  • 1. Data: 2010-11-29 23:52:54
    Temat: Przymarzające drzwi
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Hej!

    Tym razem mnie też dopadło: wszystkie boczne drzwi koszmarnie mi
    przymarzają. Co doświadczeni grupowicze poradzą dobrego?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 2. Data: 2010-11-29 23:57:29
    Temat: Re: Przymarzające drzwi
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Tym razem mnie też dopadło: wszystkie boczne drzwi koszmarnie mi
    > przymarzają. Co doświadczeni grupowicze poradzą dobrego?

    Spray silikonowy.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-11-30 00:02:23
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Spray silikonowy.

    dokładnie, ew. zamiennie suchy teflon w sprayu,

    brat

  • 4. Data: 2010-11-30 00:10:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnif8bm2.lo8.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Hej!
    >
    > Tym razem mnie też dopadło: wszystkie boczne drzwi koszmarnie mi
    > przymarzają. Co doświadczeni grupowicze poradzą dobrego?

    Po odmrożeniu i przetarciu do sucha - tak jak radzą Ci inni - smar
    silikonowy, na orlenie 3,99 maleńka buteleczka, działa na 100%.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 5. Data: 2010-11-30 10:13:35
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Tue, 30 Nov 2010 00:02:23 +0100, bratPit wrote:

    > dokładnie, ew. zamiennie suchy teflon w sprayu,
    >
    > brat

    A wazelina techniczna? Nadaje się?

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Kto pod kim dołki kopie - Ten szybko awansuje.

  • 6. Data: 2010-11-30 11:12:11
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 10:13, Artur Frydel pisze:

    > A wazelina techniczna? Nadaje się?

    Jak za dużo jej nasmarujesz to się brudzi i syfi ubrania. Kup na stacji
    sylikon w sprayu za jakieś 10zł i będziesz miał święty spokój.

  • 7. Data: 2010-11-30 16:12:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-29, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> wrote:
    > Hej!
    >
    > Tym razem mnie też dopadło: wszystkie boczne drzwi koszmarnie mi
    > przymarzają. Co doświadczeni grupowicze poradzą dobrego?

    Dzięki za podpowiedzi, ale problem okazał się szerszy: zamki też
    przymarzają. I to przy otwieraniu z pilota. Da się to jakoś tanio i
    szybko poprawić czy trzeba rozbierać?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2010-11-30 17:29:22
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnifa532.2am.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Dzięki za podpowiedzi, ale problem okazał się szerszy: zamki też
    > przymarzają. I to przy otwieraniu z pilota. Da się to jakoś tanio i
    > szybko poprawić czy trzeba rozbierać?

    Zamki (bębenki) warto przesmarować smarem grafitowym, wystarcza na
    kilka-kilkanaście lat. A w wypadku centralnego, to raczej siłowniki - czyli
    też smar silikonowy, ale bez rozbierania może być ciężko. Ale wystarczy
    pewnie zdjąć poszycie z wewnętrznej strony drzwi, żeby się do nich dobrać,
    więc w pierwszym rzędzie ogrzewany garaż (bo połamiesz) i z suszarką w łapce
    można próbować.

  • 9. Data: 2010-12-04 09:54:49
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczy pewnie zdjąć poszycie z wewnętrznej strony drzwi, żeby się do
    > nich dobrać, więc w pierwszym rzędzie ogrzewany garaż (bo połamiesz) i z

    Z własnego doświadczenia odradzam smarowanie zamków gęstymi smarami,
    ponieważ do tego smaru dostają się kropelki wody, które następnie mieszają
    się z tym smarem i zostają w nim uwięzione w postaci maleńkich kropelek. Po
    zamarznięciu trudno nawet jest roztopić te kropelki wrzątkiem. Tylko raz
    jedyny dałem się namówić na zasmarowanie zamków. Pierwszy sezon było super.
    Zamki pracowały idealnie i nawet przy największych mrozach nie miałam z nimi
    najmniejszych problemów. Problemy dopiero się zaczęły jak przyszedł drugi
    sezon. Wystarczyło, ze temperatura psadła poniżej zera, a ja musiałem grzać
    drzwi palnikiem gazowym, żeby je w ogóle otworzyć.
    Żeby wyczyścić zamki z tego smaru musiałem je wszystkie powyjmować i myć w
    benzynie, a zasyfione wewnątrz drzwi myć płynami do mycia silników i myjką
    ciśnieniową. Od tego czasu ograniczma się do smarowania takich mechanizmów
    przy pomocy WD40 lub spryskaniem odrobiną smaru rozpuszczonego w benzynie.
    Po wyschnięciu benzyny pozostaje bardzo cieniuteńka warstewka smaru, w
    której nie mogą być więzione kropelki wody.
    Jeżeli chodzi o siłowniki to potrzebne są tu smary na bazie silikonu i także
    jak najmniejsza ilość. Trzeba jednak pamiętać , że większość siłowników poi
    prostu jest nierozbieralna. Tak więc w razie problemów raczej nalezy je
    wymienić.

  • 10. Data: 2010-12-05 22:27:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > się z tym smarem i zostają w nim uwięzione w postaci maleńkich kropelek.

    Problem,który opisujesz występuje,jesli ktoś "nawali" smaru w ilościach
    zaklejących wkładkę. Smar grafitowy wystarcza na kilka, kilkanaście lat i
    jeżeli jest zaaplikowany prawidłowo, to wkładka nie wymaga odmrażania, kręci
    się lekko i nic sie nie zatyka. W praktyce wystarczy posmarować cieniutką
    warstwą grot klucza i kilka razy przekręcić, wkładać i wyjmować z pięć,
    sześć razy, Przez jakis czas klucz będzie się brudził w zamku, ale potem
    będzie OK. Smaruję tak zamki samochodowe (co prawda, od dwunastu czy
    trzynastu lat mam centralne zamki z pilotem, ale przynajmniej raz w tygodniu
    przekręcam "analogowo"), a także zamki w drzwiach, kłódkach itp. i nigdy nie
    zanotowałem problemów.