eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-12-01 09:27:45
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-11-30 16:50, Karolek pisze:
    > W dniu 2010-11-30 16:43, Arek (G) pisze:
    >> W dniu 2010-11-30 16:08, Karolek pisze:
    >>
    >>>> Jedna rzecz mnie w tym naprawdę ciekawi, niestety nigdy nie
    >>>> uzyskałem na
    >>>> to odpowiedzi. Jak miszcz wykrywa poślizg. Kiedy wie, że jakieś koło mu
    >>>> się zblokowało?
    >>>
    >>> A po co ma wykrywac jakis poslizg?
    >>
    >> Czy mam to rozumieć, że zblokowane koła hamują efektywniej? I nie pisz o
    >> szutrze lub śniegu. Rozmawiamy o typowych sytuacjach.
    >>
    >
    > Bynajmniej.

    Przeprowadźmy testy. Auto z podobnymi hamulcami i oponami, jedno z ABS
    drugie bez. Zróbmy kilka testów w różnych warunkach. Nagramy filmiki,
    umieścimy na jutube i sprawa będzie rozwiązana. Ja mogę występować w
    roli zielonego kierowcy w aucie z ABS. Wchodzisz?


    >>> Moze jednak sam zobacz jak jezdzi sie bez ABSu, a potem sie jeszcze
    >>> chwile nad tym zastanow zanim napiszesz jakas bzdure.
    >>
    >> Dość ogólne i nic nie wnoszące stwierdzenie. Co mam zobaczyć, że wpadam
    >> w poślizg nad którym nie mam kontroli czy, że mam dłuższą drogę
    >> hamowania?
    >
    > Musisz jednak najpierw pojezdzic bez ABSu, bo to jednak najlepiej
    > sprawdzic organoleptycznie niz tlumaczyc, szczegolnie, ze juz od
    > poczatku jestes nastawiony na nie.
    > A i ta sterownosc z ABS tez sprawdz (tylko nie przed drzewem itp.).
    > Ja moge napisac tyle, ze najlepiej to nauczyc sie dobrze prowadzic i
    > czuc samochod, tylko wtedy moze sie okazac, ze ABS wprowadza pewne
    > ograniczenia i wcale nie pomaga.

    Nie wątpię, że frajda jest większa. Ale tu nie chodzi o frajdę a o
    bezpieczeństwo. Niestety zabawa i bezpieczeństwo w tym przypadku się
    wykluczają.

    Dobrze, prowadzić i wyczuć - tzw. pieprzenie w bambus.

    Nie jesteś w stanie wyczuć samochodu na każdej prędkości, na każdym
    rodzaju nawierzchni. ABS wykryje poślizg w ułamku sekundy, kontroluje
    każde koło niezależnie. Jak Ty ze swoim wyczuciem to zrobisz? Hamujesz
    wszystkimi 4 kołami równocześnie. Zaczniesz kontrować? Trenowałeś to
    przy normalnej prędkości >120 czy tylko na macie poślizgowej?

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: