eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Biegi a prędkość jazdy.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 224

  • 131. Data: 2010-05-04 01:45:05
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    news:hrmklv$g6i$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2010-05-03 14:11:12 +0200, "Pszemol" <P...@P...com> said:
    >
    >> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    >> news:hrkvvk$o60$1@inews.gazeta.pl...
    >>> On 2010-05-02 22:42:57 +0200, "Pszemol" <P...@P...com> said:
    >>>
    >>>> "Kierowca" <a...@m...pl> wrote in message
    >>>> news:4bdd4dfd$0$2587$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> Kiedyś, w Fiacie 126 biegi przypisane do poszczególnych prędkości
    >>>>> były zaznaczone na szybkościomierzu.
    >>>>
    >>>> Naprawdę?? A to ciekawe...
    >>>
    >>> W mercedesach były takie śmieszne znaczki:
    >>>
    >>> <http://img404.imageshack.us/i/22724390.jpg/>
    >>
    >> Kiepsko to na tym zdjęciu widać
    >
    > Poszukałem lepszego ujęcia:
    > <http://img179.imageshack.us/i/74794780.jpg/>

    Żartujesz ? Jeszcze gorzej widać...

    >> - co te znaczki reprezentują?
    >
    > Mogę tylko się domyślać, że sugerują coś kierowcy.
    >
    > A jeśli wyglądają jak I, II, III i IV (takie widziałem kiedyś, ale to było
    > daaawno temu), to można to odczytać jak instrukcję zmiany biegów.
    >
    > :-)))

    To oznaczałoby że masz na dwójce jechać do 110km/h
    i wtedy przełączyć na trójkę? :-)


  • 132. Data: 2010-05-04 01:54:35
    Temat: Re: Nubira :-) [Re: Biegi a prędkość jazdy.]
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> wrote in message
    news:hrl324$2d4$1@inews.gazeta.pl...
    > "Pszemol" wrote:
    >> p.s. Cienka ta Twoja nubira...
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=TzNAhjfO7aY
    >
    > To jest fajna nubira. :D

    Przecież to fałszywka... Nie widziałeś przeskoku
    z 60km/h do 100km/h który trwał 1/100 sekundy? :-)


  • 133. Data: 2010-05-04 08:45:54
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 3 Maj, 21:11, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    wrote:
    > Grejon pisze:
    >
    > > Artur Maśląg pisze:
    >
    > >> Demonizowanie - nigdy nie jechałem kilkunastu kilometrów za ciężarówką
    >
    > > Widać masz więcej szczęścia niż ja :)
    >
    > >> jadącą 70/90 - czy to maluchem, polonezem, ze też kompaktem z
    > >> dychawicznym dieslem o mocy 68KM(?), bądź innym wynalazkiem z
    > >> benzyną o mocy całych 75KM. Owszem, nie są to sytuacje zbytnio
    > >> komfortowe, ale zdecydowanie opowieści o kilometrowych prostych
    >
    > > Nigdzie nie pisałem o kilometrowych - wystarczy kilkaset m, ale musi być
    > > _pusto_.
    >
    > No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania
    > prędkości z ciężarówką, a potem hop na lewy pas i but w podłogę na 5-tym
    > biegu.

    To chyba jak masz duży moment, czyli kilkaset koni benzyny lub
    diesla?:) Albo lubisz zabawę w "kto ustąpi pierwszy" :)

    Pzdr.


  • 134. Data: 2010-05-04 08:51:12
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 3 Maj, 14:21, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Kierowca" <a...@m...pl> wrote in message
    >
    > news:4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > > Doświadczeni kierowcy mają często złe nawyki. Ponadto zmiana
    > > samochodu ze starego i/lub małego na nowy i większy mogłoby
    > > być okazją do zmiany przyzwyczajeń na lepsze.
    > > Ale chyba ani Ty ani parę innych osób odpowiadających tu w podobny
    > > sposób tego i tak nie zrozumie.
    >
    > Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory
    > "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego
    > i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa,
    > większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu
    > się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ...

    Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80
    - przeważnie :)
    U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten
    człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce?

    Pzdr.


  • 135. Data: 2010-05-04 08:56:26
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 2 Maj, 16:13, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:

    > Najlepiej sam sprawdź - jadąc poziomą droga zobacz przy jakich
    > prędkościach na poszczególnych biegach masz 2000 obrotów i jakie masz
    > obroty przy tej samej prędkości przy biegu o 1 niższym.
    > Czyli jadąc na 2 biegu i mając 3400 przy 50 km/h na 3 biegu masz właśnie
    > 2000 obrotów - więc 3400 jest odpowiednimi obrotami do zmiany z 2 na
    > 3... ro samo z 4 i z 5 - granice obrotów będą zresztą podobne.
    >

    Dorzuciłbym by pamiętać o tym, że zależnie jak szybko potrafisz/lubisz
    zmieniać biegi powinieneś trochę bardziej/mnie wkręcać silnik przed
    zmianą by zbytniego spadku obrotów i szarpania nie doświadczyć. Czyli
    zmieniasz szybko mniej wkręcasz.

    Pzdr.


  • 136. Data: 2010-05-04 08:59:57
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 3 Maj, 12:48, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > Przed skorzystaniem z toalety w czyims domu tez potrzebujesz dokladnego
    > poinstruowania, z jaka sila ciagnac za spluczke i jak mocno zakrecic kran w
    > umywalce?

    To możliwe, np. gdyby był gościem co to całe życie spędził na łonie
    natury, w chacie pośród leśnych ostępów i krzepę w garści posiada to
    urwać co nieco może :)

    Pzdr.


  • 137. Data: 2010-05-04 09:04:02
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    jacek2v pisze:
    >> No i nie można wyprzedzać na zasadzie doczepienia się, zrównania
    >> prędkości z ciężarówką, a potem hop na lewy pas i but w podłogę na 5-tym
    >> biegu.
    >
    > To chyba jak masz duży moment, czyli kilkaset koni benzyny lub
    > diesla?:) Albo lubisz zabawę w "kto ustąpi pierwszy" :)

    Wczoraj takich asów zauważyłem sporo. I co dziwne - przodowali w tym
    kierowcy wszelkich "tedejów" - głównie Paski B5 i Seaty Ibiza/Leon. Na
    tablicach z trzyliterowym przedrostkiem.
    Czyżby ślepa wiara w niesłychany "tdi power"?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 138. Data: 2010-05-04 09:34:21
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 2 Maj, 10:32, "Kierowca" <a...@m...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.
    >
    > W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    > Nie o to mi chodzi.
    >
    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
    >
    > Pozdrawiam

    Dyskusja na stokiladziesiat postow a z odpowiedzia na pytanie kilka.
    Z pytania wynika, że pytajacy niewiele wie o jezdzeniu samochodem, nie
    wie co to jazda na sluch itp.

    Moja propozycja - kolego pytajacy - o ile tu jeszcze zagladasz.
    Skoro chcesz jezdzic:
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.

    To zmieniaj biegi przy tym silniku (niewielkim) przy predkosciach -
    20-40-60-80.
    Na rownym terenie.
    Pod gorke + 10 (no dla jedynki + 5, chyba ze naprawde gora pionowa -
    >30-50-70-90), z gorki mozesz -10 kmh, dla kazdego biegu
    (10-30-50-70).
    Zapamietac latwo.
    Metoda jest prosta, prostacka wrecz. Jazda bedzie dosc spokojna,
    czasem dynamiczna, dosc oszczedna (acz taki super eco to nie bedzie,
    ale powinien sie w tych 8-8.5 l zmiescic).
    Mam sluzbowe Renault Kangoo 1.4 benzyna, 75 KM, jezdze tak i tyle mi
    pali - po Trojmiescie. Pusty (uzywany jako osobowy).
    Przy okazji mozesz obserwowac obrotomierz, nie powinien spadac ponizej
    2000 rpm (oczywiscie poza momentem zmiany, w ktorym przeciez puszczasz
    gaz).
    Z czasem nie patrz na obrotomierz, ewentualnie pod gorke, dla kontroli
    czy nie spada ponizej tych 2000 rpm (jak tak to redukcja od razu +
    duzo gazu na nizszym biegu), jezdzij na sluch i predkosciomierz.

    Sposob drugi:
    dzwonisz do jakiejs szkoly jazdy, zamawiasz instruktora na 1 -2 h.
    Albo sam ci pokaze a ty popatrzysz na obrotomierz/predkosciomierz z
    fotela pasazera albo sam jedziesz a on gada z boku jak. Cena pewnie
    jakies 40-50 zl /h. Mozesz jezdzic jego Puntem czy czym tam ma, one
    tez maja slabe benzyniaki, wiec jedzie sie tak samo.
    Sposob trzeci - jak wyzej tylko z taksowkarzem, jednak on tylko jako
    pasazer raczej w twoim aucie.
    Powyzsze oczywiscie w przypadku gdy nie masz kogo w rodzinie/znajomych
    spytac jak sie jezdzi, ale wnioskuje ze nie masz, bo bys nie pytaj
    tutaj.
    Mozesz tez zapytac w ASO (z demonstracja moze nawet).

    Szerokiej drogi


  • 139. Data: 2010-05-04 10:04:07
    Temat: Re: Nubira :-) [Re: Biegi a prędkość jazdy.]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:hrn65b.89c.0@poczta.onet.pl...
    >> http://www.youtube.com/watch?v=TzNAhjfO7aY
    >> To jest fajna nubira. :D

    > Przecież to fałszywka... Nie widziałeś przeskoku
    > z 60km/h do 100km/h który trwał 1/100 sekundy? :-)

    To strzal ze sprzegla :-)

    W nubirce jesli przy 100km/h wylaczyles zaplon, to wskazowka
    blyskawicznie wedrowala na 200. No ale to nie jest ten przypadek
    :-)

    J.


  • 140. Data: 2010-05-04 10:11:14
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: MaćkuPićku <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-02 11:20, Olek pisze:

    >
    > wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy, więc po co ten
    > obrotomierz to ja nie wiem... Jeździj sobie z tym obrotomierzem jak już
    > go masz, optymalnie dobierz sobie obroty na słuch...

    benzyna 75 koni 1.3 w Toyocie starlet opierdzieli to 2.0 115 koni spod
    światem światłach jak chce, więc nie generalizujmy.
    wszystko zależy od kierowcy i skrzyni w danym aucie.



    > Ja jeździłem autami 2.0 115 i 2.6 150 kucy i jazda spokojna to była do
    > 2-2,5 tyś obrotów i zmiana biegu. Nie wiem jak u Ciebie. Pewnie moment
    > gówniany więc trzeba będzie pewnie podciągnąć do 3 tyś.

    Jak chcę moc to podciągam do 6500-6800 obr.
    nie wolno generalizować.


    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: