  • Data: 2016-11-17 15:53:44
    Temat: Re: C64 - brak dźwięku
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 09:02:45 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
    > Google zapytane o schemat zasilacza do C64 pokazuje kilka schematów, na
    > których to napięcie było brane z osobnego uzwojenia transformatora,
    > przez 3A bezpiecznik. Tyle tylko, że z tego co pamiętam, zasilacze do
    > C64 (przynajmniej te w formie "klocka") były w środku zalane żywicą. Do
    > tego bezpiecznika dało się jakoś dobrać, czy zasilacz można uznać za
    > jednorazowy?

    Niedawno rozbierałem zasilacz do C64. Zalane jest dolne pół transformatora
    (uzwojenie pierwotne) i przynajmniej w moim ciapnięte trochę na płytkę
    (nic ciekawego, 4 diody, LM340 i kondensator) ze stabilizatorem 5V żeby się to za
    bardzo nie ruszało przy wstrząsach - innowatorzy z Commodore zrobili
    wszystko po prostu na wcisk. W moim egzemplarzu 9V AC szło wprost z
    transformatora (dwa uzwojenia wtórne, po około 11V napięcia bez obciążenia),
    bez żadnego bezpiecznika. Zasilacz jest o tyle jednorazowy, że nie bardzo
    się da go otworzyć tak, żeby później poskładać obudowę z powrotem bez
    jakichś patentów Adam Słodowego.

    Podejrzewam, że może i kiedyś robili te wspaniałe jednostki z jakimś
    bezpiecznikiem, ale potem uznali, ten nędzny drucik w tym pomocniczym
    uzwojeniu raczej się stopi, niż ten bezpiecznik 3A zadziała;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski