  • 1. Data: 2010-05-01 23:17:50
    Temat: bmw 535d kombi - pare pytan
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jako że zbieram się do zakupu takowego, a nie jest to najpopularniejsze
    auto na drogach, parkingach i komisach, to ciężko o pewne informacje -
    nie ma jak obejrzeć wszystkich wersji dostępnych w zakupie, a jechać na
    drugi koniec polski, tylko po to by się dowiedzieć jak się fotele
    składają...
    Konkretnie interesuje mnie 535d touring z okolic 2004-2006. Kilka pytań
    dla znawców:
    - jak jest z tylną kanapą i jej składaniem (na płasko) - czy da się
    uzyskać płaską podłogę bagażnika (przez samo położenie kanapy, czy może
    trzeba wyciągnąć siedzisko, czy może w ogóle się nie da? a jeśli nie, to
    jak bardzo pochyłe zostaje oparcie kanapy=podłoga bagażnika?)
    - o co chodzi z różnymi wersjami podłogi bagażnika - widziałem (w
    fotkach aut na otomoto itp) wersje które mają podłogę bagażnika z dwoma
    klapami - np jak tu
    http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=vrolu2eq
    nehx# (ki czort te
    rozkładane podpórki?) oraz "zwyczajnie" z jedną dużą klapką.
    - gdzie to pudło ma zapas? ma dojazdówkę kieszonkową czy coś w spraju?
    Bo nigdzie nie widzę miejsca gdzie mogło by się zmieścić pełnowymiarowe
    19"...
    - jak jest z "panoramicznym" dachem (szyberdachem) - bo nie wszystkie
    mają - czy to da się całkowicie zasłonić (w słoneczną pogodę),
    całkowicie otworzyć itd?
    - jak tam wygląda współpraca tego 6biegowego automatu z kierowcą, bo
    widzę tylko PRND - nawet 23 nie dali? czy da się coś manualnie
    pokombinować?
    - i ogolnie jakieś rady a propos zakupu tego modelu (jestem zdecydowany
    na 535d, nie 520, nie 530, tylko ten motor mi się podoba)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-05-02 00:54:50
    Temat: Re: bmw 535d kombi - pare pytan
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-01 23:17, BartekK pisze:
    (ciach)

    > - jak tam wygląda współpraca tego 6biegowego automatu z kierowcą, bo
    > widzę tylko PRND - nawet 23 nie dali? czy da się coś manualnie
    > pokombinować?
    Auto ma tak potężny moment, że automat doskonale daje rade. Można zrobić
    mały upgrade softu, mniej pali i lepiej jeździ. Tryb DS a potem +/-
    przód tył wybierakiem można pomieszać, ale IMO nie potrzebne zupełnie
    Należy bardzo dbać o turbiny (chłodzić po trasie.

    > - i ogolnie jakieś rady a propos zakupu tego modelu (jestem zdecydowany
    > na 535d, nie 520, nie 530, tylko ten motor mi się podoba)
    Trudno znaleźć fajną nie zajeżdżoną sztukę, ale 535d bardzo fajne auto.
    Elektronika się psuje. Jak jest na prawdę bogato w bajery, to dramat.

    pozdrawiam
    ---------------------------------
    oklejone C63 2009 20kkm GDA****
    oklejone 535d 2007 55kkm PO*****

  • 3. Data: 2010-05-02 01:48:28
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > - jak tam wygląda współpraca tego 6biegowego automatu z kierowcą, bo widzę
    > tylko PRND - nawet 23 nie dali? czy da się coś manualnie pokombinować?

    da się manualnie. drazek w lewo, i jedziesz. chociaz auto jak bys mial
    zamiar przeciagnac itp, to i tak zmieni.

    skrzynia moim zdaniem dziala rewelacyjnie, jak na automat.

    > - i ogolnie jakieś rady a propos zakupu tego modelu (jestem zdecydowany na
    > 535d, nie 520, nie 530, tylko ten motor mi się podoba)

    kupil kolega z 2004 ale sedana.
    auto z przebiegiem 180 kkm, od pewnego goscia. ladnie utrzymane, przelozone
    zdezaki z Mpakietu,

    - fotele typu sport - nie siedzi mi sie na tym dobrze, i pozycji wygodnej
    znalesc sobie niepotrafie. tzn potrafie, ale co sie na bawie kneflami;).
    - spalanie to okolo 11l, przy jezdzie po miescie i na krodkich trasach, bez
    kapienia;)
    - występują kjakieś problemy z kolektorami - podobno jakieś
    klapki/uszczelki... itp. gość od ktorego kupilismy auto wymienil caly
    kolektor, dał nam stary, w ktorym jak sie okazalo po wuymianie wystarczylo
    wymienic same gumki czy cos takiego.
    - diody w przednich lampach zaklucaly nam radio;) niewiem czyn to ten typ
    tak ma, ale niektore radia trzeszczaly niemilo...
    - niezalezne ogrzewanie- - zima rewelacja!

    auto z duza navi, tv, przebieg taki jak wspomnialem, i żadne problemy nie
    wystepowaly, po za eksploatacją - ani z elektroniką, ani jakies szczegolnie
    problematyczne inne usterki.
    jedno co, to zauwazylismy przy podmianie opon jakies delikatne luzy w
    ukladzie kierowniczym. podczas jazdy raczej nic nie puka, może czasem , ale
    bardzo delikatnie, dlatego bedziemy to diagnozowac niebawem. jakis tam inny
    znajomy kumpla podobno przy przebiegu 205 kkm robil przekladnie kierownicza,
    mamy nadzieje że jednak to nie to;)
    z tym ze to w 530 a nie 535, moze to ma znaczenie.

    sprzedajacy coś mowil o problemach z elektrycznym wspomaganiem, o ile
    dobrze pamietam, ale w wersji kolegi ten uklad nie wystepuje.

    gdybys mial pytania, to pisz, ja sie tam bardzo slabo znam, ale popytam
    kolege - on jest w temacie mocno.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2010-05-02 06:45:55
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]

    > - gdzie to pudło ma zapas? ma dojazdówkę kieszonkową czy coś w spraju? Bo
    > nigdzie nie widzę miejsca gdzie mogło by się zmieścić pełnowymiarowe

    Standardem powinny być opony runflaty. Wywalenie runflatów powoduje, że auto
    odżywa i nagle jest dosyć wygodne. W sedanie została wnęka na zapas ale
    nawet spreju nie dawali w serii. W nowym już nawet wnęki nie ma.

    > - jak tam wygląda współpraca tego 6biegowego automatu z kierowcą, bo widzę
    > tylko PRND - nawet 23 nie dali? czy da się coś manualnie pokombinować?

    Skrzynia (ZF 6HP26) jest czasami fabrycznie wadliwa: www.thelurch.com i w
    używanych egzemplarzach koniecznie trzeba zwrócić uwagę czy ten kopniak w
    plecy występuje czy nie. Można z tym żyć - ja się przyzwyczaiłem, auto nie
    moje i nie chciało mi się pałować z serwisami. Przy 140 tys km moja skrzynia
    już nadaje się do naprawy - nie przełącza dobrze i typowe lekarstwo
    stosowane przez ASO, czyli wgranie nowego softu nie pomogło.

    Już ci napisali

    > - i ogolnie jakieś rady a propos zakupu tego modelu (jestem zdecydowany na
    > 535d, nie 520, nie 530, tylko ten motor mi się podoba)

    Mnie po 140 tys km się co jakiś czas sypią systemy Active Steering i Dynamic
    Drive oraz pojawiają komunikaty o problemach z podwyższonymi emisjami. Dwa
    pierwsze leczy włącz/wyłącz auta.