-
171. Data: 2010-05-06 16:00:56
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:hrudet$58t$1@inews.gazeta.pl...
>
>
> "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
> news:slrnhu119g.lvv.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
ho.pl...
>> On 2010-05-04, Pszemol <P...@P...com> wrote:
>>
>>>> Fizyki nie oszukasz, kilka cylindrow wiecej, kilkadziesiat kg wiecej.
>>>
>>> Właśnie - fizyki nie oszukasz. Te kilogramy mają znaczenie ale tylko
>>> przy przyspieszaniu a nie majestatycznym toczeniu się, gdzie nie
>>> zmieniasz prędkości i silnik pokonuje wyłącznie opory toczenia się
>>> i opory aerodynamiczne... Fizyki nie znasz.
>>
>> Jeśli chodzi o samo toczenie się to do utrzymania 180km/h wystarcza
>> wolnossący silnik o pojemności 1,4L i mocy 82KM ;-)
>
> Chetnie zobacze Veirona palacego tyle samo co 1.4 82KM podczas przepisowej
> jazdy autostrada. W zasadzie powinien palic nawet mniej od przecietnego
> kompakta ze wzgledu na aerodynamike.
>
>
> Fizyki nie oszukasz, dwa cylindry wiecej same sie nie napedza kolego.
Mówimy o spokojnej majestatycznej jezdzie - a nie rozpedzaniu...
Wszystko masz juz wtedy rozpedzone :-)
Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...
-
172. Data: 2010-05-06 16:04:54
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kamil" <k...@s...com> wrote in message
news:hrudc3$4sp$1@inews.gazeta.pl...
>
>
> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
> news:hrtnog.64s.0@poczta.onet.pl...
>> "kamil" <k...@s...com> wrote in message
>> news:hrrojh$4hb$1@inews.gazeta.pl...
>>> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>>> news:hrohvr.58c.0@poczta.onet.pl...
>>>
>>>> Życzę Ci abyś kiedyś miał okazję porównać auta z turbo i bez turbo
>>>> co mają podobne osiągi... Wtedy zastanów się co wolisz...
>>>
>>> Alez jak najbardziej mialem okazje przekonac sie o tym w kilku w kilku
>>> n/a z ponad 200KM.
>>>
>>>> Nie chodzi o Twój jeden samochód tylko o statystykę i możliwość
>>>> (prawdopodobieństwo) uszkodzenia tego elementu w samochodzie.
>>>> Im większe obroty tym gorzej.
>>>
>>> A wiekszy silnik to wieksze koszty swiec, rozrzadu, blablapierdupierdu.
>>> Tak argumentowac mozna bez konca, tylko jakie to ma znaczenie dla funu z
>>> jazdy?
>>
>> Świece to groszowa sprawa... głównie kosztuje robocizna.
>> Rozrząd - znowu, pasek kosztuje grosze, głównie kosztuje robocizna.
>> W aucie gdzie masz podokładane różne turbo i ograniczony dostęp
>> tymi pierdołami do silnika koszt robocizny będzie większy.
>
> Dlatego mowie, ze taka argumentacja nie ma sensu.
Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)
-
173. Data: 2010-05-06 16:26:25
Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Pszemol pisze:
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn6@4ax.com...
>> On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
>>>> Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
>>>> na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)
>>>
>>> Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.
>>
>> Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
>> szacunek.
>
> Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
> też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.
Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
traktorku ogrodowym. :P
No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
174. Data: 2010-05-06 17:18:03
Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
news:hrujlc$44o$1@news.dialog.net.pl...
> Pszemol pisze:
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn6@4ax.com...
>>> On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
>>>>> Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
>>>>> na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)
>>>>
>>>> Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.
>>>
>>> Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
>>> szacunek.
>>
>> Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
>> też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.
>
> Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
> traktorku ogrodowym. :P
> No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)
E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra...
To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie...
Myślę że bez najmniejszych problemów będzie wyprzedzać na 5-tce :-)
-
175. Data: 2010-05-06 18:10:26
Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 6 May 2010 10:18:03 -0500, Pszemol wrote:
>>>> Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
>>>> szacunek.
>>> Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
>>> też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.
Ale 3-ce zrobi to lepiej.
A zobacz np na http://vtech.pl/audi-a6-20-tdi-170-km-z-dpf-208-km
4200 rpm i 180KM, 3000rpm i az 160KM.
>> Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
>> traktorku ogrodowym. :P
>> No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)
>
>E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra...
>To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie...
Bo to modele na rynek amerykanski.
Na europe sa 20TDI i BMW 518 :-)
J.
-
176. Data: 2010-05-06 19:43:51
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 06.05.2010 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:
>
> Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
> i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
> takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
> do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
> i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
> na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
> wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
> za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
> dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)
Taaaa... dostęp do rozrządu we wspólcześnie produkowanych Vkach,
szczegolnie poprzecznych jest bajecznie prosty ;->
Wymiana świec również ;-)
--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net
-
177. Data: 2010-05-07 12:09:14
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:hru0g8.60o.0@poczta.onet.pl...
>
> Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
> toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
> rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...
Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.
Pomijamy tu oczywiscie roznice w predkosci obrotowej itd, bo zazwyczaj male
silniczki maja tak dobrana skrzynie, ze przy tych 120km/h wyja na wysokich
obrotach zeby wogole cokolwiek uciagnac.
Pozdrawiam
Kamil
-
178. Data: 2010-05-07 12:10:15
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:hru0nm.5ao.0@poczta.onet.pl...
> Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
> i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
> takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
> do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
> i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
> na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
> wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
> za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
> dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)
Nie mam nic zablokowanego przez turbine na wlocie, jest z boku za silnikiem
praktycznie.
Mam wrazenie, ze w przeciwienstwie do mnie jezdzacego juz kilkoma mocnymi
samochodami N/A, ty zadnego turbo nie miales..
Pozdrawiam
Kamil
-
179. Data: 2010-05-07 12:23:31
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 7 May 2010 11:09:14 +0100, kamil wrote:
>"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>> Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
>> toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
>> rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...
>
>Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.
W zasadzie nie ma znaczenia - energii na to nie tracisz, ona sie
akumuluje. Moze sie objawic przy ostrej jezdzie miejskiej czy
rajdowej.
>Pomijamy tu oczywiscie roznice w predkosci obrotowej itd, bo zazwyczaj male
>silniczki maja tak dobrana skrzynie, ze przy tych 120km/h wyja na wysokich
>obrotach zeby wogole cokolwiek uciagnac.
I sie moze okazac ze energia w tych malych tlokach wieksza niz w
duzych, ktore sie kreca na 2000rpm.
J.
-
180. Data: 2010-05-07 12:37:41
Temat: Re: Biegi a pre^dkooe? jazdy.
Od: MichałG <g...@w...pl>
J.F. pisze:
> On Fri, 7 May 2010 11:09:14 +0100, kamil wrote:
>> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>>> Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
>>> toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
>>> rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...
>> Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.
>
> W zasadzie nie ma znaczenia - energii na to nie tracisz, ona sie
> akumuluje. Moze sie objawic przy ostrej jezdzie miejskiej czy
> rajdowej.
w realnym swiecie jest coś takiego jak tarcie. I wbrew fizyce
teoretycznej mocno zależy od powierzchni.. ;) ;)
Pozdrawiam
Michał