-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
sk.org.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Date: Sun, 05 Dec 2010 10:13:30 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 97
Message-ID: <idfl7h$12oe$1@news.mm.pl>
References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
<7...@f...googlegroups.com>
<id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
<id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
<id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
<id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
<id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
<id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
<ida8u8$29kj$1@news.mm.pl> <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<idd39f$17j3$1@news.mm.pl> <4cfa8fcd$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1291540529 35598 81.190.86.247 (5 Dec 2010 09:15:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 09:15:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4cfa8fcd$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331493
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-04 20:00, Tomasz Pyra pisze:
>> Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?
>
> Bo to jest sport i posiada reguły gry.
> Tak jak maratończycy którzy nie używają rowerów - nie dlatego że nogi są
> szybsze, a dlatego że rowerem nie wolno.
>
> Co do ABS i innych systemów pomagających w sporcie to oczywiście stosuje
> się gdzie tylko się da i nawet czasami tam gdzie się nie da.
>
> Np. do 1994 systemy używane były w Formule 1, od 1994 zostały zakazane,
> ale zespoły w mniej lub bardziej legalny sposób starały się i tak je
> implementować na tym co nie było zakazane.
> Z tego powodu od przyszłego sezonu teamy nie mogą stosować swojej
> elektroniki sterowania samochodem, a jedynie będzie jeden model ECU
> aprobowany przez FIA, którego zespoły nie będą mogły programować, a
> jedynie konfigurować.
>
> Bo okazało się że za pomocą ECU silnika i układu anti-stall robiono
> prymitywny, jednokanałowy ABS działający na tylną oś, który
> przeciwstawiał się blokowaniu tylnych kół mocą silnika.
>
> Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
> ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
> kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
> mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
> czterokanałowy ABS.
>
Tak, zgadza F1 nie porusza sie po sniegu czy lodzie.
Wyniki testu zatem potwierdzaja Twoje bolesne wypociny, ktore byly
zupelnie niepotrzebne bo ja nie przeczylem, ze ABS czasami pomaga.
>>
>> Widac nie czytales mojej plomiennej dyskusji z Arek (G).
>
> Znalazłeś artykuł, którego autorzy spisali coś z Wikipedii, gdzie ktoś
> skopiował coś z jeszcze innej strony na której ktoś powoływał się na
> fiński magazyn motoryzacyjny który podobno takiego testu nigdy nie
> publikował.
O, tego sie po Tobie nie spodziewalem, troche tania ta manipulacja Tomaszu.
Ciekawe skad wziales ta wikipedie, skoro w samym artykule jak byk stoi
"źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma".
Ciekawe czemu ktos powoluje sie na cos co nie istnieje... widac kolejny
spisek, ktory zakrawa juz na zamach na ludzkosc.
Powinienes zglosic takie naduzycie skoro jestes w posiadaniu jakiejs
wiedzy na ten temat.
> Natomiast same dane (zapewne z braku innych pasujących do ideologii)
> stały się wręcz ołtarzem "dobrych kierowców" którzy robią takie rzeczy
> swoimi samochodami, że kierowcy Formuły 1 mogą im najwyżej buty czyścić.
>
No mi kierowcy F1 moga, bo raz ze nie sa tacy cudowni, a dwa ze jezdza w
zupelnie innych warunkach.
Wiec takie przytyki o kierowcach F1 to sobie wiesz gdzie mozesz...
>>
>> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
>
> Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
> teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.
>
Jasne, liscie, piasek, snieg, lod to warunki laboratoryjne...
> Ci kierowcy którzy zamiast teoretyzować i czytać artykuły, jeżdżą i
> trenują, znają chociażby swoje ograniczenia i wiedzą że na drodze, w
> rzeczywistej sytuacji daje to przewagę nad kimś kto takiego systemu nie ma.
>
> Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
> samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
> rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
> końca.
>
> Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
> przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
> przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
> głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
>
Tak, zgadza sie, raz ABS duzo daje innym razem sie na nim przejedziesz
bo gdzie normlanie byc wyhamowal na zablokowanych kolach to z ABS
bedziesz jechal jak na lodowisku.
> Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.
Gdzie to wyczytales mistrzu?
Chyba wyranie zaznaczam od poczatku, ze wada ABSu sa jego ograniczenia w
pewnych warunkach, ktore bynajmniej nie sa laboratoryjne.
Za to w laboratoryjnych typu suchy asfalt ABS spisuje sie znakomicie,
testy to potwierdzaja. Faktycznie do F1 jak znalazl ten system pasuje.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 11:16 Tomasz Pyra
- 05.12.10 11:37 Karolek
- 05.12.10 16:29 Tomasz Pyra
- 05.12.10 16:48 Karolek
- 05.12.10 17:28 Tomasz Pyra
- 05.12.10 20:02 Karolek
- 05.12.10 21:12 Tomasz Pyra
- 05.12.10 22:24 Karolek
- 06.12.10 02:34 Tomasz Pyra
- 06.12.10 07:58 Karolek
- 06.12.10 09:55 Arek (G)
- 06.12.10 10:03 Arek (G)
- 06.12.10 10:12 Karolek
- 06.12.10 10:13 Karolek
- 06.12.10 10:24 Arek (G)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-02-26 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-02-26 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-26 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-26 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-26 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-26 Warszawa => Gen AI Engineer <=