    --
    Karolek


  • 107. Data: 2010-12-05 16:29:04
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-05 11:37, Karolek pisze:

    >> Ponoć kiedyś testowali ABS Golfa 3 który miał wyłącznik ABS, ale i tak
    >> wyników w takiej formie nie publikowali.
    >>
    >
    > Jezeli to prawda, to jest to wyjatkowo naganne zachowanie.

    A ciekawe jak nazwiesz zachowane kogoś, kto nie wie, nigdy nie
    sprawdził, nigdy nie widział, ale przeczytał gdzieś coś w internecie
    (nawet nie do końca zrozumiał) i chodzi teraz i powtarza to jak jakieś
    prawdy objawione.

    A okazuje się że przepisał tylko to co ktoś sobie wymyślił, albo jest
    efektem tak długiego głuchego telefonu że nawet u źródła tej informacji
    już nie poznali.

    Ale tak to jest, jak ktoś się uczy jeździć z Wikipedii i internetu, a
    nie w samochodzie.
    Ale jak widać efekty internetowej nauki jazdy muszą być niezłe skoro
    przy kimś z taką wiedzą nawet kierowcy F1 nie są cudowni.


  • 108. Data: 2010-12-05 16:48:41
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 16:29, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-05 11:37, Karolek pisze:
    >
    >>> Ponoć kiedyś testowali ABS Golfa 3 który miał wyłącznik ABS, ale i tak
    >>> wyników w takiej formie nie publikowali.
    >>>
    >>
    >> Jezeli to prawda, to jest to wyjatkowo naganne zachowanie.
    >
    > A ciekawe jak nazwiesz zachowane kogoś, kto nie wie, nigdy nie
    > sprawdził, nigdy nie widział, ale przeczytał gdzieś coś w internecie
    > (nawet nie do końca zrozumiał) i chodzi teraz i powtarza to jak jakieś
    > prawdy objawione.

    Jezeli w domysle piszesz o mnie to jestes w bledzie.
    Bo ja sobie to sprawdzilem, widzialem, a w internecie poszukalem na
    szybko tylko podparcia, bo jak wiadomo na pl.misc.samochody kogos slowo
    sie juz w ogole nie liczy, wiec chcialem to tylko podeprzec, moze
    niefortunnie, lecz w dobrej wierze, ale bynajmniej nie ja umiescilem
    dane, klamliwie podpisujac je jakims zrodlem, z ktorego jak twierdzisz
    pochodzic nie mogly.

    >
    > A okazuje się że przepisał tylko to co ktoś sobie wymyślił, albo jest
    > efektem tak długiego głuchego telefonu że nawet u źródła tej informacji
    > już nie poznali.
    >

    A do linku ze strony www.samar.pl sie juz nie odniesiesz?

    > Ale tak to jest, jak ktoś się uczy jeździć z Wikipedii i internetu, a
    > nie w samochodzie.

    Widac u Ciebie duzo zlej woli.
    Jak juz napisalem nie potrzebuje nauk z internetu, samochod mam, jaki to
    tez raczej dobrze wiesz bo mnie widziales, po prostu chcialem dac cos
    wiecej niz swoje slowa, a ze zle trafilem to co innego.

    > Ale jak widać efekty internetowej nauki jazdy muszą być niezłe skoro
    > przy kimś z taką wiedzą nawet kierowcy F1 nie są cudowni.
    >

    Bo nie sa, nie wiem skad ta mania ze F1 to krolowa sportow motorowych i
    ze ich kierowcy to jacys bogowie... sorry, nie lubie F1, umiejetnosci to
    oni maja niewiele wieksze od dzieci grajacych na PS...
    Ale zostawmy moja ocene kierowcow F1, i skupmy sie na tematyce pierwotnej.
    Moge prosic Cie o komentarz do tresci artykulu ze strony samar na temat
    systemu ABS Plus i co jest glowna jego zaleta i z czego ona wynika?
    Jest to dosc dokladnie tam opisane i mam nadzieje, ze nie bedziesz
    tweirdzil, ze gadales z prezesem VW, a on twuerdzi, ze takiego systemu
    nie wprowadzili.

    --
    Karolek


  • 109. Data: 2010-12-05 17:28:36
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-05 16:48, Karolek pisze:

    >> Ale tak to jest, jak ktoś się uczy jeździć z Wikipedii i internetu, a
    >> nie w samochodzie.
    >
    > Widac u Ciebie duzo zlej woli.

    Po prostu prezentujesz bardzo powszechną wśród kierowców postawę.

    Bo oczywiście w laboratoryjnych warunkach, na które się powołujesz,
    można uzyskać takie wyniki o jakie Ci chodzi.
    Można zrobić tak że przygotowany do tego kierowca, mając narysowaną na
    drodze linię od której ma rozpocząć hamowanie, zatrzyma się szybciej
    blokując koła niż hamując z ABS.

    I tu kończy się teoria.

    Ale jak mówi Wilq - jest takie miejsce "gdzie kończy się szatnia, a
    zaczyna trawa" i tym miejscem jest prawdziwa droga.
    A na drodze nie ma narysowanej linii na której należy zacząć hamowanie i
    nie ma dużej ilości prób dla uśrednienia wyniku.

    I tu już się okazuje że kierowca z ABS-em, nawet o wiele mniej
    doświadczony, w nagłej sytuacji awaryjnej może zatrzymać się szybciej
    niż kierowca który ABS nie ma.


    >> Ale jak widać efekty internetowej nauki jazdy muszą być niezłe skoro
    >> przy kimś z taką wiedzą nawet kierowcy F1 nie są cudowni.
    >>
    >
    > Bo nie sa, nie wiem skad ta mania ze F1 to krolowa sportow motorowych i
    > ze ich kierowcy to jacys bogowie... sorry, nie lubie F1, umiejetnosci to
    > oni maja niewiele wieksze od dzieci grajacych na PS...

    Bardzo ciekawe podejście.
    A mógłbyś tak dla orientacji umiejscowić swoje umiejętności kierowania
    samochodem w odniesienia do tych dzieci grających na PS?


  • 110. Data: 2010-12-05 20:02:58
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 17:28, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-05 16:48, Karolek pisze:
    >
    >>> Ale tak to jest, jak ktoś się uczy jeździć z Wikipedii i internetu, a
    >>> nie w samochodzie.
    >>
    >> Widac u Ciebie duzo zlej woli.
    >
    > Po prostu prezentujesz bardzo powszechną wśród kierowców postawę.
    >

    A wyciagasz te wnioski nie z wiedzy o tym jak jezdze, tylko co napisalem.
    Taak, zapewne duzo wiesz na temat stanu moich umiejetnosci :P

    > Bo oczywiście w laboratoryjnych warunkach, na które się powołujesz,
    > można uzyskać takie wyniki o jakie Ci chodzi.
    > Można zrobić tak że przygotowany do tego kierowca, mając narysowaną na
    > drodze linię od której ma rozpocząć hamowanie, zatrzyma się szybciej
    > blokując koła niż hamując z ABS.
    >
    > I tu kończy się teoria.
    >
    > Ale jak mówi Wilq - jest takie miejsce "gdzie kończy się szatnia, a
    > zaczyna trawa" i tym miejscem jest prawdziwa droga.
    > A na drodze nie ma narysowanej linii na której należy zacząć hamowanie i
    > nie ma dużej ilości prób dla uśrednienia wyniku.
    >
    > I tu już się okazuje że kierowca z ABS-em, nawet o wiele mniej
    > doświadczony, w nagłej sytuacji awaryjnej może zatrzymać się szybciej
    > niż kierowca który ABS nie ma.
    >

    Dobra, dobra, Twoje slowa przeciwko moim, jak juz pisalem slowa na PMS
    sa niewiele warte.
    Wiec zatem moze odnies sie do tego systemu ABS Plus i konkretnego
    artykulu na stronie samaru.

    >
    >>> Ale jak widać efekty internetowej nauki jazdy muszą być niezłe skoro
    >>> przy kimś z taką wiedzą nawet kierowcy F1 nie są cudowni.
    >>>
    >>
    >> Bo nie sa, nie wiem skad ta mania ze F1 to krolowa sportow motorowych i
    >> ze ich kierowcy to jacys bogowie... sorry, nie lubie F1, umiejetnosci to
    >> oni maja niewiele wieksze od dzieci grajacych na PS...
    >
    > Bardzo ciekawe podejście.
    > A mógłbyś tak dla orientacji umiejscowić swoje umiejętności kierowania
    > samochodem w odniesienia do tych dzieci grających na PS?

    Chyba napisalem wyraznie, abysmy zostawili moja ocene kierowcow F1, a
    zajeli sie wlasciwym tematem.
    Mozna wiedziec, czemu kolejny raz wycinasz najwazniejsze fragmenty i
    moje konkretne pytania pozostawiasz bez odpowiedzi?

    --
    Karolek

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: