eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 224

  • 171. Data: 2010-05-06 16:00:56
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hrudet$58t$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    > "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    > news:slrnhu119g.lvv.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    >> On 2010-05-04, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    >>
    >>>> Fizyki nie oszukasz, kilka cylindrow wiecej, kilkadziesiat kg wiecej.
    >>>
    >>> Właśnie - fizyki nie oszukasz. Te kilogramy mają znaczenie ale tylko
    >>> przy przyspieszaniu a nie majestatycznym toczeniu się, gdzie nie
    >>> zmieniasz prędkości i silnik pokonuje wyłącznie opory toczenia się
    >>> i opory aerodynamiczne... Fizyki nie znasz.
    >>
    >> Jeśli chodzi o samo toczenie się to do utrzymania 180km/h wystarcza
    >> wolnossący silnik o pojemności 1,4L i mocy 82KM ;-)
    >
    > Chetnie zobacze Veirona palacego tyle samo co 1.4 82KM podczas przepisowej
    > jazdy autostrada. W zasadzie powinien palic nawet mniej od przecietnego
    > kompakta ze wzgledu na aerodynamike.
    >
    >
    > Fizyki nie oszukasz, dwa cylindry wiecej same sie nie napedza kolego.

    Mówimy o spokojnej majestatycznej jezdzie - a nie rozpedzaniu...
    Wszystko masz juz wtedy rozpedzone :-)

    Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
    toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
    rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...


  • 172. Data: 2010-05-06 16:04:54
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hrudc3$4sp$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    > news:hrtnog.64s.0@poczta.onet.pl...
    >> "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    >> news:hrrojh$4hb$1@inews.gazeta.pl...
    >>> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >>> news:hrohvr.58c.0@poczta.onet.pl...
    >>>
    >>>> Życzę Ci abyś kiedyś miał okazję porównać auta z turbo i bez turbo
    >>>> co mają podobne osiągi... Wtedy zastanów się co wolisz...
    >>>
    >>> Alez jak najbardziej mialem okazje przekonac sie o tym w kilku w kilku
    >>> n/a z ponad 200KM.
    >>>
    >>>> Nie chodzi o Twój jeden samochód tylko o statystykę i możliwość
    >>>> (prawdopodobieństwo) uszkodzenia tego elementu w samochodzie.
    >>>> Im większe obroty tym gorzej.
    >>>
    >>> A wiekszy silnik to wieksze koszty swiec, rozrzadu, blablapierdupierdu.
    >>> Tak argumentowac mozna bez konca, tylko jakie to ma znaczenie dla funu z
    >>> jazdy?
    >>
    >> Świece to groszowa sprawa... głównie kosztuje robocizna.
    >> Rozrząd - znowu, pasek kosztuje grosze, głównie kosztuje robocizna.
    >> W aucie gdzie masz podokładane różne turbo i ograniczony dostęp
    >> tymi pierdołami do silnika koszt robocizny będzie większy.
    >
    > Dlatego mowie, ze taka argumentacja nie ma sensu.

    Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
    i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
    takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
    do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
    i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
    na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
    wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
    za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
    dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)


  • 173. Data: 2010-05-06 16:26:25
    Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Pszemol pisze:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn6@4ax.com...
    >> On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
    >>>> Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
    >>>> na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)
    >>>
    >>> Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.
    >>
    >> Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
    >> szacunek.
    >
    > Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
    > też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.

    Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
    traktorku ogrodowym. :P
    No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 174. Data: 2010-05-06 17:18:03
    Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
    news:hrujlc$44o$1@news.dialog.net.pl...
    > Pszemol pisze:
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn6@4ax.com...
    >>> On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
    >>>>> Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
    >>>>> na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)
    >>>>
    >>>> Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.
    >>>
    >>> Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
    >>> szacunek.
    >>
    >> Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
    >> też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.
    >
    > Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
    > traktorku ogrodowym. :P
    > No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)

    E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra...
    To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie...
    Myślę że bez najmniejszych problemów będzie wyprzedzać na 5-tce :-)


  • 175. Data: 2010-05-06 18:10:26
    Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2010 10:18:03 -0500, Pszemol wrote:
    >>>> Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
    >>>> szacunek.
    >>> Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
    >>> też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.

    Ale 3-ce zrobi to lepiej.
    A zobacz np na http://vtech.pl/audi-a6-20-tdi-170-km-z-dpf-208-km

    4200 rpm i 180KM, 3000rpm i az 160KM.

    >> Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
    >> traktorku ogrodowym. :P
    >> No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)
    >
    >E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra...
    >To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie...

    Bo to modele na rynek amerykanski.
    Na europe sa 20TDI i BMW 518 :-)

    J.


  • 176. Data: 2010-05-06 19:43:51
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.05.2010 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:
    >
    > Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
    > i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
    > takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
    > do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
    > i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
    > na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
    > wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
    > za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
    > dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)

    Taaaa... dostęp do rozrządu we wspólcześnie produkowanych Vkach,
    szczegolnie poprzecznych jest bajecznie prosty ;->

    Wymiana świec również ;-)


    --
    ___________________________________________
    Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net


  • 177. Data: 2010-05-07 12:09:14
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:hru0g8.60o.0@poczta.onet.pl...
    >
    > Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
    > toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
    > rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...

    Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.

    Pomijamy tu oczywiscie roznice w predkosci obrotowej itd, bo zazwyczaj male
    silniczki maja tak dobrana skrzynie, ze przy tych 120km/h wyja na wysokich
    obrotach zeby wogole cokolwiek uciagnac.



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 178. Data: 2010-05-07 12:10:15
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:hru0nm.5ao.0@poczta.onet.pl...

    > Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
    > i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
    > takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
    > do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
    > i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
    > na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
    > wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
    > za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
    > dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)

    Nie mam nic zablokowanego przez turbine na wlocie, jest z boku za silnikiem
    praktycznie.

    Mam wrazenie, ze w przeciwienstwie do mnie jezdzacego juz kilkoma mocnymi
    samochodami N/A, ty zadnego turbo nie miales..



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 179. Data: 2010-05-07 12:23:31
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2010 11:09:14 +0100, kamil wrote:
    >"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >> Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
    >> toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
    >> rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...
    >
    >Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.

    W zasadzie nie ma znaczenia - energii na to nie tracisz, ona sie
    akumuluje. Moze sie objawic przy ostrej jezdzie miejskiej czy
    rajdowej.

    >Pomijamy tu oczywiscie roznice w predkosci obrotowej itd, bo zazwyczaj male
    >silniczki maja tak dobrana skrzynie, ze przy tych 120km/h wyja na wysokich
    >obrotach zeby wogole cokolwiek uciagnac.

    I sie moze okazac ze energia w tych malych tlokach wieksza niz w
    duzych, ktore sie kreca na 2000rpm.

    J.


  • 180. Data: 2010-05-07 12:37:41
    Temat: Re: Biegi a pre^dkooe? jazdy.
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > On Fri, 7 May 2010 11:09:14 +0100, kamil wrote:
    >> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >>> Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
    >>> toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
    >>> rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...
    >> Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.
    >
    > W zasadzie nie ma znaczenia - energii na to nie tracisz, ona sie
    > akumuluje. Moze sie objawic przy ostrej jezdzie miejskiej czy
    > rajdowej.

    w realnym swiecie jest coś takiego jak tarcie. I wbrew fizyce
    teoretycznej mocno zależy od powierzchni.. ;) ;)

    Pozdrawiam
    Michał

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: