  • 171. Data: 2010-05-06 16:00:56
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hrudet$58t$1@inews.gazeta.pl...

    > "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Chetnie zobacze Veirona palacego tyle samo co 1.4 82KM podczas przepisowej
    > jazdy autostrada. W zasadzie powinien palic nawet mniej od przecietnego
    > kompakta ze wzgledu na aerodynamike.
    >

    > Fizyki nie oszukasz, dwa cylindry wiecej same sie nie napedza kolego.

    Mówimy o spokojnej majestatycznej jezdzie - a nie rozpedzaniu...
    Wszystko masz juz wtedy rozpedzone :-)

    Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
    toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
    rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...

  • 172. Data: 2010-05-06 16:04:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Dlatego mowie, ze taka argumentacja nie ma sensu.

    Napisales ze wiekszy silnik bez turbo bedzie mial drozsze swiece
    i drozszy rozrzad - taka argumentacja jest bez sensu, bo czesci
    takie jak swiece czy pasek rozrzadu kosztuja grosze w porownaniu
    do robocizny za ktora placisz mechanikowi. Jesli dostep do swiec
    i rozrzadu masz utrudniony bo jest zablokowany przez turbine
    na wlocie ktora napedzana jest spalinami z wylotu i trzeba to rozebrac
    wszystko aby sie dostac do swiec i paska rozrzadu to placisz wiecej
    za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
    dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)

  • 173. Data: 2010-05-06 16:26:25
    Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Pszemol pisze:

    > Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
    > też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.

    Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
    traktorku ogrodowym. :P
    No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 174. Data: 2010-05-06 17:18:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

    > Ale my, tu w Europie mamy benzynowe silniki takie, jaki Ty masz w
    > traktorku ogrodowym. :P
    > No, może nie wszystkie, ale tak z 80% to napewno. :)

    E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra...
    To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie...
    Myślę że bez najmniejszych problemów będzie wyprzedzać na 5-tce :-)

  • 175. Data: 2010-05-06 18:10:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2010 10:18:03 -0500, Pszemol wrote:
> [...]

    Ale 3-ce zrobi to lepiej.
    A zobacz np na http://vtech.pl/audi-a6-20-tdi-170-km-z-dpf-208-km

    4200 rpm i 180KM, 3000rpm i az 160KM.

    >E tam, biadolisz... widziałem niemieckie Audi A6 z silnikiem 4,2litra...
    >To jest jak najbardziej europejskie autko. BMW 535 też europejskie...

    Bo to modele na rynek amerykanski.
    Na europe sa 20TDI i BMW 518 :-)

    J.

  • 176. Data: 2010-05-06 19:43:51
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.05.2010 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:

> [...]
    > za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
    > dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)

    Taaaa... dostęp do rozrządu we wspólcześnie produkowanych Vkach,
    szczegolnie poprzecznych jest bajecznie prosty ;->

    Wymiana świec również ;-)

    Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

  • 177. Data: 2010-05-07 12:09:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Wplyw na spalanie samego faktu ze masz wiekszy silnik przy
    > toczeniu sie jest niezauwazalny. Masa liczy sie glownie przy
    > rozpedzaniu i hamowaniu, nie przy toczeniu sie...

    Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.

    Pomijamy tu oczywiscie roznice w predkosci obrotowej itd, bo zazwyczaj male
    silniczki maja tak dobrana skrzynie, ze przy tych 120km/h wyja na wysokich
    obrotach zeby wogole cokolwiek uciagnac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 178. Data: 2010-05-07 12:10:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > za robocizne niz w analogicznie wiekszym silniku bez turbo gdzie
    > dostep do wszystkiego jest latwiejszy :-)

    Nie mam nic zablokowanego przez turbine na wlocie, jest z boku za silnikiem
    praktycznie.

    Mam wrazenie, ze w przeciwienstwie do mnie jezdzacego juz kilkoma mocnymi
    samochodami N/A, ty zadnego turbo nie miales..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 179. Data: 2010-05-07 12:23:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2010 11:09:14 +0100, kamil wrote:

    >Masa tlokow tez nie ma znaczenia? Napedz cztery malutkie, napedz 3.5 V6.

    W zasadzie nie ma znaczenia - energii na to nie tracisz, ona sie
    akumuluje. Moze sie objawic przy ostrej jezdzie miejskiej czy
    rajdowej.

    >Pomijamy tu oczywiscie roznice w predkosci obrotowej itd, bo zazwyczaj male
    >silniczki maja tak dobrana skrzynie, ze przy tych 120km/h wyja na wysokich
    >obrotach zeby wogole cokolwiek uciagnac.

    I sie moze okazac ze energia w tych malych tlokach wieksza niz w
    duzych, ktore sie kreca na 2000rpm.

    J.

  • 180. Data: 2010-05-07 12:37:41
    Temat: Re: Biegi a pre^dkooe? jazdy.
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > W zasadzie nie ma znaczenia - energii na to nie tracisz, ona sie
    > akumuluje. Moze sie objawic przy ostrej jezdzie miejskiej czy
    > rajdowej.

    w realnym swiecie jest coś takiego jak tarcie. I wbrew fizyce
    teoretycznej mocno zależy od powierzchni.. ;) ;)

    Pozdrawiam
    Michał