-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postnews.google.co
m!h11g2000vbo.googlegroups.com!not-for-mail
From: jacek2v <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Date: Fri, 14 May 2010 11:51:32 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 77
Message-ID: <8...@h...googlegroups.com>
References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
<hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
<hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
<hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
<4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
<4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.255.53.35
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1273863092 25709 127.0.0.1 (14 May 2010 18:51:32 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 14 May 2010 18:51:32 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: h11g2000vbo.googlegroups.com; posting-host=77.255.53.35;
posting-account=eZNabgoAAAATP5GyCUr-uXZ_s7vjxVeX
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
(KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280335
[ ukryj nagłówki ]On 6 Maj, 13:37, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
>
> news:c96e3c02-c323-4d4d-b2f5-d0264d96704f@s29g2000yq
d.googlegroups.com...
>
>
>
>
>
> > On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> >> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
>
> >>news:1a8d172a-a873-4fd4-8341-2c7e601ee86b@a34g2000
yqn.googlegroups.com...
>
> >> >> Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory
> >> >> "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego
> >> >> i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa,
> >> >> większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu
> >> >> się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ...
>
> >> > Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80
> >> > - przeważnie :)
> >> > U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten
> >> > człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce?
>
> >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
> >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
> >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to redukcja.
>
> > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
> > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,
>
> Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
> to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
> nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
> a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
> na pewno nie jest ono wyjątkowe.
Nie wiem czy jest wyjątkowe (Forek Diesel), podałem odczyty z
zegarów :) Po tym jak napisałem jeszcze raz sprawdziłem.
Nie wiem jak przeliczyłeś, że między 4 i 5 jest 50% - możesz zapodać?
>
> > spada
> > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
> > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
> > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
> > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
> > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)
>
> Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
> Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
> jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
> przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.
Przypominam: mówimy o jeździe w mieście - światła, skrzyżowania, spory
ruch itd. Taka jazda jaką sugerujesz jest moim zdaniem niebezpieczna,
wnerwia współużytkowników drogi i zabija silnik (zbyt niskie obroty -
tak na 100% to nie jestem pewien czy zabija, ale było to prawdziwe w
silnikach starszej generacji tak coś lata '90)
Pzdr.
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.10 16:26 Pszemol
- 15.05.10 16:38 Pszemol
- 15.05.10 18:51 J.F.
- 15.05.10 20:03 Pszemol
- 15.05.10 23:39 arek.pp
- 17.05.10 22:16 jacek2v
- 17.05.10 22:30 jacek2v
- 17.05.10 22:36 jacek2v
- 17.05.10 23:28 arek.pp
- 18.05.10 00:46 Filip KK
- 18.05.10 01:07 Filip KK
- 18.05.10 18:59 jacek2v
- 18.05.10 20:55 arek.pp
- 18.05.10 21:13 Tomek Kańka
- 20.05.10 11:03 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-06 miles per gallon
- 2024-10-06 Strefa czystego powietrza
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=