eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postnews.google.co
    m!h11g2000vbo.googlegroups.com!not-for-mail
    From: jacek2v <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Date: Fri, 14 May 2010 11:51:32 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 77
    Message-ID: <8...@h...googlegroups.com>
    References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
    <4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@s...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.255.53.35
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1273863092 25709 127.0.0.1 (14 May 2010 18:51:32 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 May 2010 18:51:32 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: h11g2000vbo.googlegroups.com; posting-host=77.255.53.35;
    posting-account=eZNabgoAAAATP5GyCUr-uXZ_s7vjxVeX
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
    (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280335
    [ ukryj nagłówki ]

    On 6 Maj, 13:37, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >
    > news:c96e3c02-c323-4d4d-b2f5-d0264d96704f@s29g2000yq
    d.googlegroups.com...
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > >> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >
    > >>news:1a8d172a-a873-4fd4-8341-2c7e601ee86b@a34g2000
    yqn.googlegroups.com...
    >
    > >> >> Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory
    > >> >> "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego
    > >> >> i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa,
    > >> >> większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu
    > >> >> się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ...
    >
    > >> > Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80
    > >> > - przeważnie :)
    > >> > U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten
    > >> > człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce?
    >
    > >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
    > >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
    > >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to redukcja.
    >
    > > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
    > > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,
    >
    > Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
    > to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
    > nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
    > a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
    > na pewno nie jest ono wyjątkowe.

    Nie wiem czy jest wyjątkowe (Forek Diesel), podałem odczyty z
    zegarów :) Po tym jak napisałem jeszcze raz sprawdziłem.
    Nie wiem jak przeliczyłeś, że między 4 i 5 jest 50% - możesz zapodać?

    >
    > > spada
    > > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
    > > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
    > > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
    > > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
    > > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)
    >
    > Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
    > Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
    > jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
    > przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.

    Przypominam: mówimy o jeździe w mieście - światła, skrzyżowania, spory
    ruch itd. Taka jazda jaką sugerujesz jest moim zdaniem niebezpieczna,
    wnerwia współużytkowników drogi i zabija silnik (zbyt niskie obroty -
    tak na 100% to nie jestem pewien czy zabija, ale było to prawdziwe w
    silnikach starszej generacji tak coś lata '90)

    Pzdr.
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: