  • Data: 2010-05-15 18:51:32
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 May 2010 09:38:16 -0500, Pszemol wrote:
    > [...]
    >Przy tej samej prędkości samochodu różnica rpm przy różnych biegach
    >zależy *wyłącznie* od różnic przełożenia między tymi biegami.
    >Ty masz przy 60km/h 1000 rpm na piątym biegu a 1500 rpm na 4 biegu,
    >stąd mi wyszło 50% przyrostu rpm.

    Bo on zapewne sklamal. typowo jest blizej 20%.

    >Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)

    Ja kiedys sprawdzalem fiata.
    przy 40km/h na V biegu benzyna trzesie i nie ciagnie, a JTD tylko nie
    ciagnie :-)

    >Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    >używam piątego biegu.

    A Ty nie masz automata ?

    >Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    >trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.

    Niezle autostrady macie w tej Ameryce.

    Choc w sumie i u nas sie zdarzaja drogi na ktorych jedzie sie ponad
    70, piatka wtedy w sam raz.

    >Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
    >usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
    >drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
    >z Twojego przykładu?

    Dopoki jedziesz 60 to zadnego. Jak mozna/trzeba przyspieszyc to juz
    zaczyna obchodzic. Np moglibyscie wyprzedzic obaj, ale miescisz sie
    tylko ty ..

    >Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
    >z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...

    Bo masz doswiadczenia z co najmniej czterolitrowymi :-)

    J.