eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 224

  • 161. Data: 2010-05-06 09:13:00
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 4 Maj, 11:18, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >
    > news:4e1ff6a0-34d3-4e99-b0d1-895d2baea8cd@37g2000yqm
    .googlegroups.com...
    >
    > > On 3 Maj, 12:48, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > >> Przed skorzystaniem z toalety w czyims domu tez potrzebujesz dokladnego
    > >> poinstruowania, z jaka sila ciagnac za spluczke i jak mocno zakrecic kran
    > >> w
    > >> umywalce?
    >
    > > To możliwe, np. gdyby był gościem co to całe życie spędził na łonie
    > > natury, w chacie pośród leśnych ostępów i krzepę w garści posiada to
    > > urwać co nieco może :)
    >
    > Pytanie po co mu tam samochod, skoro stacji benzynowych i tak nie ma w
    > okolicy. :)

    Zawsze może sobie "napędzić" :)


  • 162. Data: 2010-05-06 13:31:44
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hrrojh$4hb$1@inews.gazeta.pl...
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    > news:hrohvr.58c.0@poczta.onet.pl...
    >
    >> Życzę Ci abyś kiedyś miał okazję porównać auta z turbo i bez turbo
    >> co mają podobne osiągi... Wtedy zastanów się co wolisz...
    >
    > Alez jak najbardziej mialem okazje przekonac sie o tym w kilku w kilku n/a
    > z ponad 200KM.
    >
    >> Nie chodzi o Twój jeden samochód tylko o statystykę i możliwość
    >> (prawdopodobieństwo) uszkodzenia tego elementu w samochodzie.
    >> Im większe obroty tym gorzej.
    >
    > A wiekszy silnik to wieksze koszty swiec, rozrzadu, blablapierdupierdu.
    > Tak argumentowac mozna bez konca, tylko jakie to ma znaczenie dla funu z
    > jazdy?

    Świece to groszowa sprawa... głównie kosztuje robocizna.
    Rozrząd - znowu, pasek kosztuje grosze, głównie kosztuje robocizna.
    W aucie gdzie masz podokładane różne turbo i ograniczony dostęp
    tymi pierdołami do silnika koszt robocizny będzie większy.


  • 163. Data: 2010-05-06 13:32:42
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:f34157aa-6f43-483b-a860-2d5bbf3b03d8@o14g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > On 4 Maj, 09:04, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    > wrote:
    >> jacek2v pisze:
    >>
    >> >> No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania
    >> >> prędkości z ciężarówką, a potem hop na lewy pas i but w podłogę
    >> >> na 5-tym biegu.
    >>
    >> > To chyba jak masz duży moment, czyli kilkaset koni benzyny lub
    >> > diesla?:) Albo lubisz zabawę w "kto ustąpi pierwszy" :)
    >>
    >> Wczoraj takich asów zauważyłem sporo. I co dziwne - przodowali w tym
    >> kierowcy wszelkich "tedejów" - głównie Paski B5 i Seaty Ibiza/Leon. Na
    >> tablicach z trzyliterowym przedrostkiem.
    >> Czyżby ślepa wiara w niesłychany "tdi power"?
    >
    > Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
    > na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)

    Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.


  • 164. Data: 2010-05-06 13:37:33
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:c96e3c02-c323-4d4d-b2f5-d0264d96704f@s29g2000yq
    d.googlegroups.com...
    > On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >>
    >> news:1a8d172a-a873-4fd4-8341-2c7e601ee86b@a34g2000yq
    n.googlegroups.com...
    >>
    >> >> Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory
    >> >> "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego
    >> >> i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa,
    >> >> większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu
    >> >> się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ...
    >>
    >> > Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80
    >> > - przeważnie :)
    >> > U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten
    >> > człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce?
    >>
    >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
    >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
    >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to redukcja.
    >
    > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
    > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,

    Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
    to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
    nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
    a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
    na pewno nie jest ono wyjątkowe.

    > spada
    > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
    > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
    > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
    > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
    > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)

    Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
    Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
    jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
    przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.


  • 165. Data: 2010-05-06 13:44:35
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
    >> Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
    >> na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)
    >
    >Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.

    Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
    szacunek.

    J.



  • 166. Data: 2010-05-06 14:01:57
    Temat: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:qra5u55ci1dbia8nrpbjilpgoiuq657gn6@4ax.com...
    > On Thu, 6 May 2010 06:32:42 -0500, Pszemol wrote:
    >>> Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
    >>> na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)
    >>
    >>Benzyną też można lekutko wyprzedzać na 5 biegu.
    >
    > Przebieg momentu nieco inny, turbodiesel przy ~2000 rpm budzi
    > szacunek.

    Ja tylko napisałem że odpowiednio duży silnik benzynowy
    też Ci na to samo wyprzedzanie na 5 pozwoli.


  • 167. Data: 2010-05-06 14:40:33
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:hrtnog.64s.0@poczta.onet.pl...
    > "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > news:hrrojh$4hb$1@inews.gazeta.pl...
    >> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >> news:hrohvr.58c.0@poczta.onet.pl...
    >>
    >>> Życzę Ci abyś kiedyś miał okazję porównać auta z turbo i bez turbo
    >>> co mają podobne osiągi... Wtedy zastanów się co wolisz...
    >>
    >> Alez jak najbardziej mialem okazje przekonac sie o tym w kilku w kilku
    >> n/a z ponad 200KM.
    >>
    >>> Nie chodzi o Twój jeden samochód tylko o statystykę i możliwość
    >>> (prawdopodobieństwo) uszkodzenia tego elementu w samochodzie.
    >>> Im większe obroty tym gorzej.
    >>
    >> A wiekszy silnik to wieksze koszty swiec, rozrzadu, blablapierdupierdu.
    >> Tak argumentowac mozna bez konca, tylko jakie to ma znaczenie dla funu z
    >> jazdy?
    >
    > Świece to groszowa sprawa... głównie kosztuje robocizna.
    > Rozrząd - znowu, pasek kosztuje grosze, głównie kosztuje robocizna.
    > W aucie gdzie masz podokładane różne turbo i ograniczony dostęp
    > tymi pierdołami do silnika koszt robocizny będzie większy.

    Dlatego mowie, ze taka argumentacja nie ma sensu.



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 168. Data: 2010-05-06 14:42:04
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    news:slrnhu119g.lvv.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > On 2010-05-04, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    >
    >>> Fizyki nie oszukasz, kilka cylindrow wiecej, kilkadziesiat kg wiecej.
    >>
    >> Właśnie - fizyki nie oszukasz. Te kilogramy mają znaczenie ale tylko
    >> przy przyspieszaniu a nie majestatycznym toczeniu się, gdzie nie
    >> zmieniasz prędkości i silnik pokonuje wyłącznie opory toczenia się
    >> i opory aerodynamiczne... Fizyki nie znasz.
    >
    > Jeśli chodzi o samo toczenie się to do utrzymania 180km/h wystarcza
    > wolnossący silnik o pojemności 1,4L i mocy 82KM ;-)

    Chetnie zobacze Veirona palacego tyle samo co 1.4 82KM podczas przepisowej
    jazdy autostrada. W zasadzie powinien palic nawet mniej od przecietnego
    kompakta ze wzgledu na aerodynamike.


    Fizyki nie oszukasz, dwa cylindry wiecej same sie nie napedza kolego.




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 169. Data: 2010-05-06 14:43:06
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:f34157aa-6f43-483b-a860-2d5bbf3b03d8@o14g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > On 4 Maj, 09:04, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    > wrote:
    >> jacek2v pisze:
    >>
    >> >> No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania
    >> >> prędkości z ciężarówką, a potem hop na lewy pas i but w podłogę na
    >> >> 5-tym
    >> >> biegu.
    >>
    >> > To chyba jak masz duży moment, czyli kilkaset koni benzyny lub
    >> > diesla?:) Albo lubisz zabawę w "kto ustąpi pierwszy" :)
    >>
    >> Wczoraj takich asów zauważyłem sporo. I co dziwne - przodowali w tym
    >> kierowcy wszelkich "tedejów" - głównie Paski B5 i Seaty Ibiza/Leon. Na
    >> tablicach z trzyliterowym przedrostkiem.
    >> Czyżby ślepa wiara w niesłychany "tdi power"?
    >
    > Ślepa jak ślepa, ale dieselem można wyprzedzać szybko i bezpiecznie
    > na ... 4 biegu, a niektórymi to i na 5-tym :)

    Jednym slowem silnik idealny dla ludzi majacych problemy z obsluga skrzyni
    biegow. :)




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 170. Data: 2010-05-06 15:32:10
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-06, kamil <k...@s...com> wrote:

    >> Jeśli chodzi o samo toczenie się to do utrzymania 180km/h wystarcza
    >> wolnossący silnik o pojemności 1,4L i mocy 82KM ;-)
    >
    > Chetnie zobacze Veirona palacego tyle samo co 1.4 82KM podczas przepisowej
    > jazdy autostrada. W zasadzie powinien palic nawet mniej od przecietnego
    > kompakta ze wzgledu na aerodynamike.
    >
    >
    > Fizyki nie oszukasz, dwa cylindry wiecej same sie nie napedza kolego.

    Możesz mi powiedzieć co powyższe ma wspólnego z moim postem?

    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: