  • 121. Data: 2010-05-03 15:56:15
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-05-03 14:11:12 +0200, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Kiepsko to na tym zdjęciu widać

    Poszukałem lepszego ujęcia:
    <http://img179.imageshack.us/i/74794780.jpg/>

    > - co te znaczki reprezentują?

    Mogę tylko się domyślać, że sugerują coś kierowcy.

    A jeśli wyglądają jak I, II, III i IV (takie widziałem kiedyś, ale to
    było daaawno temu), to można to odczytać jak instrukcję zmiany biegów.

    :-)))

    --
    Bydlę

  • 122. Data: 2010-05-03 16:48:01
    Od: Olek <a...@d...pl>

    > Tak się kończy bezmyślne wklejanie :p
    > 3 cylindry ma wersja cywilna :)

    V6?

  • 123. Data: 2010-05-03 18:45:55
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Pszemol" wrote:
    > Wiesz co, facet od 30 lat jeździł maluchem, wreszcie kupił sobie
    > coś porządniejszego co ma więcej niż 20 koni, a Ty go niszczysz
    > że kupił sobie zamulającego ślimaka...

    Ależ ja go nie niszczę. Tylko uświadamiam, że będzie musiał troszkę
    podeptać, żeby auto sensownie jechało. :-) Moje pierwszym autem
    było Cinquecento 700 i dawałem nim sobie radę w ruchu miejskim,
    ze świateł nigdy nie blokowałem innych kierowców. Kit, że w takich
    warunkach CC paliło mi około 8l/100, to lepsze niż wieczne trąbienie
    za plecami. ;-)

    > Dla niego to jest duży przyrost mocy i prędkości...

    Normalne, na początku zawsze się wydaje, że nowe, mocniejsze
    auto jest zwinne szybkie i w ogóle jest tornadem. Później się człowiek
    przyzwyczaja. Dla mnie przesiadka z CC 700 na Golfa MK3 1.8 75KM
    też spowodowała, że musiałem ostrożniej traktować pedał gazu.
    Później to samo przy przesiadce na Golfa MK3 2.0 115KM, później
    na Toledo II 1.9 TDI 150KM - to już w ogóle wydawało mi się totalnym
    tornadem i musiałem się nauczyć tym jeździć. :-) Po pół roku
    chiptuning, bo brakowało mocy, a teraz, po kolejnym roku, 185KM
    mi już robi się mało. :-)

    W skrócie - gość się przyzwyczai i sam dojdzie do wniosku, że jego
    auto nie jedzie. :|

    > Maluch ile miał Vmax? Zdaje się 105km/h.

    Da się i 110, tylko wtedy maska zawija się na dach. ;-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 124. Data: 2010-05-03 21:04:36
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Wg. mądrości tej grupy:
    > - nie producenta na f...
    > - co najmniej - 200 KM...
    > - minimum 2 turbosprężarki...
    > - napędzający koniecznie tylko tylną oś...

    Nieprawde prawisz. w 206 lub 207 75KM to jest.. popychle, tym naprawde
    sie slabo jedzie. Co nie zmienia faktu, ze moja zona go uwielbia i nim
    jezdzi na codzien.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 125. Data: 2010-05-03 21:06:14
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Witaj.

    > A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-)
    > Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście.
    > Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy.
    > 0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-),
    > a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie.

    W mojej byłej 306-tce, ten silnik dał radę rozpędzić kanapę do
    licznikowych 185km/h na A4. GPSowo była dycha mniej. A paliwem było LPG
    podawane silnikowi przez instalację sekwencyjną.
    Generalnie - do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy, chociaż to
    zależy od auta. 106 z tym silnikiem całkiem fajnie pomyka, ale jest małe
    i lekkie. Ale już do 307 tego silnika bym nie chciał.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 126. Data: 2010-05-03 21:11:54
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Grejon pisze:

    > Widać masz więcej szczęścia niż ja :)

    > Nigdzie nie pisałem o kilometrowych - wystarczy kilkaset m, ale musi być
    > _pusto_.

    No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania
    prędkości z ciężarówką, a potem hop na lewy pas i but w podłogę na 5-tym
    biegu.

    Z drugiej strony - chęć załatwienia sobie jako takiego odstępu od
    ciężarówki dla nabrania prędkości jeszcze przed wyprzedzaniem, na
    naszych drogach jest odbierana jako PSJ i owocuje natychmiastowym
    wskoczeniem między nas a ciężarówkę, paru gniewnych. Czyli potwierdzam
    niniejszym to co napisałeś - musi być _pusto_ - również za nami, a nie
    tylko na pasie w drugą stronę.

  • 127. Data: 2010-05-03 21:29:04
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 03.05.2010 21:11, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    (...)
    > No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania
    > prędkości z ciężarówką, a potem hop na lewy pas i but w podłogę na 5-tym
    > biegu.

    Jakim 5?

> [...]
    > wskoczeniem między nas a ciężarówkę, paru gniewnych. Czyli potwierdzam
    > niniejszym to co napisałeś - musi być _pusto_ - również za nami, a nie

    Bzdury Waść prawisz - tych gniewnych może i trochę jest, ale
    wyprzedzanie bez odpowiedniego dystansu do takiej ciężarówki jest
    zwyczajną głupotą, ponieważ nie ma odpowiedniej widoczności.
    Bez znaczenia, czy ktoś ma 70KM, czy 200KM. Niestety takich
    idiotów nie brakuje...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 128. Data: 2010-05-04 00:51:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 02 May 2010 16:55:25 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

    > Jeżeli jesteś w stanie wsiąść w dowolny samochód (odmienny od znanego
    > sobie) i nim jeździć "bez zastanowienia", wyczuwając zarówno silnik,
    > szybkość jak i rozmiary, to gratuluję.

    ??? No tak 'od strzłu', to nie, trzeba jakieś 2-3 minuty pojechać...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 129. Data: 2010-05-04 00:52:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 03 May 2010 13:49:17 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

    > Czyli jak np. większość swojego życia jeździłeś Matizem to wsiadasz w
    > 3,5t Sprintera i bez zastanowienia i cienia wątpliwości potrafisz:
    > optymalnie dobrać bieg i obroty (Diesel zamiast benzyny, masa);
    > ocenić drogę hamowania (różnica mas i widoczności);

    Mniej więcej - Panda i Berlinfo.

    > na centymetry minąć prawym lusterkiem zaparkowany samochód (różnica
    > rozmiarów i widoczności);

    Oczywiście.

    > ocenić sytuację na drodze (różnica w widoczności);
    > a sytuacji podbramkowej zareagujesz przeciwnie niż dotychczas (RWD
    > zamiast FWD)...

    A to nie :>

    > Czyli NIGDY nie zdarzyło by Ci się w takiej sytuacji (odmienny samochód)
    > zadławienie silnika, czy jazda na zbyt wysokich obrotach, ostrożne i
    > wieeeeelkim zapasem wprowadzanie auta w ciasne miejsca itd...?

    Nie.

  • 130. Data: 2010-05-04 01:41:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > Turbina sluzy m.in. do poprawienia krzywych momentu i mocy. Czy zakres
    > jest waski mozna polemizowac, duzo zalezy od zestrojenia, rozmiaru turbiny
    > i masy innych czynnikow.

    Niepotrzebna mi ta komplikacja... Wolę mieć już te swoje 286 koni z 3,5
    litra :-)
    Bez żadnego turbo...

    > Zawodnego tam nic nie ma, wystarczy wymieniac olej na czas i nie gasic
    > silnika minute po upalaniu, w jezdzie miejskiej nie ma to zadnego
    > znaczenia.

    Jak szybko się kręci ta turbina? Jak długo wytrzymują łożyska?

    > A przy tym toczac sie majestatycznie spalanie bedzie sporo nizsze, niz w
    > samochodzie z podobna moca ale 2x wieksza pojemnoscia.

    Przy toczeniu się majestatycznie pobór paliwa jest znikomy w każdym aucie.
    Auta różnią się właśnie głównie tym co palą w czasie przyspieszania...

    Nie widzę tego w jaki sposób auto z turbo miałoby palić mniej przy
    majestatycznym toczeniu się - jak opory powietrza i opory toczenia
    się będziesz miał takie same w obu autach to czy dasz mały silnik
    z turbo, czy duży bez turbo to w przybliżeniu będzie to samo...
    Fizyki nie oszukasz.