  • 1. Data: 2010-05-02 10:32:47
    Temat: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    Witam!

    Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
    Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    prędkości.
    Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    z jego wskazań
    Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    najważniejszy.

    W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    Nie o to mi chodzi.

    Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-02 10:36:26
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Kierowca pisze:
> [...]
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,

    Mam 206'ke z takim motorem i uwazam, ze to kompletna porazka. Silnik
    zupelnie nie ma dolu. Biegi zmianiam przy min. 3500rpm.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2010-05-02 10:43:58
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > Mam 206'ke z takim motorem i uwazam, ze to kompletna porazka. Silnik zupelnie nie
    ma dolu.
    Używasz żargonu, którego nie rozumiem.

    > Biegi zmianiam przy min. 3500rpm.
    Z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4 i z 4 na 5 - wszystko przy 3500 rpm?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-02 10:51:58
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:
> [...]
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu

    Jeździj tak, żeby obroty nie spadały wiele poniżej 2k obrotów. Jak nie
    odczuwasz potrzeby dynamicznej jazdy to wydaje mi się, że zmiana biegów
    w zakresie 3-3,5k obrotów będzie ok.

  • 5. Data: 2010-05-02 10:58:41
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > Jeździj tak, żeby obroty nie spadały wiele poniżej 2k obrotów. Jak nie odczuwasz
    potrzeby dynamicznej jazdy to wydaje mi się, że
    > zmiana biegów w zakresie 3-3,5k obrotów będzie ok.

    Dużo samochodów nie ma obrotomierza. Wtedy trzeba się odnosić
    do szybkości. Czy mogę prosić o podanie zależności w stosunku
    do prędkości, a nie do obrotów? Byłoby mi łatwiej.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-02 11:02:43
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-02 10:58, Kierowca pisze:

    > Dużo samochodów nie ma obrotomierza. Wtedy trzeba się odnosić
    > do szybkości. Czy mogę prosić o podanie zależności w stosunku
    > do prędkości, a nie do obrotów? Byłoby mi łatwiej.

    Jak nie masz obrotomierza to jeździsz na słuch. Wszystko wymaga
    wprawienia. Pojeździj trochę - napewno sam załapiesz :)

  • 7. Data: 2010-05-02 11:08:02
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-02 10:32, Kierowca wrote:
> [...]
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest

    a ja się pytam - na cholere w takim gównianym silniku obrotomierz?
    nie umiesz jeździć na słuch?

    zoba:
    jedynka , wrrrrrręęęę, dwójka, wrrrrrrręęęęęęęęęęę i trójeczke
    wrrrrrrrrrrręęęęęęęęę pym pyrympym pym pym :)

  • 8. Data: 2010-05-02 11:14:36
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > a ja się pytam - na cholere w takim gównianym silniku obrotomierz?

    A Twoim zdaniem nie-gówniany silnik to jaki?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-05-02 11:20:30
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-02 11:14, Kierowca wrote:

    > A Twoim zdaniem nie-gówniany silnik to jaki?
    >
    > Pozdrawiam

    wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy, więc po co ten
    obrotomierz to ja nie wiem... Jeździj sobie z tym obrotomierzem jak już
    go masz, optymalnie dobierz sobie obroty na słuch...
    Ja jeździłem autami 2.0 115 i 2.6 150 kucy i jazda spokojna to była do
    2-2,5 tyś obrotów i zmiana biegu. Nie wiem jak u Ciebie. Pewnie moment
    gówniany więc trzeba będzie pewnie podciągnąć do 3 tyś.

  • 10. Data: 2010-05-02 11:28:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 10:36, MarcinJM pisze:
    (...)
    > Mam 206'ke z takim motorem i uwazam, ze to kompletna porazka.

    Trzeba było nie kupować - to nie wyścigówka.

    > Silnik
    > zupelnie nie ma dolu. Biegi zmianiam przy min. 3500rpm.

    Nie ma dołu powiadasz? Ja bym napisał, że on góry nie ma. To
    bardzo miły i sprawdzony silnik, choć konstrukcja leciwa.
    Jeździ tym się bardzo przyjemnie, ale trudno cudów wymagać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.